اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ابهر:

وحدت مانند روح در کالبد جامعه اسلامی و دینی است

امام جمعه موقت ابهر گفت: وحدت مانند روح در کالبد جامعه اسلامی و دینی است.

وحدت مانند روح در کالبد جامعه اسلامی و دینی است

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به اهمیت هفته وحدت اشاره کرد و اظهار داشت: بحث وحدت در آموزه‌های دینی اسلام تاکید فراوان شده است.

وی وحدت را مانند روح در کالبد جامعه اسلامی و دینی تشبیه کرد و افزود: اگر وحدت به صورت کامل در همه ابعاد سیاسی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی و ... در نظام و دین اسلام باشد، آرمان‌های کشورهای اسلامی و جهان اسلام محقق می‌شود.

امام جمعه موقت ابهر با تاکید بر اینکه با وجود وحدت اهداف عالیه اسلام با برنامه‌ریزی محقق می‌شود، گفت: با وحدت جامعه به سوی رفع مشکلات و معضلات اقتصادی و اجتماعی حرکت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه با وحدت و همدلی اشجار و بیگانگان نمی‌توانند بر جامعه تسلط داشته باشند، تصریح کرد: در این زمان جامعه اسلامی به عنوان جامعه صلح و دوستی در جهان امروز معرفی می‌شود.

*وحدت نماد اصلی دین اسلام است

بیگدلی وحدت را نماد اصلی دین اسلام دانست و ادامه داد: امروز به دلیل عدم همکاری بعضی از افراد و تعدادی از کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد شده و مشکلاتی برای جامعه تشیع به وجود آورده است.

وی مشکلات موجود در کشورهایی همچون سوریه و عراق را از نبود وحدت در بین مردم دانست و بیان داشت: امام خمینی (ره) می‌فرمایند اگر جامعه اسلامی هر کدام با وحدت و اتحاد یک سطل آب بر سر اسرائیل بریزند، آن را نابود می‌کنند.

امام جمعه موقت ابهر علت نفوذ آمریکا و اسرائیل در کشورهای اسلامی را نبود وحدت دانست و اضافه کرد: مسئولان، اصحاب قلم، رسانه‌ها و صدا و سیما باید به شعار امام راحل در هفته وحدت جامه عمل بپوشانند.

این مسئول با اشاره به اینکه جامعه اسلامی باید از اقدامات دشمنان بیدار شده و بیداری اسلامی در جامعه افزایش یابد، اظهار داشت: با این اقدام جهان اسلام به عنوان یک فرهنگ صلح و دوستی در جهان معرفی می‌شود.

انتهای پیام/73008/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول