اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور

وحدت رمز اعتلای جهان اسلام/ هشدار درباره آتش‌افروزی تکفیری‌ها

در خطبه‌های نماز جمعه امروز در سراسر کشور مطالب بسیار مهمی همچون ضرورت توجه به وحدت برای اعتلای جهان اسلام و هشدار درباره عملکرد تکفیری‌ها مورد تاکید ائمه جمعه قرار گرفت.

وحدت رمز اعتلای جهان اسلام/ هشدار درباره آتش‌افروزی تکفیری‌ها

گروه استان‌ها/ خطبه‌های نماز جمعه این هفته در سراسر کشور حاوی نکات و موارد بسیار مهمی بود. ضرورت دست‌یابی به وحدت در جهان اسلام ، گوشزد کردن خطرات جریان‌های تکفیری برای منطقه و جهان اسلام ، تقبیح دخالت‌های برخی از مفتی‌های وهابی در حوادث تروریستی لبنان ، عراق و سوریه ، تاکید بر ادامه مذاکرات هسته‌ای با حفظ اصول و منافع کشور ، واکنش به اظهار نظر آمریکایی‌ها در خصوص ادای احترام وزیر امورخارجه کشورمان به مزار شهید عماد مغنیه، به درک واصل شدن شارون قصاب صبرا و شتیلا ، برگزاری کنفرانس ژنو 2 و ... از جمله مهمترین وارد بین‌المللی بود که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته‌ کلان‌شهرهای کشور بدان اشاره شد.

در خصوص موضوعات داخلی نیز بزرگداشت سالگرد شهادت سید‌مجتی نواب صفوی و جمعی از مجاهدین جریان فدائیان اسلام ،  ضرورت توجه به وحدت در داخل کشور و دوری از تنش‌های سیاسی بی‌ثمر میان قوا از جمله مواردی بود که مورد اشاره خطیبان جمعه در سراسر کشور قرار گرفت.

در ذیل بخشی از مهمترین‌ خطبه‌های نماز جمعه در سراسر کشور را مرور می‌کنیم.

امام جمعه قم:

تکفیری‌ها فتنه‌ای بزرگ برای جهان اسلام  هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امروز در خطبه نخست نماز جمعه قم در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد قرض‌الحسنه، اظهار داشت: در قرض‌الحسنه‌ برکات فراوانی نهفته از جمله اینکه آن مالی که قرض داده شده چند برابر می‌شود و اجر و ثواب فراوانی هم برای آن منظور خواهد شد.

وی در خطبه دوم با اشاره به شیوه دعایی که برخی اشخاص دارند گفت: اینکه خطاب به امام زمان(عج) گفته می‌شود یک نگاه به ما بینداز صحیح نیست زیرا ایشان همواره به شیعیان خویش توجه دارند و نباید ایشان را قسم داد که چنین کاری انجام دهند؛ همین که مسلمانان وظایف دینی خود را انجام دهند و امر به معروف و نهی از منکر را احیا کنند موجب برکات بیشتر برای جامعه خواهد شد.

سعیدی 27 دی ماه سالروز شهادت شهید نواب صفوی و برخی دیگر از جمعیت فدائیان اسلام را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: این شهدا از جمله سابقون هستند و زمانی که کمتر کسی به مبارزه فکر می‌کرد جان خود را فدا کردند تا اسلام زنده بماند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به سالروز میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق(ع) و نیز هفته وحدت عنوان داشت: مسلمانان به شکرانه میلاد این دو بزرگوار طی این هفته به جشن و شادی می‌پردازند؛ کسانی که می‌خواهند سیره ائمه اطهار(ع) را بیان کنند باید این کار را به صورت جامع انجام دهند وگرنه ممکن است مطالبی متناقض بیان شود زیرا اقتضائات و شرایط در هر موقعیتی تفاوت می‌کند و اگر این شرایط متفاوت بیان نشود ممکن است بازتاب بدی داشته باشد.

سعیدی اختلاف میان مسلمانان را بزرگ‌ترین خطر تهدیدکننده جهان اسلام دانست و تصریح کرد: فقط مکتب اسلام ناب محمدی(ص) پذیرفته است و مکاتب دیگری با عناوینی همچون ایرانیت، عربیت و ... وجود ندارند.

امام جمعه قم جریان تکفیری را یکی از خطرات مهم برای مسلمانان دانست و گفت: آنها همه انسان‌ها را مشرک و باطل می‌دانند ولی خود را مومن تلقی می‌کنند و در عین حال تمام محرمات را برای خود حلال کرده‌اند؛ تکفیری ها یکی از بلاها و فتنه‌های دوران هستند که به تحریک استکبار و صهیونیست‌ها تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) خاطرنشان کرد: هیچ قومی از طریق اختلاف و تفرقه به خیر و نیکی نرسیده‌اند و امروز همین مسئله باید مورد توجه ما باشد.

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع شهردار و اعضای شورای شهر تهران اشاره کرد و افزود: تکیه بر علم و درایت، روحیه جهادی و نیت خالصانه از جمله محورهای سخنان ایشان در زمینه موفقیت مدیریت شهری هستند.

خطیب جمعه قم اجرایی شدن توافقنامه هسته‌ای را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: دستیابی به این توافق در مسیری دشوار حاصل شده و رئیس جمهور هم گفته است این توافق سر فرود آوردن شرق و غرب در برابر ملت ایران است.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه(س) با اشاره به اعتراض آمریکا نسبت به حضور وزیر امور خارجه ایران بر سر مزار شهید عماد مغنیه تصریح کرد: ملت ما هم در پاسخ به این دخالت آمریکایی‌ها همان شعار همیشگی خود را سر خواهند داد.

وی ادامه داد: دیکتاتور بزرگ صهیونیست، شارون که پس از هشت سال کما مرده است باید عبرت دیگر دیکتاتورها باشد؛ آنها بدانند که جهانیان از مرگ چنین انسانی شادی می‌کنند و تنها چند نفر شیطان صفت مانند خودشان به صورت صوری اظهار ناراحتی خواهند کرد.

امام جمعه مشهد:

دشمنان نان اختلاف بین شیعه و سنی را می‌خورند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌ا‌لله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد در جوار حرم مطهر علی ابن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: نواب صفوی دارای شخصیت فوق‌العاده بارزی بود و اخلاص و دلدادگی‌اش به دین خدا و اهل بیت (ع) باعث شده بود که قدرت معنوی عجیبی داشته باشد.

امام جمعه مشهد گفت: در آن روز به شخصیت بی‌نظیر وی برچسب تندرو زده و با همین برچسب تندرو نیز وی را از عرصه‌های دینی و حوزوی کنار گذاشته بنابراین اسلام نتوانست از این روحانی استفاده کند.

وی با بیان اینکه این شگرد دشمن در همه زمان‌ها است اظهار کرد: هر وقت یک عنصر در عرصه دفاع از نظام و اسلام ظهور کند و در برابر فتنه‌ها مردانه ایستاده و امر به معروف و نهی از منکر کند، دشمنان تلاش می‌کنند وی را با برچسب تندرو از میدان خارج کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: شما مردم زمان نواب نیستید چرا که شما با روشن‌گری‌های رهبر انقلاب درس‌ها آموخته و قوی‌تر از آن هستید که عده‌ای با شعار اعتدال بخواهند به همه نیروهای دلسوز انقلاب برچسب افراطی‌زده و آنها را کنار بزنند.

وی اظهار داشت: نقشه دشمنان ایجاد تفرقه بین ملت‌های مسلمان است و هم اکنون نزدیک 3 قرن است که دنیای اسلام به خاطر همین اختلاف و تفرقه در مستعمره مستکبرین جهان‌خوار غربی است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: جدایی بیانداز و حکومت کن هنوز هم به وسیله استکبار جهانی در حال پیاده شدن است و دشمنان با ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی، نان استعمار را می‌خورند و این اختلاف را به وسیله وهابی‌ها و تروریست‌ها علنی کرده‌اند.

امام جمعه مشهد روحانیون اهل تسنن را خطاب قرار داده و عنوان کرد: جریان وهابی و سلفی برای آنکه مزدور استکبار است در هر منطقه‌ای که وارد شده است بین شیعه و سنی را به هم زده و نمونه این مسئله را در استان الانبار عراق می‌توان دید.

وی افزود: این سلفی‌هایی که در کشور ما دفتر زده و جوانان را جذب می‌کنند باعث ضربه زدن به خود شما خواهند شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: من به دستگاه‌های امنیتی می‌گویم ما تنها نباید ناظر خوبی بوده و آمار بدهیم، این آمارها به چه درد ما می‌خورند، نباید منتظر نشسته و اجازه دهند یک تشکیلات سیاسی از آن طرف مرز داخل کشور دفتر بزند، این با هیچ توجیه امنیتی قابل توجیه نیست.

علم‌الهدی افزود: برادران اهل سنت بدانند که در این کشور انقلاب شده و در سایه این انقلاب و نظام دین و کتاب آنها توسعه پیدا کرده و به برکت همین نظام است که اسلام عزت پیدا کرده و جهانی شده است پس چرا باید اجازه دهید این نظام تضعیف شود و یا دشمن خونی پیدا کند.

امام جمعه تبریز:

حوادث تروریستی عراق و سوریه زیر سر آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر اظهار کرد: استکبار جهانی به دنبال اختلاف قومیتی، شیعه و سنی و ملیت‌ها در کشورهای اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این که تفرقه، فرقه‌تراشی و فرقه‌سازی استراتژی آمریکا در جهان اسلام است، افزود: آمریکا می‌خواهد از این طریق به اهداف استعماری و استکباری خود در کشورهای مسلمان دست یابد.

وی اضافه کرد: ابزار آمریکا و کشورهای غربی برای دامن‌زدن به اختلاف در جهان اسلام نیز ایجاد اختلاف در بین قومیت‌ها و ملیت‌ها، دفاع از حکومت‌های طرفدار غرب در سرزمین‌های اسلامی، حمایت از جریان‌های سطحی‌نگر در دنیای اسلام از جمله تکفیری‌ها، فرقه‌سازی در دنیای اسلام نظیر بهاییت در بین شیعیان و وهابیت در بین پیروان اهل تسنن، تحریک قومیت‌ها، شبهه‌افکنی و بزرگ‌نمایی اختلافات است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: استکبار اگر بتوانند مقاصد و راه‌های اشاره شده را در دنیای اسلام پیاده کند مسائل اندلس پیش خواهد آمد.

وی همچنین گفت: اکثر جنایت‌های اتفاق افتاده در عراق، لبنان و سوریه توسط تروریست‌ها وهابی و زیر سر آمریکا است.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه اتحاد، برگ برنده مسلمانان مقابل توطئه‌های استکبار جهانی است، خاطرنشان کرد: نمونه‌ای کامل از وحدت بین پیروان مذاهب شیعه و سنی و قومیت‌های مختلف دنیای اسلام در نظام جمهوری اسلامی ایران دیده می شود که به برکت انقلاب اسلامی، رهبری امام خمینی و مقام معظم رهبری حاصل شده است.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به هلاکت شارون قصاب صبرا و شتیلا گفت: اقدامات ضد بشری شارون بسیار زیاد بوده و یکی از بدنام‌ترین سران رژیم صهیونیستی بود.

وی از صدور پیام تسلیت سران امارات، قطر و جمهوری آذربایجان به خاطر مرگ این گرگ‌ خونخوار اظهار تاسف کرد.

امام جمعه رشت:

نواب صفوی روح انقلابی را در ایران دمید

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت اظهار کرد: اهل سنت معتقدند پیامبر (ص) در 12 ربیع‌الاول متولد شده و برخی از بزرگان شیعه آن را قبول دارند.

وی افزود: بیشتر علمای شیعه معتقد هستند حضرت محمد (ص) در 17 ربیع‌الاول متولد شده و نظام جمهوری اسلامی ایران بین این زمان را هفته وحدت نامگذاری کرده است.

خطیب جمعه رشت به اختلاف فکری و عقیدتی مسلمان اشاره کرد و گفت: تمام پیروان محمد (ص) باید اختلاف‌ها را کنار بگذارند و وحدت داشته باشند.

امام جمعه رشت بر ضرورت حفظ وحدت مسلمانان تاکید کرد و متذکر شد: مسلمانان با وحدت باید برای نابودی رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

وی با اشاره به شهادت نواب صفوی و فداییان اسلام گفت: نواب صفوی نخستین فردی بود که حرکت انقلابی را در ایران پدید آورد و روح انقلابی را بین علما و مردم ایران اسلامی دمید.

قربانی با بیان اینکه نواب صفوی انسان غیور و دین‌داری بود، خاطرنشان کرد: نواب صفوی با خودفروختگان کشور مبارزه کرد و از جوانمردان تاریخ بود که در راه انقلاب جان خود را فدا کرد.

امام جمعه رشت با اشاره به مذاکرات هسته‌ای یادآور شد: مذاکرات هسته‌ای به توافق رسیده و اگر دشمنان فتنه نکنند مشکلات کشور برطرف می‌شود.

قربانی به حضور و اهدای دسته‌گل وزیر امور خارجه ایران بر مزار شهید مغنیه اشاره کرد و یادآور شد: مغنیه قهرمان مبارزه برای وطن خود و اسلام است.

امام جمعه موقت یاسوج:

سلفی‌ها به دنبال ایجاد چهره منفوری از اسلام هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته وحدت گفت: علمای شیعه و سنی باید از این فرصت نهایت استفاده را برده و به نزدیکی هر چه بیشتر مسلمانان کمک کنند.

وی ادامه داد: دشمن بیش از هر چیز از اتحاد دنیای اسلام واهمه دارد و امروز تمام تلاش آن‌ها برای جدایی و دودستگی در میان مسلمانان است.

امام جمعه موقت مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از این اقدامات دشمن را در تحرکات و عملکرد سلفی‌ها و تکفیری‌ها دانست و گفت: این‌ها به دنبال مخدوش کردن چهره نورانی اسلام هستند.

امام جمعه سنندج:

ایران محور وحدت جهان اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا حسام‌الدین مجتهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سنندج در مسجد جامع این شهر با تبریک هفته وحدت به تمامی مسلمانان جهان اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلامی بزرگترین نعمت خداوند برای مسلمانان است که آنان را از جهل و نادانی رهانید.

ماموستا مجتهدی با یادآوری تدبیر امام راحل در نامگذاری یک هفته به نام وحدت، این قضیه را ناشی از هوش و موقعیت‌شناسی بالای رهبر فقید انقلاب عنوان کرد و گفت: این مسئله موجب شد که ایران اسلامی به عنوان محور وحدت تمامی مسلمانان جهان قرار گیرد.

وی کردستان را نماد وحدت ملی در کشور نام برد و گفت: برگزاری مراسمات خاص ماه ربیع‌الاول و مولودی‌خوانی در مدح پیامبر گرامی اسلام این مسئله را به دشمنان دین اسلام گوشزد می‌کند که نه تنها در ایران اسلامی اختلافی در بین مسلمین وجود ندارد بلکه الگوئی برای سایر مردم جهان هستند.

امام جمعه موقت سمنان:

انگلیسی‏ها وهابیت را در جهان گسترش می‏دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین محمدباقر عبدوس ظهر امروز در خطبه‏های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم و مسئولان و هم‏زمان با هفته وحدت در مسجد امام سمنان برگزار شد، اظهار کرد: وحدت لازمه جهان اسلام است و امروز تکفیری‏ها که ساخته و پرداخته دولت انگلیس هستند، سعی می‏کنند تا این وحدت را از بین ببرند.

امام جمعه موقت سمنان افزود: بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران نام‏گذاری موشکافانه‏ای داشتند و با انتخاب 12 تا 17 ربیع‏الاول به عنوان هفته وحدت تلاش کردند تا دشمن نتواند اهداف خود را در درون کشور و جهان اسلام عملی سازد.

عبدوس با بیان اینکه رهنمودهای امام راحل همواره توطئه‏های دشمنان را نقش بر آب ساخته است و آنها در رسیدن به اهداف خود ناکام مانده‏اند، اظهار کرد. وهابی‏ها و تکفیری‏ها که حاصل دست دولت انگلیس هستند، امروز در حال کاشتن بذر نفاق و اختلاف بین مسلمانان بوده و باید با آنها برخورد اساسی شود.

امام جمعه موقت ساری:

آمریکا از حضور ایران در ژنو 2 در هراس است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی امروز در نماز جمعه این هفته شهرستان ساری با گرامیداشت سالروز شهادت نواب صفوی و یاران باوفایش اظهار داشت: شهید نواب و یاران باوفایش در تقویت روح انقلاب به جامعه نقش اساسی داشتند.

قاسمی با اشاره به ولات حضرت محمد(ص) و نزدیک بودن هفته وحدت بیان داشت: مشترکات مسلمانان بسیار زیاد است و امام به‌دنبال مطرح کردن مشترکات مسلمانان برای ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان در برابر دشمنان مشترک بود.

این مسئول بیان داشت: مردم و مسئولان ایران اسلامی در قضیه جنگ افغانستان به کمک مسلمانان اهل تسنن افغانستان شتافت، در قضیه بوسنی و هرزگوین ایران تنها کشوری بود که به لحاظ مادی و معنوی کمک کار آنها بود، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین که سنی مذهب هستند مردم ایران پشتیبان آنها هستند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه ایران تنها کشوری بود که به مردم مسلمان اهل تسنن در اقصی نقاط جهان که به آنها ظلم می‌شد بود، اضافه کرد: دشمن برای ایجاد تفرقه بحث ایجاد هلال شیعی توسط ایران در جهان را مطرح می‌کرد.

قاسمی خاطرنشان کرد: در بحث سنی بودن باید بین تکفیری‌ها، سلفی‌ها، وهابی‌ها و القاعده تفاوت قائل شویم شیعیان وسنی‌ها باید مواظب این انحرافات باشند.

این مسئول به برگزاری کنفرانس ژنو دو اشاره کرد و گفت: آمریکا به خوبی می‌داند که اگر پای ایران در کنفرانس ژنو دو باز شود کفه ترازو به نفع سوریه است.

قاسمی خطاب به آمریکا تاکید کرد: ایران بزرگ‌ترین قدرت منطقه است و اگر این کنفرانس بدون حضور ایران برگزار شود به جایی نمی‌رسد.

امام ‌جمعه موقت اصفهان:

عده‌ای در کشور خائنانه به تمسخر واژه وحدت می‌پردازند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمجتبی میردامادی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان در جمع نمازگزاران با عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت و میلاد پیامبر اعظم و امام جعفر صادق(ع) اظهار داشت: امروز مستکبران عالم از ساختن بمب هسته‌ای توسط ایران نمی‌هراسند چرا که به گفته خودشان آمریکا و رژیم غاصب اسرائیل بیش از ده هزار کلاهک هسته‌ای تولید شده دارند. این زورگویان از مکتب اسلام و قدرت فوق‌العاده مذهب تشیع می‌ترسند.

میردامادی با بیان اینکه وحدت مسلمین به معنای شیعه شدن اهل تسنن و سنی شدن اهل تشیع نیست، بلکه به معنای یکی شدن، همصدا شدن و ید واحد شدن همه مسلمانان در برابر دشمنان اسلام است افزود: متأسفانه عده‌ای در کشور با هدف خائنانه به تمسخر واژه وحدت دست می‌زنند.

وی تأکید کرد: حرکت اخیر دیپلماسی دولت در برابر مستکبران عالم یک بازی برد-برد است. چرا که چه موفق شویم و چه شکست بخوریم برای نظام جمهوری اسلامی یک برد و موفقیت در راستای افزایش اعتبار و نفوذ ایران در جهان محسوب می‌شود.

امام جمعه شیراز: غرب برای مرگ شارون هزار پیام می‌دهد اما زیارت مغنیه را حمایت از تروریسم می‌داند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به سالروز شهادت شهید نواب صفوی گفت: در مراسم اعدام این بزرگمرد، سفیر آمریکا خود حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: عجیب است غرب برای مرگ قصاب صبرا و شتیلا، شارون جنایتکار، هزاران پیام می‌دهند اما زیارت قبر شهید مغنیه توسط وزیر خارجه جمهوری اسلامی را حمایت از تروریسم می‌خوانند.

نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تا پیش از حضور استعمارگران در دنیای اسلام، شیعه و سنی برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند.

خطیب جمعه اراک:

مرگ شارون وباید عبرت جنایتکاران شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در آئین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه، اظهار داشت: امروز حفظ وحدت در بین کشورهای اسلامی رمز پیروزی در برابر دشمنان اسلام است.

دری نجف‌آبادی در ادامه با اشاره به دیدار شهردار و اعضای شورای شهر تهران با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار توجه به سبک زندگی اسلامی، معماری اسلامی و تلاش برای عمران و آبادانی شهر مورد تاکید قرار گرفت.

دری بیان کرد: مسئولان شهرداری و شورای شهر اراک نیز باید با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای آبادانی شهر کوشیده و الگویی ارزشمند به دیگر شهرها ارائه دهد.

خطیب جمعه اراک ادامه داد: حفظ هوای پاک و محیط زیست از واجبات است و همه باید دست به دست هم داده و در حفظ آن بکوشیم.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مرگ شارون خاطرنشان ساخت: مرگ شارون و خفت 8 ساله قبل از مرگ او باید عبرت جنایتکاران دیگر شود.

وی همچنین از رونمایی از ضریح جدید ابراهیم مجاب (ع) در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: این ضریح روز چهارشنبه در اراک رونمایی شده و پس از چند روز به کربلای معلا منتقل می‌شود.

آیت‌الله علما:

وحدت مسلمان را قدرت اول جهان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به هفته وحدت، بیان داشت: وحدت مختص یک هفته نیست، بلکه باید همیشه در فضای جامعه حاکم باشد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: 54 کشور مسلمان با جمعیتی بیش از 1.5 میلیارد نفر و داشتن سرمایه‌های عظیم ذخایر نفت و گاز می‌توانند قدرت بسیار زیادی در جهان داشته باشند.

وی مسلمانان را در جوهره دین با هم یکی عنوان کرد و تصریح کرد: اتحادیه اروپا هر کاری بخواهد انجام می‌دهد، اما 54 کشور اسلامی منزوی و ضربه‌پذیر شده‌اند.

به گفته خطیب جمعه کرمانشاه، 27 دی ماه سالروز شهادت سیدمهدی حکیم فرزند آیت‌الله حکیم، 17 ربیع‌الاول روز غزه و 27 دی ماه سالروز شهادت رهبران گروه فداییان اسلام است.

امام جمعه زنجان:‌

تسلیت برخی از کشورها برای مرگ شارون تاسف‌بار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز 26 دی ماه 1334 به عنوان یکی از روزهای تاریخی کشور اظهار کرد: در این روز تاریخی جمعی از جوانان برای مقابله با استبداد داخلی بر علیه رژیم پهلوی اقدامات کردند.

وی با بیان اینکه مبارزه مسلحانه در دستور کار این افراد قرار گرفت، افزود: اگر چه هنوز جامعه آماده نبود اما این اقدام تاثیرگذار بود.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به 27 دی ماه به عنوان سالروز شهادت حجت‌الاسلام حکیم خاطرنشان کرد: این شهید گرانقدر حتی از خانواده خود نیز برای مبارزه دریغ نکرد و شهدای بسیاری از خانواده وی تقدیم کرد.

امام جمعه زنجان با اشاره به 29 دی ماه به عنوان سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام یادآور شد: وحدت شیعه و سنی از تاکیدات و تدابیر امام خمینی (ره) بود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و دشمنان از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام اسلامی استفاده می‌کنند، یادآور شد: دشمنان هیچگاه به شیعه و سنی رحم نکرده‌اند، بلکه هدف آنها از بین بردن مسلمانان است.

این مسئول با بیان اینکه تبلیغ مسلمانی انگلیس به درد خودش می‌خورد، یادآور شد: وحدت ریشه قرآن دارد و به عنوان حبل‌المتین جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به جنایت‌های شارون تسلیت برخی کشورهای عربی را به مناسبت مرگ این جلاد تاریخی تاسف بار دانست و افزود: کشورهای ادعای مسلمانی به چنین اقداماتی دست می‌زنند.

امام جمعه همدان عنوان کرد

ماهواره‌ها بلای جان خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم توجه به رعایت تقوا اظهار داشت: رعایت تقوای الهی، انسان را به سعادت رسانده و از تنگناها و مشکلات موجود نجات می‌دهد.

وی اصلی‌ترین هدف بعثت پیامبران الهی را دعوت مردم به سوی اطاعت از خدای متعال دانست و افزود: پیامبر گرامی اسلام نیز برای سعادت بشریت مبعوث شده پس باید این شخصیت متعالی را شناخته و از ایشان اطاعت کرد.

وی با تأکید بر اینکه اطلاعات دینی مردم پایین است، خواستار توجه مردم به ارتقای معلومات دینی خود و تمرکز مسئولان به ایجاد زمینه برای تحقق این مهم شد.

وی با اشاره به افزایش طلاق در جامعه و کاهش ازدواج اظهار داشت: چرا باید یک جامعه اسلامی به این سمت و سو پیش رود در صورتی که مدارا کردن و داشتن اخلاق حسنه، یکی از دستورات دین مبین اسلام است.

وی با انتقاد از اینکه برخی بارها و بارها به حج عمره می‌روند اما توجهی به محرومان و نیازمندان جامعه ندارند، ابراز داشت: این گونه افراد بهتر است به جای این همه رفتن به مکه، فکری به حال درد این دسته از مردمان کنند.

محمدی با اشاره به اینکه ماهواره بلای خانه‌ها شده و باعث ایجاد فساد می‌شود، از تلاش نیروی انتظامی برای جمع‌‌آوری ماهواره‌ها تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه باید فرهنگسازی در زمینه عدم استفاده از ماهواره صورت گیرد، خواستار توجه به این امر از سوی دست‌اندرکاران فرهنگی شد.

امام جمعه همدان در پایان سخنانش با اشاره به اهدای اعضای بدن یک جوان نهاوندی به نیازمندان، ضمن تشکر از خانواده این جوان برای چنین اقدامی، از مردم خواست همواره به فکر کمک به دیگران باشند.

امام جمعه یزد:

حفظ عزت و عظمت ایران اسلامی با حفظ وحدت امکان‌پذیر است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با تبریک هفته وحدت و میلاد رسول مکرم اسلام، حضرت محمد (ص) اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) به عنوان منادی دین اسلام، همواره بر حفظ وحدت تاکید داشتند که این وحدت امروز نیز باید مدنظر مسلمین در سراسر جهان قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: اسلام نه تنها مسلمین بلکه سایر ادیان را نیز به وحدت در مقابل کافران و ملحدان دعوت کرده است.

ناصری با بیان اینکه دشمنان به ویژه آمریکا از قدرت گرفتن اسلام هراس دارند و دائم تلاش می‌کنند چهره اسلام را مخدوش کنند، بیان کرد: با این وجود هر روز بر پیروان دین اسلام در سراسر جهان افزوده می‌شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهایی که دشمن برای تضعیف دین اسلام به کار گرفته، ایجاد تفرقه میان مذاهب مختلف به ویژه شیعه و سنی است.

وی تصریح کرد: در دنیا حرکت‌هایی انجام می‌شود که توسط رسانه‌های بیگانه این حرکت‌ها به شیعه و سنی نسبت داده می‌شود و تلاش می‌کنند با این اقدامات میان شیعیان و اهل سنت دشمنی بیندازند تا جنگ بین مسلمانان و دشمنان اسلام به جنگ شیعه و سنی تبدیل شود.

ناصری یادآور شد: در چنین شرایطی مسلمانان باید هوشیار باشند و اتحاد خود را با یکدیگر حفظ کنند و اجازه ندهند آمریکایی‌ها، سلفی‌ها و وهابیون را بین آنها قرار دهند تا آنها به اسم اسلام، هر اقدام ناشایستی را که در توان دارند، انجام دهند.

وی با بیان اینکه آمریکا از اینکه ایران و حزب‌الله با یکدیگر متحد هستند در هراس است و این بیمناکی خود را در ادای احترام وزیر امور خارجه کشورمان به عماد مغنیه نشان دادند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: آمریکایی‌ها با پررویی، می‌گویند چرا سران ایران به سران و سرداران حزب‌الله ادای احترام می‌کنند در حالی که خود برای جنایتکاری نظیر شارون، اشک تمساح می‌ریزند، پیام تسلیت ارسال می‌کنند و در مراسم تدفین آن شرکت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان ایران جسور شده‌اند، تاکید کرد: در چنین شرایطی باید با آنها با اعتماد به نفس و اقتدار برخورد کرد و اجازه نداد بیش از این در همه چیز دخالت کنند.

ناصری خاطرنشان کرد: مدیریتی که امروز کشور نیاز دارد، مدیریت حزبی و تشریفاتی نیست بلکه یک مدیریت جهادی، نظیر مدیریت در دوران دفاع مقدس است.

در نماز عبادی سیاسی این هفته یزد، مردم یزد به مناسبت هفته وحدت، دست در دست یکدیگر، دعای وحدت را قرائت کردند.

امام جمعه بوشهر:

مسلمانان در مقابل توطئه‌های استکبار وحدت داشته باشند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر عملیات تروریستی در عراق و لبنان را محکوم کرد و اظهار داشت: عملیات‌های تروریستی توطئه امریکا و جهان سلطه است بنابراین مسلمانان وحدت خود را از دست ندهند.

امام جمعه بوشهر با اشاره به فرا رسیدن 27 دی ماه، سالروز شهادت شهیدان نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر، نقش فداییان اسلام در پیروزی انقلاب اسلامی را بارز دانست و گفت: این شهیدان با هدایت‌های روحانیت همچون مرحوم آیت‌الله کاشانی در ظلمات استبدادی قیام و خورشید انقلاب را روشن کردند که ثمره آن انقلاب اسلامی شد.

خطیب نماز جمعه بوشهر یکی از مهم‌ترین آموزهای نبوی را وحدت دانست و تصریح کرد: حضرت امام صادق(ع) وحدت مسلمانان را در سایه اسلام، ولایت می‌داند به گونه‌ای که در دوران رسول گرامی اسلام(ص) همه طیف‌ها و گروه‌ها زیر چتر پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) هدایت می‌شدند.ص

فایی بوشهری بیان کرد: سبک زندگی اسلامی بر آموزه‌های نبوی یکی از درس‌های امام جعفر صادق(ع) است که مسلمانان باید این سبک را در عرصه زندگی خود به کار بگیرند.

وی گفت: اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران باید با یک برنامه‌ریزی علمی جامع در تمامی عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی در مدت خدمتشان طرح‌ها را با اصول به پیش ببرند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تاکید بر این اینکه شهرها نیاز به یک مدیریت جهادی دارند، افزود: شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی باید از این فرصت  که نصیب‌شان شده استفاده کنند و پیشرفت و توسعه شهری را در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه خرم‌آباد:

بحران سوریه تا زمان دخالت غربی‌ها ادامه خواهد داشت

 

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) گفت: امروز سایه استکبار شوم جهانی بر سر مسلمانان برای تفرقه بین شیعه و سنی است.

وی افزود: فرقه وهابیت و گروه‌های تکفیری امروز بلایی هستند که به جان مسلمانان افتاده‌ و فضاسازی می‌کنند.امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: فرقه وهابیت و گروه تکفیری با حضور در عراق، لبنان، افغانستان جنایات می‌کنند که این‌ها هیچ‌کدام با سیره پیامبر (ص) سازگاری ندارند.

میرعمادی یادآور شد: این گروه‌ها خطرناک‌ترین گروه‌هایی هستند که برای جهان اسلام ایجاد تفرقه می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه وهابیت و تکفیری با انفجارهایی که در سوریه و دیگر کشورها انجام داده‌اند بحران درست کرده‌اند.

میرعمادی تصریح کرد: تا زمانی که کشورهای غربی از تروریست‌های سوریه حمایت می‌کنند، بحران سوریه حل نمی‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: در هفته وحدت شیعه و سنی باید بیدار شوند زیرا عامل وحدت مسلمانان پیامبران اکرم (ص) بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: معجزه‌هایی که در این روز اتفاق افتاده مانند ویران شدن کاخ مدائن، خشک شدن دریاچه و ... نشان‌دهنده بشارت میلاد پیامبر (ص) و پایان ظلمت‌ها و جهل و نادانی، اختلافات، تفرقه و بت‌شکنی بوده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ما باید در این ایام با پیامبر بیشتر آشنا و صبر و استقامت ایشان را در برابر مشکلات و بندگی خدا در زندگی خود سرلوحه قرار دهیم.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: گروه فداییان اسلام در جریان اسلامی معاصر نقش تاثیرگذار و فوق‌العاده‌ای داشته است.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول