اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری ویژه آمل خبر داد

حضور شخصیت‌های برجسته یمنی در همایش «ناصرالحق»

سرپرست فرمانداری ویژه آمل از حضور شخصیت‌های برجسته کشور یمن در همایش بین‌المللی ناصرالحق خبرداد.

حضور شخصیت‌های برجسته یمنی در همایش «ناصرالحق»

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، سیدجعفر رسولی صبح امروز در جلسه هماهنگی همایش ناصرالحق با تاکید بر اینکه این همایش اول تا دوم بهمن ماه در مجتمع نفت محمودآباد برگزار می‌شود، تصریح کرد: این همایش در سطح ملی و بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این همایش بقعه ناصرالحق در قسمت شمالی شهر آمل به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: ساخت این بقعه از سال گذشته کلنگ‌زنی شده است.

این مسئول با بیان اینکه از سال 76 این بقعه از حمایت‌های مسئولان برخوردار شد، افزود: آن سال دیوارکشی مجموعه انجام شد و امروز بعد از مرمت و ساخت بقعه برای ناصرالحق یا داعی کبیر افتتاح می‌شود.

رسولی با اعلام اینکه ناصرالحق برای یمنی اهمیت دارد و آنها دوستدار وی هستند، یادآور شد: در این همایش 100 نفر از شخصیت‌های یمنی حضور می‌یابند.

وی بر تبلیغات محیطی این همایش در سطح شهرستان تاکید کرد و گفت: تمامی امور مربوط به این همایش توسط مسئولان کشوری صورت گرفته است و تنها باید تبلیغات محیطی این همایش به اطلاع مردم رسانده شود.

به گزارش فارس، آرامگاه نخستین کسی که در سرزمین طبرستان یا همان مازندران قدیم اقدام به تشکیل حکومت شیعی کرد ابومحمد حسن ابن‌علی اطروش ملقب به ناصرالحق با ناصرکبیر در آمل قرار دارد.

از وی به عنوان نخستین مروج اسلام در سرزمین‌های دیلمان، گیلان و طبرستان نام برده می‌شود.

ابومحمد حسین بن علی بن حسن عمرالاشرف ابن علی زین‌العابدین بن الشهید بن علی بن ابوطالب به واسطه سه نسل به امام زین‌العابدین می‌رسد.

لقب او ناصرالحق و اصم  اطروش است، به او اطروش می‌گفتند که به معنی کر یا ناشنوا است.

ناصرالحق جد مادری سید مرتضی علم‌الهدی و سید رضی گردآورنده نهج‌البلاغه است.

مقبره ناصرالحق 900 سال به عنوان زیارتگاه به شمار می‌رفت، مقبره بنایی عظیم بود که به دست تیمور لنگ نابود می‌شود و سپس بنایی کوچک‌تر برای ناصرالحق احداث شده است.

انتهای‌پیام/86011/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول