اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکرار/فارس گزارش می‌دهد

سپاه محور «وحدت» در منطقه سیستان/توطئه‌هایی که با وحدت شیعه و سنی خنثی شد

‌هفته وحدت‌ گام مهمی در راستای وحدت مسلمانان است بنابراین تمام‌ مسلمانان باید با توجه به موارد اتفاق، اتحاد و انسجام ‌‌را حفظ کنند و با اتحاد ‌توطئه‌های دشمنان را نقش بر‌آب کنند‌.

سپاه محور «وحدت» در منطقه سیستان/توطئه‌هایی که با وحدت شیعه و سنی خنثی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، اسلام به عنوان آخرین و کامل‌ترین دین الهی برای نجات بشریت از گمراهی و جهل، توسط پیامبراکرم(ص) به بشریت عرضه شد، اما از آنجا که روشنگری و آگاهی بخشی آن موجب می‌شد تا مردمان از بردگی خلاصی یابند، همواره دشمنان دین برای نابود کردن آن تلاش کرده و با انواع ترفندها، از آغاز نبوت پیامبر تا امروز قصد داشتند با ایجاد تفرقه بین مسلمین از اشاعه و رشد اسلام جلوگیری کنند.

 

در این میان مهم‌ترین و بزرگترین دست‌آویز مخالفان حقیقت، بحث شیعه و سنی و اختلاف میان این دو مذهب از مسلمانان است. بنابراین لزوم حفظ وحدت میان مسلمین از جمله اموری است که همواره از سوی بزرگان و رهبران مذهبی مسلمان مورد توجه قرار گرفته است.

 

حقیقت مفهوم «وحدت» و به عبارت صحیح‌تر «اتحاد» آن است که با حفظ عقاید قطعی و مسلم خود، در مقابل دشمن مشترک موضع واحدی داشته و ازاوغافل نباشیم. شهید مطهری(ره) قائل است وحدت اسلامی متوقف بر این نیست که فرق و مذاهب از میان برود.

 

با وقوع انقلاب اسلامی در سال 1357، حساسیت دشمنان اسلام برای ایجاد اختلاف و پراکندگی در میان مسلمانان بیشتر شد. بنابراین حضرت امام خمینی(ره) با درک این موضوع که دو مذهب تشیع و تسنن که از پیروان زیادی در سراسر جهان برخوردار هستند، هر اندازه بتوانند دیدگاه‌های خود را به یکدیگر نزدیک کنند، تأثیر بسیار مهم و ارزشمندی در اعتلا و عزت و سربلندی مسلمان در جهانی کنونی خواهند داشت و توطئه‌های هر روزه آن‌ها را نقش بر آب خواهند کرد، روزهای دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را تحت عنوان «هفته وحدت» نام گذاری کردند‌ و یکی از مهم‌ترین راه‌های ایجاد وحدت میان جامعه مسلمین را عرضه کردند.

 

‌مقام معظم رهبری در خصوص هفته وحدت و لزوم اتحاد مسلمانان می‌فرماید‌ «این هفته وحدت، این هفته مشترک الاحترام بین مسلمین را قدر بدانید، همه سعی کنند وحدت و اتحاد نیروها و در یک جبهه قرار گرفتن نیروهای مسلمین را که رمز سعادت و مایه سربلندی مسلمین و بزرگترین حربه ملت‌ها در مقابل استکبار جهانی است مغتنم بشمارند و قدر بدانند» که در این راستا حفظ اتحاد همواره مورد توجه مسئولان نظام اسلامی در ایران بوده است‌.

 

مسلمانان از نظر اختلافات مذهبی طوری نیستند که نتوانند وحدت داشته باشند، نتوانند با یکدیگر برادر و مصداق «انما المؤمنون اخوه» بوده باشند، زیرا خدایی که همه پرستش می‌کنند یکی است. همه می‌گویند: «لا الله الا الله» همه به رسالت محمد(ص) ایمان دارند و نبوت را به او پایان یافته می‌دانند و دین او را خاتم ادیان می‌شناسند. همه قرآن را کتاب مقدس آسمانی خود می‌دانند و آن را تلاوت می‌کنند و قانون اساسی همه مسلمین می‌شناسند، همه به سوی یک قبله نماز می‌خوانند و یک بانگ به نام اذان بر  می‌آورند، همه در یک ماه معین از سال که ماه رمضان است روزه می‌گیرند، همه روز فطر و اضحی را عید خود می‌شمارند، همه مراسم حج را مانند هم انجام می‌دهند و با هم در حرم خدا جمع می‌شوند‌ و حتی همه خاندان نبوت را دوست می‌دارند و به آن‌ها احترام می‌گذارند. این‌ها کافی است که دل‌های آن‌ها را به یکدیگر پیوند دهد‌ و احساسات برادری و اخوت اسلامی را در آن‌ها برانگیزد.

 

بدون شک هفته وحدت و طرح این مسئله و ضرورت آن می‌تواند گام مهمی در راستای وحدت مسلمانان باشد. تمامی مسلمانان باید با توجه به موارد اتفاق خویش اتحاد و انسجام خویش را حفظ کنند و با اتحاد خویش توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب کنند خصوصاً ما شیعیان باید با الگو قرار دادن ائمه اطهار(ع) باید ثابت کنیم که پیرو واقعی آن بزرگواران هستیم.

 

خبرنگار فارس در زابل به در گفت و گویی با مسئولان سپاه به بررسی اهمیت این موضوع مهم پرداخته است:

 

  ‌*وحدت رمز پیروزی و طاق عزت مسلمین است

 

فرمانده حوزه شهید رجایی زابل می گوید: وحدت رمز پیروزی و طاق عزت مسلمین است تا مسلمین به شکرانه اعتقادی واحد به دور از تعصبات در کنار هم قرار گیرند.

 

‌غلامرضا سرکاش ‌اظهار داشت: وحدت رمز پیروزی و طاق عزت مسلمین است تا مسلمین به شکرانه اعتقادی واحد در صف ایمان فراتر از حدود جغرافیایی و تبعیضات و تعصبات قومی، اتحاد در کنار هم قرار گیرند.

 

وی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی و گرفتاری‌های مالی امروز جامعه ما نیز ریشه در بی‌اخلاقی و عدم گذشت افراد جوامع دارد.

 

وی با تاکید بر وحدت و انسجام بین برادران مسلمان گفت: پیامبر اسلام(ص) از سوی خداوند در غدیر خم جانشین خود را معرفی کرد که اگر همه به این مساله واقف باشند و پایبند باشند اتحاد و همبستگی تحقق بیشتری پیدا می‌کند.

 

*ایجاد وحدت اسلامی، تکلیف شرعی و جهاد در راه خداست

 

فرمانده حوزه الغدیر سپاه زابل نیز می گوید: ‌ایجاد وحدت اسلامی یک تکلیف شرعی و جهاد در راه خداست.

 

‌حبیب حیدری ‌ضمن تبریک آغاز هفته وحدت اظهار داشت: امروز دشمنان به دنبال این هستند که بین مسلمانان تفرقه بیندازند و همه را از هم جدا کنند که این سیاست دشمن بسیار حساب شده است و ما باید در آن میدان جنگ با اتحاد و یکپارچگی ایستادگی کنیم.

 

وی افزود: ایجاد وحدت اسلامی یک جهاد در راه خداست و کسانی که امروز به دنبال وحدت اسلامی هستند جهادگران فی سبیل الله هستند.

 

فرمانده حوزه الغدیر زابل با بیان اینکه انجام جهاد یک تکلیف شرعی است، ادامه داد: جنگ فقط جنگ نظامی نیست امروز ما شاهد یک جنگ فرهنگی هستیم که دشمنان آن را به راه انداختند و به تعبیر مقام معظم رهبری این یک کار بسیار مشکلی است و ایستادگی در مقابل آن یک جهاد است.

 

*وحدت سلاح ایستادگی در مقابل ترفندهای دشمن است

 

فرمانده حوزه طلاب و روحانیون سپاه زابل نیز گفت: وحدت سلاح ایستادگی در مقابل ترفندهای دشمن است.

 

‌نادر جهانتیغ ‌ضمن گرامی داشت هفته وحدت اظهار داشت: این هفته فرصت بسیار خوبی است تا با اجرای برنامه‌های درست و منطقی عامل وحدت و یکپارچگی را در میان مسلمانان جهان گسترش داده و حفظ کنیم.

 

وی با بیان اینکه وحدت تنهاسلاحی است که می‌توان با آن در برابر توطئه ها و ترفندهای دشمنان ایستادگی کرد، افزود: هفته وحدت بهترین فرصت برای تبیین حفظ اتحاد و همبستگی میان شیعه و سنی و ارزش‌های اسلامی و الهی است.‌

 

 *وحدت یکی از ستون‌ها و دستورات دین اسلام است

 

نماینده طوایف سیستان نیز گفت: تروریست‌های تکفیری که دست نشانده عربستان بوده با سوء استفاده کردن از نام اسلام تحت تاثیر ابر قدرت‌ها‌ی جهانی و استکبار قرار گرفته و با ترویج عقاید و باورهای شیطانی دست به جنایت می‌زنند.

 

‌غلامرضا میربهاء نماینده طوایف سیستان ضمن محکوم کردن جنایت‌های تروریست‌های تکفیری که در سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی جنایت‌های فجیعی را مرتکب می‌شوند اظهار داشت: دین اسلام با هر نوع تروریستی مخالف و از نظر اسلام جایگاهی ندارد.

 

وی افزود: تروریست‌های تکفیری که دست نشانده عربستان بوده با سوء استفاده کردن از نام اسلام تحت تاثیر ابر قدرت‌ها‌ی جهانی و استکبار قرار گرفته و با ترویج عقاید و باورهای شیطانی دست به جنایت می‌زنند.

 

وی گفت: عربستان که جایگاه بزرگی در بین مسلمانان به دلیل وجود اماکن مقدس از جمله مکه و مدینه النبی دارد، نباید دنباله روی اهداف شوم مستکبرین و برای خوشحالی امریکا و اسرائیل از اینگونه گروهک‌ها جانبداری کند‌ و این حرکات جای بس تاسف دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سردمداران عربستان دنباله روی اهداف شوم غرب و استکبار بوده ،اظهار داشت: تقویت تروریست در هر جای دنیا از لحاظ شرعی و قانونی محکوم و حرام است چرا که حرکت‌ها و جنایت‌های تروریستی دردنیا جز نابودی و تفرقه بین مسلمانان نتیجه‌‌ در برنداشته است وکشتن انسان‌های بی‌گناه از اعمال شیطانی است و اسلام مخالف تروریسم در منطقه و دنیا بوده ‌است.

 

وی عنوان داشت: منطقه سیستان و بلوچستان با تلاش‌های سپاه پاسداران و قرارگاه قدس، توانسته تمامی حرکت‌های تروریستی را در منطقه خنثی و دست خرابکاران را از این استان قطع کند.

 

رئیس طوایف استان سیستان و بلوچستان اذعان داشت: به عنوان یک مسلمان شیعه اعلام می‌دارم که شیعه و سنی از گذشته تا به امروز یکی بودند و یکی خواهند ماند و اگر کسی خلاف وحدت بین مسلمین قدم بردارد از اسلام نیست.

 

وی با اشاره به اینکه وحدت یکی از ستون‌ها و دستورات دین اسلام است خاطر نشان کرد:‌ شیعه و سنی همانگونه که همیشه در کنار هم با برادری زندگی نموده‌، مثل گذشته در مقابل توطئه های دشمنان بیدار خواهند بود و در کنار هم دست دوستی و برادری را محکم تر از گذشته خواهند فشرد و دشمنان این ملت را ناامید خواهند کرد.

انتهای پیام/75004/ش/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول