اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل مدیریت بحران گلستان خبر داد

وقوع زلزله 3.3 ریشتری در کلاله

مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: بامداد امروز چهارشنبه راس ساعت 2:26، زلزله‎ای در مقیاس 3.3 دهم ریشتر شهرستان کلاله را لرزاند.

وقوع زلزله 3.3 ریشتری در کلاله

قاسم سمیعی صبح امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس گزارش دریافتی از فرمانداری کلاله این رخداد طبیعی تاکنون خسارتی را در پی نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: این زلزله در عمق 15 کیلومتری زمین و طول جغرافیایی 37.46 و عرض جغرافیایی 55.42 اتفاق افتاده است.

گلستان از کانون‎های زلزله در کشور است

سمیعی با تاکید بر آمادگی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان برای مواجهه با حوادث احتمالی در استان افزود: استان گلستان با توجه به قرار گرفتن در مدار زلزله هر از چند گاهی زلزله‌هایی با مقیاس ریشترهای متفاوت را تجربه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اکثر این زلزله‌ها، شهرستان‎های آق‌قلا، مراوه‎تپه و کلاله است و خوشبختانه چند سالی است که زلزله‌ای با مقیاس بزرگ در این استان اتفاق نیفتاده است.

سمیعی تصریح کرد: این موضوع بدان معنی نیست که نسبت به زلزله‌ها بی‌توجه باشیم، چرا که این این زلزله‎ها با مقیاس کم، هشداری برای وقوع زلزله با مقیاس عظیم‎تر است.

وی ادامه داد: در این شرایط باید ضمن حفظ دغدغه و آمادگی لازم بیش از گذشته به موضوع پیشگیری، آمادگی و مقابله با حوادث احتمالی ناشی از زلزله توجه کنیم.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت موضوع و قرار گرفتن بخش‌های بسیاری از استان بر نوار زلزله، به سناریوی زلزله در دوره‌های آموزشی مرتبط با مدیریت بحران توجه جدی شده است.

مقابله با زلزله نیازمند آموزش و فرهنگ‎سازی است

سمیعی ادامه داد: با تمام کارهایی که در استان انجام گرفته هنوز نیازمند توجه جدی‎تر به موضوع آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه نسبت به موضوع زلزله و دیگر بلایای طبیعی هستیم.

وی متذکر شد: در سال‌های اخیر، توجه به مقاوم‌سازی سازه‎های مسکونی، ترویج فرهنگ بیمه به ویژه بیمه بیش از 90 درصد اماکن تجاری و مسکونی شهرهای استان، آموزش‌های همگانی در قالب کارگاه‌های آموزشی و اقدامات رسانه‌ای در اولویت کاری این اداره کل بوده است.

استان گلستان، با جمعیتی بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه انواع بلایای طبیعی از جمله زلزله و سیل این منطقه از کشور را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/83002/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول