اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان:

هفته وحدت با درایت و تیزبینی امام راحل شکل گرفت

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: هفته وحدت با درایت و تیزبینی امام راحل شکل گرفت.

هفته وحدت با درایت و تیزبینی امام راحل شکل گرفت

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌امین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد با اشاره به هفته وحدت، میلاد پیامبر اعظم و امام صادق (ع) اظهار کرد: از نظر اهل تسنن میلاد پیامبر 12 ربیع‌الاول و از نظر اهل شیعه 17 ربیع‌الاول است که این امر می‌توانست منشا اختلاف بین شیعه و سنی باشد اما با تیزبینی امام (ره) این اختلاف به وجه اشتراک بین آن‌ها تبدیل شد.

وی ادامه داد: هفته وحدت موجب شد که به جای یک روز جشن از 12 ربیع‌الاول تا 17 ربیع‌الاول که به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است را به جشن و سرور بپردازیم.

هفته وحدت بهترین فرصت برای وحدت بین ادیان و مذاهب است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر اینکه این هفته چگونه می‌تواند در وحدت ادیان و مذهب‌های شیعه و سنی تاثیر بگذارد، افزود: آن‌ها می‌توانند در این هفته که فرصت مناسبی است با پرداختن به مشترکات خود اختلافات را به حداقل برسانند و آن‌ها را برای همیشه کنار بگذارند.

وی یاد‌آور شد: بین ما و اهل تسنن مشترکات زیادی از جمله خدا، قرآن، پیامبر و عبادات وجود دارد که این‌ها خود باعث می‌شوند فرصتی برای طرح اختلافات باقی نماند.

مهدوی‌امین تصریح کرد: هفته وحدت بهترین فرصت است که ما در خصوص وحدت بین ادیان و مذاهب به خصوص شیعه و سنی نشست‌های علمی داشته باشیم و بتوانیم ایده‌پردازی کنیم.

وحدتی که جهان اسلام نیاز دارد در هفته وحدت تحقق می‌یابد

وی خاطرنشان کرد: وحدتی که جهان اسلام نیاز دارد می‌تواند در هفته وحدت تحقق یابد.

این مسئول یاد‌آور شد: هفته وحدت زمینه و بستر مناسبی برای از بین بردن جنگ‌ها، منازعات و اختالافات بین ادیان و مذاهب است که باید به آن توجه بیشتری شود.

مهدوی‌امین در پاسخ به این سئوال که برنامه‌ها در این هفته به چه صورت است، تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه‌هایی که در هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) درز نظر گرفته شده است زیارت پیامبر و برگزاری جشن‌هایی است که هر ساله برگزار می‌شود و امسال هم برگزار می‌شود.

وی در این خصوص یاد‌آور شد: تمام سعی ما این است که این‌گونه برنامه‌ها با حضور جوانان و سخنرانان تاثیرگذار برگزار شود.

پیامبر الگوی کامل و اسوه‌ حسنه است

این مسئول با اشاره به اینکه آورنده قرآن پیامبرکرم (ص) الگوی کامل جامعه اسلامی است، گفت: جوانان ما نیز باید از این الگوی کامل الگوپذیری کنند که برای تحقق این امر باید برنامه‌هایی در نظر گرفته شود.

خلق عظیم پیامبر مهم‌ترین ویژگی او است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی لرستان در پاسخ شخصیت پیامبر یادآور شد: مهم‌ترین ویژگی پیامبر که در قرآن نیز به آن اشاره شده است، خلق عظیم پیامبر (ص) است زیرا اگر این خلق عظیم پیامبر نبود هرگز نمی‌توانست چنین رسالت بزرگی فرا بگیرد.

وی گفت: اینکه مردم به نبی اکرم گرایش پیدا کردند به جهت همین خلق عظیم ایشان است.

مهدوی‌امین تصریح کرد: ما باید این صفت پیامبراکرم (ص) را در مسائل تبلیغی، جذب آحاد مردم به خصوص جوانان در گرایش به سمت دین به کار بگیریم و با اخلاق نیکو دیگران را به دین و معنویت دعوت کنیم.

===============

 

گفت‌وگو از اکرم محمودوند

===============

انتهای پیام/85001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول