اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجرای امینانه نیات واقفان

همایش «مهر تندرستی» در استان سمنان برگزار شد

همایش «مهر تندرستی» در اجرای امینانه نیات واقفان هم‏زمان با ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در سمنان برگزار شد.

همایش «مهر تندرستی» در استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان، این طرح ویژه موقوفاتی است که با نیاتی از قبیل تامین هزینه‏های بستری، دارو و درمان بیماران نیازمند اختصاص داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در این همایش، یکی از رسالت‏های خطیر این اداره کل را نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش عنوان کرد.

حجت‏الاسلام عبدالله واحدی با بیان اینکه در گذشته اجرای نیات واقفان از رویه واحدی برخوردار نبود و در مواردی با اعمال سلایق مواجه بود، افزود: برای برون رفت از این وضع و رعایت نیت واقفان، این طرح اجرا می‏شود.

وی یکی از اهداف این طرح را شفاف‏سازی و اطلاع‏رسانی از آثار و برکات وقف عنوان کرد و گفت: تنها سه موقوفه با نیات دارو و درمان در استان سمنان وجود دارد و یکی از اولویت‏های مهم در وقف جدید ایجاد موقوفات با نیات درمانی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: با توجه هزینه‏های بالای درمان ضرورت دارد تا خیران در این حوزه وارد شده و نسبت به ایجاد این‏گونه موقوفات اقدام کنند.

واحدی با اشاره به جهش ایران در سال‏های پس از انقلاب در مباحث درمانی، بهداشتی و تربیت و تامین پزشکان متخصص اظهار داشت: توجه به درمان مردم و رفع نیازهای درمانی مردم در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.

وی به بیان آیات، روایات و احادیثی در این زمینه پرداخت و گفت: در اسلام درمان یک نفر مانند این است که کل مردم را زنده کرده باشیم.

در این همایش که در آستان مقدس امام‏زاده یحیی ابن موسی کاظم (ع) سمنان برگزار شد، جمعی از روحانیان، مسئولان و قشرهای مردم و واقفان و خیراندیشان حضور داشتند.

انتهای پیام/2249/ی/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول