اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قرچک:

حل مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان در اولویت است

فرماندار شهرستان قرچک بر حل مشکلات بخش تولیدات کشاورزی تأکید کرد و گفت: رسیدگی به مشکلات این حوزه از اهم اولویت‌های کاری شهرستان محسوب می‌شود.

حل مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان در اولویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، رضا ریاحی صبح امروز در نشست کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی که با حضور رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان و سایر رؤسای ادارات عضو کارگروه برگزار شد، با تبریک هفته وحدت اظهار داشت: متأسفانه این شهرستان در زمانی که بخش بوده مورد کم لطفی قرار گرفته اما با ارتقای این منطقه به شهرستان و با عنایت به پیگیری مسئولان دلسوز منطقه، به زودی موانع موجود بر سر راه تولیدکنندگان به خصوص در حوزه کشاورزی برداشته می‌شود.

تداوم بازدیدهای سرزده از گلخانه‌ها و دامداری‌ها

فرماندار شهرستان قرچک با بیان اینکه خدمت صادقانه به مردم وظیفه مسئولان است، گفت: کشاورزان و تولیدکنندگان از جمله اقشار زحمتکش و کم توقع هر منطقه‌ای هستند که خدمت به آنها دارای اجر بسیار خواهد بود، به همین منظور نیز در این شهرستان به طور مداوم بازدیدهای سرزده از سطح گلخانه‌ها، دامداری‌ها و کارگاه‌های تولیدی صورت می‌گیرد که برخی از آنها با مشکلاتی از قبیل آب، برق و گاز مواجه هستند که می‌طلبد ادارات مربوطه نسبت به رفع سریع این مشکلات اقدام کنند.

این مسئول از بخشدار مرکزی و دهیاران خواست علاوه بر تسریع در حل مشکلات کشاورزان، عوارض مربوطه را به صورت اقساطی دریافت و به واحدهای نمونه نیز تخفیف دهند.

ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بخش کشاورزی

وی با اشاره به اینکه تمام تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌ها باید در راستای حمایت از کشاورزان، اجرای طرح‌های کشاورزی و رسیدگی به مشکلات باشد بر استفاده از ظرفیت‌های منطقه تأکید کرد.

فرماندار شهرستان قرچک بر استفاده کشاورزان از کود ورمی کمپوست تأکید کرد و از اداره جهاد کشاورزی خواست تا به منظور آشنایی با مزایای استفاده از این کود، همایشی برای کشاورزان برگزار کند.

وی همچنین از انجام مکاتبات لازم برای راه‌اندازی سازمان نظام مهندسی در این شهرستان خبر داد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان قرچک در ادامه این نشست در ارتباط با اهداف، برنامه‌ها و اقدامات این اداره به‌منظور تقویت جایگاه بخش کشاورزی از جمله بکارگیری روش‌های نوین، پیگیری برای استفاده از سیستم‌های آبیاری تحت فشار، پیگیری برای تشکیل تعاونی‌ها و تشکل‌های مستقل بخش کشاورزی، ترویج الگوی کشت گلخانه‌ای و .... اشاره کرد.

کمال نصرتی همچنین از تعامل با ادارات برای ایجاد اشتغال در زمینه‌های مختلف و شناسایی و اعمال قانون نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی خبر داد.

این گزارش حاکی است، در پایان این نشست کشاورزان و تولیدکنندگان مشکلات خود را مطرح و پس از بحث و بررسی، دستورات لازم از سوی فرماندار برای حل مشکلات آنها صادر شد.

انتهای پیام/2462/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول