اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

اهل سنت با وهابیت و گروه‌های تندرو شناخته نمی‌شوند

امام جمعه اردبیل گفت: اهل سنت هیچ وقت با گروه‌های تندرو همچون وهابیت و سلفی‌ها و حتی تکفیری‌ها شناخته نمی‌شوند بلکه منزلت اهل سنت به تدین، دینداری و اعتقادات ارزشی والای آنهاست.

اهل سنت با وهابیت و گروه‌های تندرو شناخته نمی‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته وحدت در شهر عنبران اظهار داشت: هفته وحدت نقطه اتصال و همگرایی جامعه اسلامی در مقابله با تمام تهدیدات و حرکت‌های انسانی گروه‌های تندرویی است که به نام شیعه و سنی فعالیت کرده و تلاش می‌کنند به اشکال مختلف به جامعه اسلامی، شیعی و سنی ضربه وارد کنند.

وی عنوان کرد: خدا را شاکریم که ملت ما در اوج بصیرت تمامی این توطئه‌ها و ترفندها را شناخته و اجازه نمی‌دهد این حرکت‌های خباثت‌آمیز به ساحت اسلام و ارزش‌های دینی ما ضربه وارد کند و یا عده‌ای از گروه‌های تندرو بخواهند منزلت و جایگاه شیعه و سنی را بشکنند.

امام جمعه اردبیل گفت: شأن برادران اهل سنت و شیعه ما بالاتر از این حرف‌ها است که بخواهند به تحرکات و سخنان یاوه‌گویانه این گروه‌های تندرو گوش فرا دهند و یا احساس کنند که این گروه‌ها نمایندگی شیعیان و سنی‌ها را برعهده دارند در حالی که مرام شیعه و سنی جدا از مرام خباثت‌بار آنها است که سعی می‌کنند حتی به اصول بشری احترامی قائل نشده و با تعصبات و برخی نگاه‌های کور و بی‌ثمر به ساحت اسلام و دستاوردهای آن خدشه و ضربه‌ وارد کنند.

عاملی با یادآوری اینکه جهان اسلام بیش از هر زمان دیگر به وحدت و همدلی نیاز دارد، افزود: مصداق و نمونه عالی این اتحاد و همدلی را می‌توان در شهر عنبران و نمین و دیگر شهرهای سنی‌نشین استان اردبیل مشاهده کرد که با وفاق خود ضربه‌ای مهلک به پیکره بدخواهان نظام و مکتب اسلام وارد کردند.

وی مردم عنبران را پیشگام در حرکت وحدت و وفاق واقعی بیان کرد و بیان داشت: این اتحاد می‌تواند مصداق و الگویی مطلوب برای مسلمانان باشد که امروز بیش از هر زمان دیگر در مسیر آرمانی خود به همدلی و اتحاد نیاز دارند.

تکمیل سد عنبران در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم همچنین استاندار اردبیل در سخنانی بیان داشت: ما برای حل مشکلات مردم این منطقه تلاش و جدیتی تمام داریم و سعی می‌کنیم به زودی مشکلات مربوط به سد عنبران و تامین آب شرب سالم و پایدار را در این منطقه شاهد و ناظر باشیم.

مجید خدابخش گفت: ما در استان اردبیل محوریت کارهایمان را تلاش جهادگونه برای ایجاد فرصت‌های اشتغال و همچنین جذب سرمایه‌گذاران برای توسعه همه‌جانبه استان قرار دادیم و در این زمینه سعی و تلاشمان بر این است تا به هر شکل ممکن اهداف و برنامه‌های ارزشی و دینی‌مان را تقویت کرده و توسعه ببخشیم.

استاندار اردبیل با قدردانی از اهتمام مردم عنبران به مولفه‌های وحدت و همدلی و ایجاد فضای برادری بین شیعیان و سنی‌ها یادآور شد: ما از مردم این منطقه انتظار داریم با حفظ همین روحیه وحدت، پشتیبان مسئولان و خادمان خود باشند تا کارها هر چه زودتر سر و سامان پیدا کرده و حرکت‌ها به نتیجه برسد.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول