اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرج:

جوامع اسلامی وحدت را در رأس امور قرار دهند

امام جمعه کرج گفت: جوامع اسلامی وحدت را در رأس امور قرار دهند.

جوامع اسلامی وحدت را در رأس امور قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرج ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: وحدت و همدلی مهم‌ترین اصل در جوامع اسلامی است لذا باید با درک شرایط موجود ملت‌های مسلمان بر حفظ این اتحاد تأکید بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد رسول اکرم (ص) افزود: وجود گرانقدر حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) به عنوان مروارید یک دانه عالم هستی است.

امام جمعه کرج در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح شعار وحدت برای نخستین بار توسط رسول خدا (ص) تصریح کرد: از نظر اسلام وحدت در سه جهت مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد که گاهی وحدت جهانی مطرح می‌شود، گاه وحدت در میان ادیان توحیدی به خصوص انبیای الهی ابراهیمی و گاه بحث وحدت که مهمترین آن نیز هست؛ وحدت امت اسلامی است.

حسینی همدانی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری کنفرانس ژنو 2 گفت: خواسته‌ها و نقش ایران نباید در این کنفرانس نادیده گرفته شود چرا که ایرانی‌ها تا کنون نشان داده‌اند که اهل مدارا، صمیمیت و وحدت هستند.

وی ادامه داد: نام بردن ایران به عنوان یک کشور صلح‌طلب نقش بسیاری در جهان و به ویژه در خاورمیانه دارد اما این موضوع در ژنو یک و دو نادیده گرفته شده است.

امام جمعه کرج تأکید کرد: آمریکا اکنون نیز می‌داند که گزینه نظامی هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

حسینی همدانی در ادامه سخنان خود بر مدیریت جهادی تأکید کرد و گفت: مدیریت جهادی یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری است لذا این مهم باید توسط مسئولان و به منظور رفع مشکلات مردم در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/2302/ت20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول