اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تهران در مجلس:

حضور ایران در ژنو 2 عین عدالت است/سعودی‌ها در سوریه تنها شده‌اند

نماینده مردم تهران، ری،‌ اسلام‏شهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی گفت: حضور ایران در مذاکرات ژنو 2 طبیعی و عین اجرای عدالت است.

حضور ایران در ژنو 2 عین عدالت است/سعودی‌ها در سوریه تنها شده‌اند

مجتبی رحماندوست امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان کرد: عدالت به معنای قرار دادن شیء در جای خود بوده و حضور ایران در مذاکرات معادل همین معنای عدالت است.

وی با بیان اینکه ایران تا به حال نقش بسیار مهمی در بحث سوریه داشته است، افزود: برگزاری هرگونه کنفرانسی درباره سوریه بدون حضور ایران، ظلم، غیرطبیعی و نادرست است.

رحماندوست با تأکید بر اینکه ایران بدون دعوت در این مذاکرات شرکت نمی‌کرد، اظهار داشت: این دعوت بدون شرط، توسط دبیرکل سازمان ملل ارائه شده و شرایطی که آمریکا مطرح کرده از نگاه خودش است که از مسائل داخلی‌اش برمی‌آید.

وی تصریح کرد: اکنون ایران به عنوان یک عنصر تأثیرگذار بدون هیچ‌گونه پیش‌شرطی با تأثیرگذاری بالا در این مذاکره شرکت می‏‌کند.

نماینده مردم تهران، ری،‌ اسلام‏شهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی در خصوص اولتیماتوم شش روزه معارضان سوری به بان‌ کی ‌مون برای باز پس گرفتن دعوت خود از ایران گفت: این‏ها فریادهای حیوان زخم‏خورده‌ای است که در آخرین لحظات عمر خودش تلاش می‌کند تا اعلام کند که من زنده هستم.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانان اصلی معارضان سوری از میدان بیرون رفته‌اند، بیان کرد:‌ ترکیه اعلام کرد از مواضع خود کناره‌گیری کرده و قطر نیز پیش‏تر کنار رفته بود و اکنون عربستان سعودی تنهاست.

رحماندوست با بیان اینکه عربستان سعودی به این چیزها راضی نمی‌شود، افزود: نوع برخورد عربستان سعودی با مقاومت در منطقه از رژیم صهیونیستی پیشتازتر است و این رژیم دنباله‌روی عربستان است، به خاطر اینکه اگر حمایت‌های سعودی نبود، حتی ممکن بود رژیم صهیونیستی نیز در منطقه نباشد.

وی این‏گونه حمایت‏ها را ویژه عربستان سعودی خواند که قبل از این نیز در مصر زمان حسنی مبارک در حمایت از رژیم صهیونیستی جریان داشته است.

نماینده مردم تهران، ری،‌ اسلام‏شهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی افزود: عربستان سعودی یک استثنا و اولتیماتوم معارضان سوری نیز به پشتیبانی سعودی‌هاست.

انتهای پیام/2568/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول