اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

ایجاد زیرساخت‌های توسعه در چابهار نیاز به برنامه‌ریزی مدون دارد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار دروازه و کلید توسعه کشور است و برای ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله راه آهن، جاده، بنادر و پتروشیمی باید برنامه‌های مدون و اجرایی و زمان‌دار تعیین و اجرا شود.

ایجاد زیرساخت‌های توسعه در چابهار نیاز به برنامه‌ریزی مدون دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی اوسط‌هاشمی در جمع مسئولان و معتمدان چابهار در دانشگاه دریانوردی اظهار داشت: فضای رسمی و اطلاع‌رسانی کشور باید به نحوی مدیریت شود که آنچه امروز به نوعی گسست بین سیستان و بلوچستان و مرکز کشور تبدیل شده را از بین ببرد و همه توجه مدیران در قوای مختلف نظام جمهوری اسلامی را به این استان راهبردی و تاثیرگذار معطوف کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی، فعالیت‌های مختلف در راستای بهبود شرایط معیشت و رفاه مردم انجام شده، تاکید کرد: اما این خدمات و وضع موجود متناسب با شان و کرامت ملت ایران و به ویژه مردم فهیم و غیور و مسلمان این منطقه که از جان و دل برای نظام اسلامی مایه گذاشته‌اند، نیست.

این مسئول با بیان اینکه نگاه رئیس جمهوری به این منطقه تاکید بر ایجاد زیرساخت ریلی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای ارتقای وضعیت ترانزیتی است، تصریح کرد: در نخستین دیداری که با دکتر روحانی داشتیم به وزیر راه و شهرسازی تاکید کردند که بنادر چابهار از نظر وسعت و توانمندی باید حداقل به وضعیت بندرعباس تبدیل شود.

اوسط‌هاشمی با اشاره به اینکه منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار بهترین فرصت برای رشد و شکوفایی این منطقه است، خواستار آن شد فعالیت‌های تجاری و اقتصادی به موازات منطقه آزاد در شهرستان چابهار و با برند قوم بلوچ ایجاد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به جذابیت‌های گردشگری چابهار از مسئولان خواست نسبت به وضعیت حاشیه نشینی در شهر چابهار حساسیت ویژه داشته باشند و اجازه رشد و توسعه این معضل را با تعامل دستگاه‌های مرتبط بگیرند و وضعیت موجود را نیز سامان‌دهی کنند.

وی افزود: سعی ما این است خرده ناامنی و شرارت را در این منطقه با همکاری و همدلی اقوام و مذاهب حذف کنیم و معتقدیم افراد درگیر در این شرارت‌ها از هویت خاص و محکمی برخوردار نیستند.

اوسط‌هاشمی تاکید کرد: با وسعت دید و شکیبایی و اجرای فرایندی به سمت رحمت و عفو حرکت کنیم تا بتوانیم این خرده شرارت‌ها را برای همیشه در منطقه از بین ببریم.

این مسئول گفت: شرط تبدیل مرز به فرصت و این فرصت به ثروت و تبدیل ثروت به عدالت این است که همه نخبگان و علما و اندیشمندان هرگونه فعالیت‌های خرابکاری و شرارت آمیز را خلاف آموزه‌های الهی، انسانی و اسلامی اعلام کنند و زمینه سوء استفاده از اعتقادات دینی و اسلامی را از بین ببرند.

وی تاکید کرد: با تدبیر دولت و همراهی همه ملت ایران و به ویژه مردم غیور و استان سیستان و بلوچستان بسترهای رشد و توسعه و پیشرفت منطقه در کمترین زمان ممکن فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/75009/ن/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول