اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سبزوار مطرح کرد

لزوم تأمین 20 میلیارد تومان منابع مالی برای احداث تصفیه‌خانه سبزوار

فرماندار سبزوار گفت: برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در این شهرستان مبلغ 16 تا 20 میلیارد تومان اعتبار باید پیش‌بینی شود که تنها مشکل ما در این حوزه بحث تامین اعتبارات لازم است.

لزوم تأمین 20 میلیارد تومان منابع مالی برای احداث تصفیه‌خانه سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، قاسم شعبانی عطار عصر امروز در جلسه کارگروه تخصصی امور زیربنایی این شهرستان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه فاضلاب شهری اظهار داشت: ما در سبزوار سه مشکل اساسی در بحث فاضلاب داریم که یکی از آنها مسئله فاضلاب توحید شهر و سایت مسکن مهر، فاضلاب منطقه هویزه و بوتان گاز و بحث تصفیه‌خانه دوم این شهرستان است.

وی افزود: سبزوار بر روی قنات‌هایی بنا شده که عمدتاً فرسوده است و اتصال شبکه فاضلاب خانگی به این قنوات تهدید جدی برای این شهر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: وجود خاک غیرقابل نفوذ نیز در این منطقه ما را با مشکل عدم امکان حفر چاه‌های جذبی مواجه کرده است.

نماینده عالی دولت در سبزوار با بیان اینکه بیش از3  هزار و 973 واحد مسکن مهر احداث شده گفت: از این میزان بیش از 2 هزار و 151 واحد دارای انشعاب آب، بیش از  یک‌هزار و 716 واحد به شبکه فاضلاب متصل، بیش از 2 هزار و 544 واحد نیز به شبکه برق متصل و همه واحدها به شبکه گاز شهرستان وصل شده است.

وی با بیان اینکه برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب فاضلاب مسکن مهر یک طرح مطالعاتی در استان فراهم شده یادآور شد: براساس این طرح ما موظف به تامین زمین برای ساخت تصفیه‌خانه شدیم که خوشبختانه زمین مذکور در اختیار سازمان آب و فاضلاب شهرستان قرار گرفته است.

شعبانی ادامه داد: برای احداث این تصفیه‌خانه مبلغ 16 تا 20 میلیارد تومان اعتبار باید پیش‌بینی شود که تنها مشکل ما در این حوزه بحث تامین اعتبارات لازم برای احداث آن است.

وی با بیان اینکه ما در سبزوار امکان حفر چاه‌های جذبی را نداریم، گفت: متاسفانه شبکه فاضلاب شهرستان نیز ظرفیت لازم را برای انتقال ندارد و این مشکل مهمی است که باید با احداث تصفیه‌خانه برطرف گردد.

فرماندار سبزوار با اشاره به مشکلات ساکنان مسکن مهر ادامه داد: یکی از مشکلات مهم این بخش بحث وام‌هایی است که داده شده و قرار بوده این وام‌ها به صورت 20 ساله باز پرداخت شود که اقساط آن ماهانه به 200 هزار تومان می‌رسیده است.

شعبانی افزود: متاسفانه با اقدام اخیر دستگاه‌های ذیربط و کاهش میزان مدت اقساط به 15 سال میزان پرداختی این افراد نیز به 370 تا 380 هزار تومان در ماه رسیده که این مبلغ زیادی است برای ساکنان مسکن مهر که از اقشار کم درآمد جامعه هستند.

وی خواستار توجه مسئولین، مجمع نمایندگان استان و نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی به این مشکلات شد.

انتهای پیام/2202/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول