اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی دماوند:

بخش خصوصی تمایلی به تامین نهاده‌های کشاورزی در دماوند ندارد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: بخش خصوصی تمایلی به تامین نهاده‌های کشاورزی در دماوند ندارد و از این رو، صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان دماوند وارد میدان شده است.

بخش خصوصی تمایلی به تامین نهاده‌های کشاورزی در دماوند ندارد

حمیدرضا خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار کرد: در سال‌های گذشته و از زمانی که تامین بذر اصلاح شده آغاز شد، این کار توسط بخش خصوصی انجام می‏‌گرفت‌ اما در سال‌جاری بخش خصوصی تمایلی به انجام این کار نداشت.

وی دلیل امتناع بخش خصوصی از تهیه و توزیع بذر اصلاح شده را عدم سودآوری آن خواند و گفت: بر همین اساس، این کار از امسال توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شهرستان دماوند انجام شد و این صندوق با اخذ عاملیت توزیع ‌در این کار خیر ورود پیدا کرد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند، اعضای اصلی این صندوق را کشاورزان و بهره‌برداران از اراضی کشاورزی معرفی کرد و افزود: سرمایه صندوق از طریق سهامی که خود کشاورزان در این صندوق خریداری کرده‌اند، تامین می‌شود.

خلیلی ادامه داد: سرمایه درونی صندوق صرف هزینه‌های تامین نهاده‌های کشاورزی و ارائه خدمات و تسهیلات به اعضای آن می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اینکه در سال گذشته توزیع بذر گندم اصلاح شده بسیار کم بود، افزود:‌ در این بخش با رشد تقریباً 100 درصدی در سال‌جاری، موفق به توزیع 16 تن بذر اصلاح‌شده گندم آبی و 23 تن بذر اصلاح‌شده دیم از طریق صندوق مذکور شدیم.

وی در خصوص میزان کود ارائه شده به کشاورزان نیز اظهار کرد: 343 تن انواع کودهای شیمیایی و 50 تن کود بیوفسفات و بیولوژیک از سوی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بین کشاورزان شهرستان توزیع شده است.

خلیلی استفاده از کودهای آلی، بیوفسفات و بیولوژیکی را در تولید محصول سالم و با عملکرد بالا بسیار موثر خواند و گفت: هدف اصلی جهاد کشاورزی شهرستان دماوند نیز بر همین اساس و تکیه بر تولید محصول سالم با استفاده از بذر سالم و کودهای آلی است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دماوند به اهمیت و تاثیر کشاورزی مکانیزه در افزایش عملکرد در واحد سطح در کنار استفاده از کودهای مناسب و بذر اصلاح شده اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: بر همین اساس و با تلاش حمایت مدیریت جهاد کشاورزی دماوند از طریق آموزش و ترویج کشت مکانیزه و نظارت بر آن، شاهد رشد چشم‌گیری در این بخش در سال‌جاری هستیم.

انتهای پیام/2568/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول