اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شیراز صورت می‌گیرد

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب

رئیس دانشکده علوم پزشکی شیراز از برگزاری همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب و نخستین همایش دانشجویی در این شهر خبر داد.

برگزاری نخستین همایش بین‌المللی سیره نبوی در طب

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود نجابت ظهر امروز در نشست خبری همایش سیره نبوی در طب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به دنبال فراخوانی صورت گرفته 503 مقاله را از نقاط مختلف کشور دریافت کردیم که مورد بررسی اولیه قرار گرفت و از این تعداد 37 مقاله در قسمت دانشجویی، 10 مقاله برای سخنرانی، 116 مقاله به صورت پوستر چاپی و 91 مقاله به صورت پوستر الکترونیکی پذیرفته شد.

وی با اشاره به این‌که عناوین هفت‌گانه همایش شامل تبیین بیماری و سلامت، آموزش پزشکی، درمان، اخلاق، تغذیه، تحلیل احادیث پزشکی و نقش و جایگاه تمدن اسلامی است گفت: تعدادی از اساتید که در این حوزه سابقه فعالیت داشته‌اند هم از حوزه و هم دانشگاه به این همایش دعوت شده‌اند.

نجابت افزود: تلاش ما این است که متخصصان دو رشته یعنی هم علمای حوزه و هم متخصصان پزشکی بتوانند کار مشترکی را انجام دهند در عین حالی که از افراط و تفریط جلوگیری شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر کشور ما در زمینه مطالب علمی و همین‌طور طب سنتی دارای آفاتی است که در همایش سیره نبوی در طب این موضوع را مورد بررسی قرار می‌دهیم. سیره نبوی را موضوعی می‌دانیم که در ابتدای تبیین طب باید باشد و طب سنتی را با سیره نبوی با یکدیگر مساوی نمی‌دانیم.در این همایش به دنبال این موضوع نیستیم که رشته طب نبوی را در دانشگاه ایجاد کنیم بلکه ما به دنبال زمینه‌سازی برای استفاده از سیره نبوی در طب هستیم و راه‌های چگونگی استفاده از سیره نبوی در طب برای ما اهمیت دارد.

مدیر گروه معارف دانشکده پزشکی شیراز نیز در این جلسه ابراز داشت: باید در تمام ابعاد زندگی پیامبر(ص) را به عنوان یک سرمشق و الگو قرار دهیم چراکه پیامبر دارای شناسنامه عظیم و روشن قرآن کریم است.

حجت‌الاسلام عبدالرضا محمودی گفت: سعی کردیم برای برگزاری این همایش اطلاعاتی را از برنامه‌های گذشته جمع‌آوری کنیم تا بتوانیم یک نقشه جامع را ترسیم کرده تا این همایش بتواند ذره‌ای از آفتاب پر نور پیامبر را منعکس کند. این همایش از اول تا سوم بهمن‌ ماه امسال برگزار می‌شود که گشایش آن ساعت 18 فردا سه‌شنبه با حضور دکتر محمود نجابت، دکتر محقق‌زاده و دکتر صالحی، دکتر خدادوست و آیت‌الله مصطفوی خواهد بود.

محمودی تصریح کرد: در روز دوم همایش که از ساعت 8 صبح آغاز می‌شود میزبان آیت‌الله ایمانی و حداد عادل خواهیم بود.

وی گفت: آن‌گونه که شایسته است از منبع سیره نبوی استفاده نمی‌شود و هدف ما از برگزاری همایش این است که سیره نبوی را به عنوان یک مرجع علمی در مورد طب به افکار عمومی و فرهیختگان معرفی کنیم.

انتهای پیام/2448/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول