اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

همایش «هوای پاک» در زنجان برگزار شد

به مناسبت هفته هوای پاک ظهر امروز همایش هوای پاک با حضور امیر مهدویانی، مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان و سایر مسئولان در جهاد کشاورزی استان برگزار شد.

همایش «هوای پاک» در زنجان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، 29 دی تا پنجم بهمن ماه به عنوان هفته هوای پاک نامگذاری شده که برنامه‌های مختلفی به همین مناسبت در حال برگزاری است.

محقق طرح‌های ملی و منطقه‌ای محیط زیست در این همایش اظهار داشت: ایران جزو 10 کشور اول دنیا در زمینه ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی به شمار می‌رود.

مهرداد خان‌محمدی با بیان اینکه محیط زیست مسئله‌ای بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: ایجاد آلودگی در یک کشور سایر کشور‌‌ها را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی نقش NGOها را به عنوان نماینده مردم و نیرویی قوی‌تر از دولت در زمینه محیط زیست دارای اهمیت دانست و بیان داشت: در حال حاضر تمام NGOها در کشور منحل شده‌اند که امیدواریم دوباره در کشور راه‌اندازی شوند.

محقق طرح‌های ملی و منطقه‌ای محیط زیست به راه‌های کاهش آلودگی محیط زیست اشاره و تصریح کرد: افزایش مسئولیت‌پذیری مسئولان از جمله مهم‌ترین این روش‌ها به حساب می‌آید.

این محقق اضافه کرد: اگر مسئولین به فکر محیط زیست نباشند هیچ‌ گونه ترقی در حوزه محیط زیست نخواهیم داشت.

خان‌محمدی به نقش مردم در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی اشاره کرد و گفت: هیچ برنامه توسعه‌ای بدون استعانت از مردم موفق نبوده و نخواهد بود.

وی به یکی از وظایف مسئولان در کاهش آلودگی‌های زیست محیطی اشاره و عنوان کرد: افزایش مالیات بر تولیداتی که انرژی زیادی مصرف کرده و آلودگی فراوانی تولید می‌کنند، از دیگر مواردی است که مسئولان باید توجه داشته باشند.

محقق طرح‌های ملی و منطقه‌ای محیط زیست ادامه داد: با بالا بردن تکنولوژی رفع آلودگی به‌طور یقین شاهد کاهش آلودگی‌های محیط زیستی خواهیم بود.

انتهای پیام/2308/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول