اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان‌رضوی:

وحدت شیعه و سنی یک ارزش و از اصول دین است

مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان رضوی گفت: وحدت شیعه و سنی یک استراتژی، ارزش و از اصول دین است.

وحدت شیعه و سنی یک ارزش و از اصول دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت جام، حجت‌الاسلام ابراهیم معادی ظهر امروز در نشست امامان جمعه و علمای شیعه و سنی تربت جام اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به دنبال وحدت اعتقادی بر پایه و اساس توحید است و ما به دنبال وحدت استراتژیک که خدا، قرآن، پیامبر و اهل بیت برای ما تبیین کردند هستیم.

وی تصریح کرد: وهابیت و تکفیری‌هایی که در سوریه، لبنان، عراق و افغانستان مردم را به خاک و خون می‌کشند به اهل سنت هیچ ارتباطی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب به دنبال وحدت استراتژیک هستند و ما نیز باید قدم بر جای رهبری بگذاریم.

معادی عنوان کرد: آمریکا و صهیونیست فتوایی که لازم دارند را از مفتی‌ها می‌گیرند و در دنیای مجازی تبلیغ می‌کنند.

امام جمعه تربت جام نیز در نشست علمای شیعه و سنی گفت: ما علمای شیعه و سنی در این اجتماع برای دفاع از اسلام برخاستیم.

حجت‌الاسلام سیدعلی موسوی‌فر افزود: مأموریت این افراد ایجاد تفرقه، خونریزی و هتک حرمت نوامیس و در نتیجه به غارت بردن ذخایر مردم مسلمان است.

وی تصریح کرد: گروه‌های افراطی به فتوای مفتی‌های سعودی مشغول خون‌ریزی هستند و به نام اهل سنت افراط‌گری می‌کنند و این بزرگترین ظلمی است که به اهل شده است و این مظلومیت اسلام و اهل سنت است که نوامیس مردم را به عراق و سوریه به عنوان جهاد نکاح و رسوایی به راه انداختند.

امام جمعه تربت جام با اشاره به جنایات گروه‌های سلفی تکفیری گفت: گروه‌های تکفیری نه شیعه و نه سنی هستند؛ آنها از طرف انگلیس، آمریکا، عربستان و اسرائیل برای تفرقه مسلمین و سرگرم کردن آنها برای چاپیدن منابع، ذخایر و ثروت مسلمانان مأموریت دارند.

موسوی‌فر افزود: در تربت جام شیعه و سنی تابع ولایت امر هستند و با بصیرت و یگانگی دنبال منافع ملی مشترک و دفاع از اسلام و وحدت تلاش می‌کنند.

وی افزود: علمای شیعه و سنی برای روشنگری تلاش کنند و اهانت به اعتقادات و مقدسات حرام شرعی است.

امام جمعه اهل سنت تربت جام نیز در نشست علمای شیعه و سنی با تأکید بر وحدت گفت: پیامبر رحمت، اهل بیت اصحاب و مجتهدین برای ما الگو هستند.

مولوی شرف‌الدین جامی‌الاحمدی افزود: بهترین الگوی وحدت مسلمانان امام جعفر صادق (ع) است و سیره عملی آنها باید برای ما درس و الگو باشد.

وی تصریح کرد: باید از اهانت و سوء رفتار و کارهای شک برانگیز و تفرقه‌افکنی پرهیز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: سلفی‌های تکفیری ریشه اسلام را هدف قرار دادند.

مولوی شرف‌الدین تأکید کرد: هر کس با نام سلفی تکفیری برادر مسلمان خود را تکفیر و مشرک بخواند، این کفر و شرک به خود او بر می‌گردد؛ اهل سنت وهابیت را نه دین و نه مذهب و نه فرقه می‌داند یک حزبی که دست نشانده انگلیس و استکبار جهانی برای ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی مأموریت دارد.

وی تاکید کرد: وهابیت را باید از مذهب جدا کنیم کجای اسلام برادر کشی را جایز می‌داند افرادی که در سوریه، عراق، لبنان و افغانستان با کمربند انفجاری مردم را می‌کشند این عملکرد حرام شرعی است آنان افرادی هستند که از اسلام و مذاکره می‌گریزند و شیطان در کالبد آنان جای گرفته است.

مولوی شرف‌الدین جامی‌الاحمدی عنوان کرد: آگاه و بیدار باشید زخم خورده‌های افراطی خواب دیده‌اند بین ما اختلاف ایجاد کنند.

وی ادامه داد: مردم را بر حفظ وحدت و امنیت که مهمترین امر اسلام است، ارشاد کنیم اگر امنیت نباشد دین، اسلام، اقتصاد و ناموس نخواهد بود.

مولوی شرف‌الدین بیان داشت: مردم گوش به فرمان رهبری و علما باشند و علمای شیعه برای خدا کار کنند که سعادت دنیا و آخرت را دارد.

انتهای پیام/2202/ب40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول