اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خبر داد

برگزاری اختتامیه یادواره 415 شهید دانش‌آموز در کردستان

معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان از برگزاری اختتامیه یادواره 415 شهید دانش‌آموزی استان همزمان با دهه فجر در سنندج خبر داد.

برگزاری اختتامیه یادواره 415 شهید دانش‌آموز در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حسن مرادی ظهر امروز در دومین جلسه کمیته همیاری و تشکل‌های مردمی ستاد دهه فجر استان که در سالن جلسات کمیته امداد استان برگزار شد، اظهار کرد: دهه فجر یادآور ایثار و از خودگذشتگی ملتی است که با تبعیت از فرمان امام راحل بساط ظلم و ستم را در کشور برچیدند.

معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با بیان اینکه ملت ایران هزینه‌های زیادی را برای پیروزی انقلاب و حفظ این نظام الهی در طول این سال‌ها پرداخت کرده‌اند، بیان کرد: برگزاری هرچه باشکوه‌تر ویژه برنامه‌های دهه فجر با محوریت مردم امری ضروری است.

مرادی به برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همزمان با دهه فجر اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدای انقلاب و تدوین زندگی‌نامه این شهدا، برگزاری مراسم مهمانی لاله‌ها با محوریت سقز به عنوان نماد شهدای اهل سنت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و تشکیل کمیته ایثارگران از برنامه‌های این نهاد همزمان با دهه فجر است.

وی از دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان و برگزاری یادواره شهدای روستایی در این ایام خبر داد و بیان کرد: دیدار اساتید و تعدادی از دانشجویان دانشگاهی با پنج خانواده شاهد به صورت نمادین و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و جماعت در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌های بنیاد شهید همزمان با دهه فجر در استان است.

معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان خاطرنشان کرد: مصاحبه با خانواده شهدا از طریق شبکه مرکزی استان و دیدار دستگاه‌های مختلف استان با خانواده شهدا از برنامه‌های بنیاد شهید استان همزمان با دهه فجر امسال است.

مرادی از شهدا به عنوان وارثان اصلی انقلاب نام برد و اظهار کرد: عظمت و اقتدار امروز ایران اسلامی حاصل ایثار و از خودگذشتگی شهیدانی است که جان و مال خود را بدون هیچ چشمداشتی تقدیم انقلاب کردند.

به گفته وی، دهه فجر بست مناسبی برای شناساندن شهدا و ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی به عنوان کارسازترین ابزار مقابله با تهدیدات نرم دشمنان است.

معاون پژوهش بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در پایان با بیان اینکه 35 شهید این استان شهدای قبل از انقلاب هستند، گفت: زندگینامه این شهدا در قالب کتابی تدوین شده که همزمان با دهه فجر رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/79002/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول