اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال گذشته تاکنون صورت گرفت

صدور 557 پروانه دامپروری در خراسان جنوبی

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: از سال گذشته تاکنون 557 پروانه دامپروری توسط این سازمان در خراسان جنوبی صادر شده است.

صدور 557 پروانه دامپروری در خراسان جنوبی

حمیدرضا دستجردی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی بزرگترین و جامع‌ترین تشکل تخصصی کشاورزی است.

وی افزود: این سازمان با استقلال مالی و شخصیت حقوقی مستقل و  براساس قانون مصوب تیر ماه 1380 مجلس شورای اسلامی تشکیل شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان این‌که این سازمان در خراسان جنوبی در اسفندماه 1383 فعالیت‌های خود را آغاز کرده است، یادآور شد: این فعالیت‌ها در راستای نیل به اهداف و وظایف تدوین شده برای این تشکل تخصصی بوده است.

دستجردی به معرفی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی پرداخت و گفت: بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ج.ا.ا در سال 1381 راه‌اندازی و نخستین دوره فعالیت اجرایی خود را با هدف ایجاد زیرساخت‌های لازم با تدوین ضوابط، دستورالعمل‌ها و مقررات مورد نیاز برای راهبری سازمان و ارائه خدمات به اعضا آغاز کرده است.

وی با بیان این‌که با نگرشی بر اهداف و وظایف قانونی سازمان که توسط قانون‌گذار تعیین شده می توان رسالت سازمان را در یک افق بلند مدت 20 ساله به این صورت بیان کرد: جذب تمامی دانش‌آموختگان رشته‌های کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در سازمان و صدور شماره نظام مهندسی،  گواهی تشخیص صلاحیت، و رتبه‌بندی و پروانه اشتغال برای آنان و رعایت کامل اخلاق حرفه‌ای توسط تمام اعضا در فعالیت‌های فنی مهندسی و نظارت بر فعالیت‌های آنان از جمله رسالت‌های این سازمان است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی ادامه داد: حمایت از حقوق صنفی اعضا و اشخاص حقیقی که از خدمات فنی مهندسی آنان بهره‌مند می‌گردند توسط سازمان از مواردی است که بر روابط بین بهره‌برداران، کارشناسان هماهنگی و همکاری هرچه بیشتر آنها را فراهم می‌کند.

دستجردی یادآور شد: این سازمان با ایجاد نقطه تماس با سازمان‌های بین‌المللی غیردولتی و مؤسسات تحقیقاتی امکان انتقال تجربه‌های صنفی،و حرفه‌ای و فناوری‌های نوین به عرصه‌های تولید بخش کشاورزی را از طریق اعضا فراهم می‌سازد.

وی به چشم انداز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: برای تحقق رسالت سازمان تدوین و ارائه چشم انداز سازمان، دومین موضوعی بوده که به آن پرداخته شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی اضافه کرد: در چشم انداز به عملکرد آرمانی سازمان اشاره شده که لازم است سازمان برای محقق کردن آن تلاش کند.

دستجردی با بیان این‌که این سازمان با ایجاد بستر مناسب زمینه عضویت همه دانش‌آموختگان بخش کشاورزی را در خود فراهم می‌کند، اذعان داشت: همچنین سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با راهنمایی اعضای حقیقی زمینه ایجاد تشکل‌های فنی تخصصی مورد نیاز این بخش را فراهم می‌آورد.

وی به یکی دیگر از چشم‌اندازهای سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اشاره کرد و متذکر شد: کاربردی نمودن و زمینه سازی برای اعتبار گواهی‌های رتبه‌بندی در دستگاه‌های مختلف دولتی از جمله این چشم‌اندازها است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی گفت: این سازمان به عنوان بالاترین مرجع مشورتی با حضور در مجامع قانون‌گذاری و تصمیم‌گیری نظرات کارشناسی را در ارتباط با مسائل بخش کشاورزی به مسئول ذیربط برای ملحوظ نظر قراردادن در تدوین و تنظیم ضوابط و قوانین مورد نیاز بخش ارائه نموده و به عنوان یک بخش غیردولتی عملکرد و فعالیت‌های متولیان بخش را مورد ارزیابی کارشناسی قرارداده و نکات مثبت، نقاط ضعف و چالش‌های پیش روی بخش را برای تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بهتر به آنها اعلام می‌کند.

دستجردی با بیان این‌که سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با ایجاد بستر مناسب برای حضور مستمر دانش‌آموختگان بخش کشاورزی در عرصه‌های تولید و افزایش بهره‌وری مدیریت این عرصه‌ها شرایط لازم را برای افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات این محصولات را فراهم می‌نماید، یادآور شد: همچنین این سازمان با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذیربط زمینه را برای تدوین و تصویب نظام مهندسی فعالیت‌های فنی مهندسی بخش کشاورزی و تعرفه‌های مربوطه را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: این موضوع ضمن ضابطه‌مند نمودن فعالیت‌های فنی مهندسی بخش کشاورزی و فراهم نمودن زمینه اشتغال کامل و ضابطه‌مند برای دانش‌آموختگان این بخش، درآمد سرانه آنان را به نحوی افزایش می‌دهد که درآمد سرانه آنها 30% بیش از درآمد متوسط جامعه باشد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی تصریح کرد: این سازمان با حمایت از حقوق صنفی تمام اعضا و نظارت بر فعالیت‌های حرفه آنان و حمایت از تمام کسانی که از خدمات آنها بهره‌مند می‌گردند از طریق هیئت‌های بدوی و عالی انتظامی، سلامت فعالیت‌های فنی مهندسی بخش کشاورزی را تأمین و تضمین می‌کند.

دستجردی یادآور شد: صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی با گسترش فعالیت‌های خود امکانات مالی لازم را برای خوداتکایی سازمان فراهم می‌سازد.

وی به فعالیت‌های اجرایی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: شرکت در کار گروه توسعه بخش کشاورزی استان، بازدید از شهرستان‌های قاین، نهبندان، فردوس، آرین شهر، طبس و برگزاری جلسات هم‌اندیشی، پرسش و پاسخ کارشناسان کشاورزی و اعضا سازمان، شرکت در نمایشگاه توانمندی‌های بخش کشاورزی استان و برگزاری کارگاه آموزشی روش‌های نوین آبیاری و غرفه برتر در زمینه آمار عملکرد و شرح وظایف از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی از انعقاد موافقت‌نامه اجرای پروژه پایلوت بهبود تولیدات کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری تولید سبزیجات از طریق بهبود و توسعه فنی در پروژه مطالعات کشاورزی در مقیاس کوچک و توسعه روستایی با شرکت بین‌المللی (NTC) ژاپن خبر داد و اضافه کرد: این موافقت‌نامه با هدف کاهش فقر در خراسان جنوبی منعقد شده است.

دستجردی به دیگر موافقت‌نامه‌ها اجرای پروژه‌های پایلوت بهبود تولیدات کشاورزی منعقد شده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با شرکت بین المللی (NTC) ژاپن اشاره کرد و یادآور شد: این موافقت‌نامه‌ها برای افزایش تولیدات دام، بازاریابی  و فروش تولیدات کشاورزی و آبیاری آزمایشی با کاربری صرفه‌جویانه آب در پروژه‌های مطالعات کشاورزی در مقیاس کوچک و توسعه روستایی به منظور کاهش فقر در این استان منعقد شده است.

وی ادامه داد: تعداد 16 نفر از اعضای سازمان در راستای پروژه‌های مذکور مشارکت کرده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی با بیان این‌که این سازمان در سال گذشته پروانه‌های تأسیس، بهره‌برداری و موافقت اصولی واحدهای گلخانه و پرورش قارچ و دامپروری خراسان جنوبی را صادر نموده است، خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا کنون 557  پروانه  دامپروری و 290 پروانه واحدهای گلخانه‌ای و قارچ در این استان صادر شده است.

انتهای پیام/22481/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول