اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یادداشت/

فروکش تب تودیع و معارفه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در کنار روند کاهشی تب غیرمعمول این‌گونه مراسمات، تفاوت‌های دیگری هم داشت.

فروکش تب تودیع و معارفه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مدتی بود که مراسم‌های تودیع و معارفه در کهگیلویه و بویراحمد با انحراف از مسیر اصلی و اداری خود به محلی برای تسویه حساب‌های سیاسی تبدیل شده بود.

در این جلسات مدیران قبلی و فعلی با تخریب یکدیگر و حامیان سیاسی آنها تلاش می‌کردند تا آمدن و رفتن خود و فضای موجود را آنگونه که به نفع آنها و آینده کاری و سیاسی‌شان است، تغییر دهند.

اگر چه همچنان تب تودیع و معارفه‌ها در این استان بسیار بالاست، ولی باید گفت که این نقیصه و ضعف بزرگ در حال برطرف شدن است.

همچنان شلوغ‌ترین مراسم‌ها متعلق به مراسم‌های تودیع و معارفه بوده و عمده انتخاب‌ها و انتصاب‌ها قومی و سیاسی است، ولی آنچه در این مجال قصد پرداختن به آن را دارم، کنار رفتن مدیران از مسئولیت‌ها با حاشیه کمتر و پذیرش راحت‌تر آنها برای واگذاری مناصب است.

از روزی که دکتر نبوی‌زاده در یک فضای سیاسی و صمیمی مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی را به دکتر چمن داد تا تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی، کمیته امداد، مخابرات و چند اداره دیگر، شاهد کاهش تب تودیع و معارفه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد بودیم.

مراسم تودیع و معارفه امروز در جهاد کشاورزی این استان و واگذاری مسئولیت دکتر یعقوب موسوی به گوهرگانی در ادامه این روند رو به اصلاح، تفاوت‌های دیگری هم داشت.

* بدرقه آبرومند موسوی از سوی مردم

مدیر سابق جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بسیار خوب بدرقه شد و فضای حاکم بر مراسم امروز نشان از رضایت مردم، حاضرین و کارکنان این سازمان داشت.

دست ‌زدن‌ها و تشویق‌های مداوم حضار و وداع مردم با موسوی، جلوه‌های خوبی را به تصویر کشید.

رئیس سابق جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم جز از خوبی مردم این استان، سیاسیون، کارکنان سازمان مسئولان ارشد استانی و وزارت حرف دیگری نزد و گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد از قدرشناس‌ترین مردم این کشور هستند که در این مدت حامیان اصلی من بودند؛ وی تاریخ کهگیلویه و بویراحمد را جزئی از زندگی خود دانست و گفت: این استان را از ذهن فراموش نخواهم کرد.

علی‌محمد بزرگواری و غلام‌محمد زراعی از نمایندگان این استان در مجلس و معاونین استاندار نیز در این مراسم از خوبی‌ها و اقدامات خوب موسوی گفتند و از معاون وزیر کشاورزی خواستند که از توان بالای علمی و اجرایی موسوی در وزارت کشاورزی استفاده کند، موضوعی که جوادی معاون پشتیبانی وزیر کشاورزی با اطمینان گفت که از موسوی در یکی از بخش‌های وزارت استفاده خواهد شد.

لزوم رفع سایه سنگین سیاست بر سر دستگاه‌های تخصصی

موسوی همچنین از مدیر جدید به نیکی یاد کرد و گفت: برای کمک به گوهرگانی از کمکی دریغ نمی‌کنم.

به هر حال همه چیز امروز در سالن ترویج جهاد کشاورزی این استان نشان از یک آمدن و رفتن ساده بود که کمتر از حاشیه‌هایی که به عقب‌رفت این استان کمک می‌کردند، خبری بود.

موسوی که یک مدیر غیربومی ولی هم‌زبان مردم کهگیلویه و بویراحمد بود، امروز رسما از همه مردم این استان حلالیت طلبید و در میان تشویق‌ها و روبوسی‌های همکاران و جمعیت حاضر در این مراسم، کلید هدایت کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد را به گوهرگانی تحویل داد.

امید است که فضای آرام و بدون حاشیه همراه با کاهش تب قومیت و سیاسی‌کاری‌ها مستمر بوده تا سایه سیاست حداقل بر فضاهای تخصصی چون جهاد کشاورزی سنگینی نکند و ما شاهد باشیم که تودیع و معارفه‌ها یک جلسه اداری باشند نه کارزار سیاست و قومیت.

---------------------------

یادداشت از: کریم بنام

---------------------------

انتهای پیام/82005/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول