اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

عرض اندام تکفیری‌ها به مدد دلارهای نفتی است

استاندار کردستان عرض اندام جریان‌های تکفیری و افراط‌ ‌گرا را به مدد درآمدهای نامشروع دانست و گفت: تمام این تحرکات با حمایت ابرقدرت‌ها و دلارهای نفتی است.

عرض اندام تکفیری‌ها به مدد دلارهای نفتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در همایش مشعل‌داران ولایت در محل صدا و سیمای استان کردستان اظهار کرد: مشعل دو ماهیت دارد، از یک سو نماد نور و روشنی و از سوی دیگر نماد گرما و حرارت است.

وی با تأکید بر اهمیت نقش مشعل‌داران وحدت تصریح کرد: معنای قضیه این است که هر چه غیر از وحدت باشد سیاهی و تاریکی و دنیایی پرابهام و تباهی خواهد بود.

استاندار کردستان تصریح کرد: در چنین دنیایی انسان‌ها دوست و دشمن یکدیگر را نمی‌شناسند و این از ویژگی‌های دنیایی است که با تفرقه آمیخته و عجین شده است.

زاهدی خاطرنشان کرد: مشعل‌داران دنیا را روشن و به وحدت می‌رسانند و از این نظر کار آنها بسیار اثرگذار و قابل تقدیر بوده و باید تلاش کنند تا بیش از پیش در این راستا حرکت شود.

وی با اشاره به وجود نعمت نفت اظهار کرد: خداوند این نعمت را برای روشنی و گرمی زندگانی انسان عطا کرده است اما برخی از درآمدهای حاصله از آن در راستای تاریکی جامعه استفاده می‌کنند.

استاندار کردستان عرض اندام جریان‌های تکفیری و افراط‌ ‌گرا را به مدد همین درآمدهای نامشروع دانست و افزود: تمام این تحرکات با حمایت ابرقدرت‌ها و دلارهای نفتی است.

زاهدی اظهار کرد: برخی حرکت‌ها به دنبال این است که اسلام را به عنوان دین خشونت و افراط در جهان مطرح کنند و به همین دلیل رسالت ما برای مقابله با این جریان‌ها سنگین است.

وی با اشاره به اینکه پیامبر اسلام با قرآن و کلام خداوند وارد عرصه نبوت شد تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند بگویند رسول اکرم با شمشیر ورود کرد و این وجه از قضیه را پررنگ می‌کنند.

استاندار کردستان افزود: عده‌ای نیز به عنوان ابزار دست دشمنان در تلاش هستند تا چهره‌ای خشن از اسلام در دنیا مطرح کنند تا مانع از گسترش این دین بر حق شوند.

زاهدی با اشاره به اینکه علما و روحانیون نقش بارزی در جلوگیری از توفیق دشمنان دارند گفت: وظیفه عالمان دینی نشان دادن چهره رحمانی اسلام و تفهیم و شناساندن ماهیت این دین است.

وی مهم‌ترین ویِژگی دوران جاهلیت را تفرقه در میان اعراب عنوان کرد و افزود: پیامبر گرامی اسلام وحدت اسلامی را به خوبی در جامعه محقق کرد و در این موضوع پیشقدم بود.

استاندار کردستان در ادامه به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص وحدت در سفر تاریخی خود به کردستان اشاره کرد و گفت: آن بیانات پیرامون وحدت تاریخ‌ساز بود.

زاهدی با اشاره به اینکه نباید از رهنمودهای ایشان به سادگی عبور کرد گفت: با حفظ وحدت جامعه اسلامی را از هجوم همه‌جانبه دشمنان حفظ و حراست خواهیم کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با اتخاذ تدابیر لازم زمینه بهره‌مندی امت اسلامی از وحدت به معنای واقعی و راستین خود فراهم و دشمنان اسلام باز هم دچار خسران شوند.

انتهای پیام/79012/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول