اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره:

3 هزار خرم‌دره‌ای زیر پوشش کمیته امداد هستند

مدیر کمیته امداد شهرستان خرم‌دره گفت: 3 هزار خرم‌دره‌ای زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند.

3 هزار خرم‌دره‌ای زیر پوشش کمیته امداد هستند

ابوالفضل احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مددجویان زیر پوشش کمیته امداد مشمولان طرح شهید رجایی و طرح مددجویی هستند.

وی با بیان اینکه طرح شهید رجایی از یادگارهای بزرگ و ماندگار شهید بزرگوار رجایی است، اضافه کرد: توفیق اجرای این طرح حسنه از سال 64 به کمیته امداد محول شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه طرح شهید رجایی شامل نیازمندان بالای 60 سال روستایی است، اضافه کرد: در حال حاضر 941 خانوار برابر با یک هزار و 704 مددجو در قالب این طرح زیر پوشش کمیته امداد ماهنشان هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: طی سال جاری 3 میلیارد و 778 میلیون ریال مستمری به مددجویان ماهنشانی که مشمول طرح شهید رجایی هستند، مستمری پرداخت شده است.

غفاری خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که به صورت مستمر در حمایت از مددجویان ماهنشانی انجام می‌شود، ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، مددجویی، مستمری، معیشتی، اشتغالزایی، خودکفایی، تحصیلی و... است.

وی در ادامه به تشریح طرح مددجویی پرداخت و گفت: مددجویانی که مشمول این طرح هستند، شامل گروه‌های مختلفی از جمله زنان سرپرست خانوار، دانش‌آموزان، خانواده‌های ایتام، دانشجویان، سالمندان، خانواده‌های زندانیان نیازمند و... هستند.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با بیان اینکه در حال حاضر 532 خانوار برابر با یک هزار و 203 مددجو مشمول طرح مددجویی در این شهرستان هستند، ابراز داشت: خدمات فرهنگی و آموزش، خدمات عمرانی و وام‌های بهسازی، تامین جهیزیه و کمک هزینه ازدواج، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه و... از جمله خدماتی است که در حمایت از مددجویان ارائه می‌شود.

این مسئول همچنین به پرداخت مستمری به مددجویان این نهاد اشاره داشت و ادامه داد: طی سال جاری 2 میلیارد و 246 میلیون ریال مستمری به این گروه از مددجویان پرداخت شده است.

وی به برخی از خدمات قابل ارائه توسط کمیته امداد به مددجویان زیر پوشش این نهاد اشاره داشت و اضافه کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات موجود در جامعه و مشکلی که خانواده‌های زیر پوشش کمیته دارند، مشکل تامین مسکن است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه در حال حاضر حل مشکل مسکن خانواده‌ها یکی از اولویت‌های کمیته امداد است، عنوان کرد: در سال‌های گذشته نیز اقدامات بسیاری در این زمینه صورت گرفته است.

غفاری با اشاره به اینکه ساخت مسکن برای مددجویان با بررسی و شرایط زندگی مددجویان صورت می‌گیرد، افزود: ساخت مسکن برای مددجویان موجب حل حجم عظیمی از مشکلات خانواده‌ها می‌شود.

این مسئول با اشاره به برخی از خدمات قابل ارائه کمیته امداد در بخش عمرانی در حمایت از مددجویان این نهاد گفت: احداث و تعمیر منازل مسکونی مددجویی که شامل احداث سرویس‌های بهداشتی است از جمله خدماتی است که در این بخش ارائه می‌شود.

وی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد در این بخش متذکر شد: تا پایان آذر امسال یک مورد احداث و 37 مورد تعمیر سرویس‌های بهداشتی از جمله حمام و دستشویی منازل مسکونی مددجویی انجام شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان اذعان داشت: برای احداث این تعداد سرویس بهداشتی 198 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

انتهای پیام/73005/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول