اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای همکاری‎های دوجانبه صورت گرفت

امضای تفاهمنامه دانشگاه دریانوردی چابهار با اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان

دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان در راستای انجام کارهای پژوهشی و زیربنایی تفاهمنامه آموزشی و پژوهشی دو جانبه امضا کردند.

امضای تفاهمنامه دانشگاه دریانوردی چابهار با اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، صبح امروز رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار در جلسه‎ای که با حضور مدیر کل شیلات استان سیستان و بلوچستان و اعضای هیئت رئیسه این دانشگاه برگزار شد، ضمن تاکید بر اینکه فقط نباید به امضای تفاهمنامه بین ارگان‎ها و سازمان‎های مختلف اکتفا کرد اظهار داشت: باید طرح‌ها و پروژه‎های پژوهشی را براساس شرایط محیطی و عملی طراحی و عملیاتی کنیم.

امین بهزادمهر تصریح کرد: با توجه به شناختی که از اداره کل شیلات استان داریم مطمئن هستیم که بطور حتم می‎توانند با همکاری و همدلی بیشتر بستر را برای انجام کارهای زیر بنایی پژوهشی و بسیاری از تفاهم نامه های امضا شده آماده سازند.

وی با تاکید بر کمک‎های دولتی که قرار است به مباحث پژوهشی در جامعه صورت گیرد تاکید کرد: باید با هم افزایی با ادراه کل شیلات سیستان و بلوچستان بتوانند این موارد را نهادینه کنیم.

رئیس دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار مهم‎ترین مفاد تفاهمنامه آموزشی و پژوهشی دوجانبه بین این دانشگاه و اداره کل شیلات استان را به ایجاد آزمایشگاه‎های محصولات دریایی و همکاری دو جانبه در این خصوص برشمرد و افزود: با عملیاتی شدن بندهای این تفاهم نامه بتوانیم به استانداردهای لازم در راستای صادرات و واردات محصولات شیلاتی دست پیدا کنیم.

مدیرکل شیلات استان سیستان و بلوچستان در ادامه این جلسه با تاکید بر رویکرد علم محوری در توسعه صنایع شیلاتی و دریایی تصریح کرد: اداره کل شیلات با علم بر اینکه می‎توانند با همکاری دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار مشکلاتی که ممکن است در بحث تحقیقات شیلات وجود داشته باشد را مرتفع کند درصدد است تا با همکاری و همدلی دو جانبه برنامه‎های هدفمند و قابل اجرا در راستای نفع مردم صیاد منطقه گام بردارد.

محسن علی گلشنی، شناخت نیازمندی‎های دو طرف و پیدا کردن راه حل برای هر کدام از آنها را از مهم‎ترین اهداف این تفاهمنامه عنوان و خاطرنشان کرد: نباید فقط محدود به کارهای بزرگ شویم و باید با انجام کارهای پژوهشی زیر بنایی کارهای ماندگاری را در منطقه برای توسعه و آبادانی عملیاتی کنیم.

وی همچنین به بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اشاره کرد و اذعان داشت: این دانشگاه با ظرفیت بالای آموزشی و پژوهشی بهمراه توانایی هایی تخصصی اداره کل شیلات می توانیم از این پتانسیل ها که ظرفیت بالای تولیدی را دارا است در راستای توسعه و رونق صنعت شیلات و دریانوردی بهره‎مند شویم.

انتهای پیام/75007/ن30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول