اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

برخی دیدگاه‌های نهفته پشت توافقنامه ژنو نگران‌کننده است

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه برخی‌ها تصور می‌کنند به محض ارتباط با کشورهای غربی مشکلات اقتصادی رفع می‌شود، گفت: برخی دیدگاه‌های نهفته پشت توافقنامه ژنو نگران‌کننده است.

برخی دیدگاه‌های نهفته پشت توافقنامه ژنو نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه بابل با اشاره اینکه خداوند به واسطه ولادت پیامبر(ص) مسیر بشریت را تغییر داد، اظهار داشت: با ولادت پیامبراکرم (ص) خداوند عالی‌ترین برکات را به برکت وجودی پیامبر اکرم(ص) در جامعه نازل کرد، هیچ مولودی مبارک‌تر از ولادت پیامبر(ص) پا بر عرصه خلقت نگذاشت.

وی افزود: مسئله‌ای که در برخی از رفتارهای سیاسی و فرهنگی در درون کشور تحقق پیدا می‌کند برحسب ظاهر تصور می‌شود اختلاف سلیقه و ذوق است.

وی بیان داشت: افرادی که این رفتارها را براساس ذوق و سلیقه انجام می‌دهند اگر پشت این رفتارهای سیاسی و فرهنگی دیدگاهی باشد که باعث تفرقه شود باید از آن ممانعت شود.

این مسئول اذعان داشت: نکند برخی از رفتارهای سیاسی و اندیشه‌های نادرست سبب نگرانی مقام معظم رهبری درباره مذاکرات ژنو شود.

روحانی با اشاره به اینکه بعضی از دیدگاه‌هایی که در توافق‌نامه‌های ژنو مطرح شد نگران کننده است، تصریح کرد: برخی‌ها در

گو‌شه و کنار کشور مطرح کردند حل مشکلات و معضلات اجتماعی با شکستن تحریم و ارتباطات گسترده با کشورهای غربی امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: اما دیدگاه دیگر تکیه بر توانمندی‌ها و استعدادهای داخلی کشور دارند و معتقدند که مشکلات اقتصادی با حمایت از مراکز تولیدی داخلی رفع می‌شود.

امام جمعه بابل به پیامد این نگاه در عرصه فرهنگی اشاره و تصریح کرد: در بین چندین نگاه که در عرصه فرهنگی  وجود دارد یکی نگاه به مسئله هنر و هنرمند است، اگرچه هنر و هنرمند ارزش ذاتی دارد اما تعابیری که از هنرمند در سخنان رئیس سازمان صدا و سیما ذکر شده جای بسی تعجب دارد زیرا وی از هنرمندان به عنوان بیت‌المال و سرمایه‌های کشور یاد می‌کند در حالی که هنر یک هنرمند به معیارها و تفکرات وی بستگی دارد.

روحانی با اشاره به اینکه هنر و هنرمند با توجه به معیارها دو دسته‌اند، افزود: هنرمندانی که تفکرات ارزشی دارند با هنرمندانی که در کارنامه هنر معیارهای ارزشی را چندان رعایت نمی‌کند ارزش ذاتی نداشته و با هم تفاوت دارند.

وی بیان داشت: هنری قداست دارد که متعاقب با ارزش‌های بر خواسته از دین اسلام در جامعه عرضه می‌شود لذا هنرمند باید قدر قلم خود را بداند و هنر خود را در زمینه درست هزینه کند.

انتهای پیام/76009/ر40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول