اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت خواستار شد

لزوم برخورد جدی با حمل سلاح و تیراندازی در مراسم‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

امام جمعه باشت گفت: حمل سلاح هر چند مجاز هم که باشد کاری غیرفرهنگی است و مسئولان در دستگاه قضا و نیروی انتظامی لازم است در این خصوص اقداماتی انجام دهند.

لزوم برخورد جدی با حمل سلاح و تیراندازی در مراسم‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار کرد: تیراندازی در مراسم و مجالس که در جامعه امروز به یک فرهنگ تبدیل شده اشتباه بوده و لازم است هر چه سریع‌تر برای جلوگیری از این فرهنگ نامناسب اقدام شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون شاهد بسیاری از مشکلات و اتفاقات ناخوشایند در جامعه هستیم که از حمل اسلحه هر چند مجاز نشات می‌گیرد، افزود: بسیاری از افراد داشتن اسلحه را امنیت برای خود بر می‌شمارند در حالی که در واقع بزرگترین تهدید برای خود فرد و سایر افراد است.

امام جمعه باشت ادامه داد: از دستگاه‌های قضایی و نیروی انتظامی خواستاریم با افرادی که با زیر پا گذاشتن قانون و تکرار تیراندازی در مراسم و مجالس اقدام خطرناک می‌کنند برخورد جدی داشته باشند.

خطیب جمعه باشت با تاکید بر اینکه ما شاهد افزایش حمل و نگه‌داری اسلحه در سطح استان و شهرستان باشت اگر چه مجاز هستیم، عنوان کرد: در دسترس بودن انواع سلاح‌ها برای مردم تهدید بزرگی بوده چراکه در مواقع بروز خشم امکان استفاده افراد از اسلحه به حداکثر می‌رسد و ممکن است اتفاقات ناخوشایند و گاهاً غیرقابل جبران به وجود آورد.

عبودی تیراندازی در مجالس عروسی و برخی موارد عزا را یک رسم کاملاً اشتباه دانست و عنوان کرد: برخی از افراد به بهانه اینکه این موضوع یکی از رسوم سنتی است آن را با خود در سطح شهر حمل کرده که لازم است با آنان با جدیت برخورد و اسلحه حتی در صورت مجاز بودن جمع‌آوری شود.

وی ادامه داد: استفاده از سلاح‌های مختلف و تیراندازی در مراسم‌‌ها علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی برای ساکنان محل و اطرافیان، امکان وقوع اتفاقات ناگواری را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه باشت تصریح کرد: در راستای برچیده شدن این فرهنگ ناصحیح در جامعه نه تنها دستگاه قضا و نیروی انتظامی بلکه عموم مردم نیز باید همکاری کرده و زمینه را برای از بین بردن این‌گونه فرهنگ فراهم کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بسیار اتفاق افتاده است که خبر‌های ناگواری از تیراندازی و یا استفاده نابخردانه از سلاح که موجب عزادار کردن و یا ایجاد مشکلات جدی در سلامت افراد شده، بشنویم.

انتهای پیام/82009/م40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول