اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام:

کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ایران محکوم به شکست است

امام جمعه چرام گفت: کنفرانس ژنو دو بدون حضور ایران محکوم به شکست است.

کنفرانس ژنو 2 بدون حضور ایران محکوم به شکست است

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، حجت‌الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن سفارش مردم به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تقوا سپری است که از انسان در برابر وسوسه‌های شیطان جلوگیری می‌کند و انسان هم با رعایت حدود الهی تقوای خود را افزایش می‌دهد.

امام جمعه چرام با اشاره به نامه 31 نهج‌البلاغه امیرالمومنین(ع) به امام حسن مجتبی (ع) و که فرمودند از سوار شدن بر مرکب سرکش لجاجت بر حذر باش که تو را بیچاره می‌کند، گفت: لجاجت آن است که انسان بر سخن باطل یا طریقه نادرستی که بطلان آن بر او ثابت شده است، اصرار بورزد و گمان کند که اگر این حرف صحیح و درست را بپذیرد، شخصیت او شکسته شده است و گاهی نیز به علت آنکه با دیگری یا دیگران دشمنی و یا کینه دارد با اینکه می‌داند حرف و منطق آنان صحیح است از پذیرش حرف آنان سر باز میزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم و امام صادق (ع)، عنوان کرد: خداوند تبارک و تعالی انبیاء را فرستاد تا انسان‌ها را تربیت کنند و موانع به وجود آمده از طریق تبعیت از هوای نفس را بر طرف کنند و آنان را با خوبی‌ها آشنا و از بدی‌ها باز بدارند.

این مسئول با اشاره به تفرقه افکنی دشمنان بین مسلمانان، یادآور شد: دشمنان هرگز روی دیدن مسلمانان را ندارند و برای اینکه بین مسلمانان اختلاف بیندازند، تفرقه افکنی را بهترین کار خود می‌دانند، بنابراین باید به هوش بود و از هر گفتار، نوشتار و یا سخنی که از آن بوی اختلاف و تفرقه و دشمنی بر می‌آید جلوگیری کرد چرا که هر کس که زمینه اختلاف و تفرقه را ایجاد کند در زمین دشمن بازی می‌کند.

*کنفرانس بین المللی ژنو 2

طزری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کنفرانس بین‌المللی ژنو دو ، گفت: دشمنان مقاومت و در راس آن‌ها آمریکا گمان می‌کردند با از بین بردن سوریه محور مقاومت در هم شکسته خواهد شد، بنابراین با اعزام تروریست از سراسر جهان به سوریه جنگ داخلی را در این کشور آغاز کردند و گمان این بود که در عرض سه هفته بشار اسد سقوط خواهد کرد.

وی افزود: امروز دشمنان مقاومت تنها راه حل را در مذاکرات سیاسی می‌بینند و به همین منظور کنفرانسی در سوئیس برگزار می‌شود که شرط حضور ایران در این کنفرانس را معرفی کردن حزب‌الله به عنوان تروریست توسط ایران دانسته‌اند.

خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: آنچه لازم است استکبار و دشمنان مقاومت بدانند این است که اولا اگر قرار است جمهوری اسلامی در این مذاکرات شرکت کند، بدون پیش شرط خواهد بود و جمهوری اسلامی تمایل چندانی برای حضور در این کنفرانس ندارد و ثانیاً کنفرانس ژنو دو بدون حضور ایران محکوم به شکست است.

انتهای پیام/82002/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول