اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف آمل:

«ناصرالحق» به جامعه شناسانده می‌شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل برای شناسایی ناصرکبیر به مردم، مسابقات و برنامه‌های مختلفی صورت گرفته است، گفت: بازدید دانش‌آموزان از بقعه در دستور کار قرار دارد و این امر روزانه صورت می‌گیرد.

«ناصرالحق» به جامعه شناسانده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام رسول علیخانی صبح امروز در ستاد هماهنگی همایش ناصرالحق با تاکید بر اینکه ناصرکبیر در دنیای اسلام به ویژه در مازندران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی ایشان بر اینکه باید در بقاع متبرکه کار فرهنگی صورت گیرد تاکید داشتند و معتقدند به ویژه نمازجماعت باید در این بقاع اقامه شود.

وی با اشاره به اینکه امامزادگان براساس فرمایش رهبری باید به قطب فرهنگی تبدیل شود، اظهار داشت: جامعه اسلامی به این بقاع وابسته است و باید این دین ادا شود.

این مسئول با اعلام اینکه برای شناسایی ناصرکبیر به مردم مسابقات و برنامه‌های مختلفی صورت گرفته است، گفت: بازدید دانش‌آموزان از بقعه در دستور کار قرار دارد و این امر روزانه صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل با بیان اینکه این بقعه در روز همایش به صورت رسمی بهره‌برداری می‌شود، بیان کرد: برای مفرش کردن این بقعه نیاز به 450 متر مربع فرش به قیمت 30 میلیون تومان هست که امیدواریم بتوانیم تامین کنیم.

علیخانی با اشاره به اینکه در روز همایش علمای برجسته یمنی در این همایش حضور دارند، بر برگزاری هر چه این همایش تاکید کرد.

به گزارش فارس، آرامگاه نخستین کسی که در سرزمین طبرستان یا همان مازندران قدیم اقدام به تشکیل حکومت شیعی کرد ابومحمد حسن ابن‌علی اطروش ملقب به ناصرالحق با ناصرکبیر در آمل قرار دارد.

انتهای‌پیام/86011/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول