اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان خبر داد

لزوم فرهنگ‌سازی سوادآموزی توسط دستگاه‌های فرهنگی زنجان

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: دستگاه‌های فرهنگی استان زنجان درباره فرهنگ سازی سوادآموزی اقدام جدی داشته باشند.

لزوم فرهنگ‌سازی سوادآموزی توسط دستگاه‌های فرهنگی زنجان

غفار سرداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نهضت سوادآموزی در طول سال برنامه‌های مختلفی برای سوادآموزی افراد بی‌سواد در سطح استان زنجان برگزار می‌کند.

وی به برنامه‌های آموزش و پرورش به منظور به صفر رساندن بی‌سوادی تا پایان برنامه توسعه پنجم اشاره کرد و افزود: انسداد دروازه‌های ورودی بی‌سوادی یکی از برنامه‌های اداره کل در این زمینه است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان آموزش بی‌سوادی به بزرگسالان گروه سنی 10 تا 49 سال از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و بیان داشت: جلوگیری از رجعت بی‌سوادی نوآموزی یکی دیگر از برنامه‌های اداره کل است.

این مسئول آموزش بی‌سوادی نیروهای مسلح را از دیگر برنامه‌های اداره کل دانست و ادامه داد: همچنین برنامه‌های آموزشی برای اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان مدارس استان برگزار می‌شود.

سرداری با اشاره به اینکه انعطاف برنامه‌های آموزشی از جمله محتوای آموزش، ساختار آموزشی، مکان آموزش، نوع آموزش فرد به فرد، کلاس، آموزش از طریق اعضای خانواده و... از دیگر برنامه‌ اداره کل در زمینه بی‌سوادی افراد است، اضافه کرد: همچنین از ظرفیت بخش غیردولتی در واگذاری فعالیت‌های بی‌سوادی استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه کتاب اقتصاد مقاومتی در سازمان به زبان ساده برای نو سوادان آماده شده، افزود: مسابقه مربوط به این کتاب برای نو سوادان در ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود و هدایایی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به انتظارات اداره کل از مسئولان اشاره کرد و بیان داشت: مسئولان همه عزم خود را برای بستن دروازه‌های ورودی به کار گیرند.

این مسئول با بیان اینکه همه دستگاه‌های اجرایی در شناسایی، جذب و آموزش بی‌سوادان زیر پوشش خود اقدام جدی و عملی داشته باشند، اضافه کرد: دستگاه های اجرایی در تولید محتوای آموزشی دوره تحکیم با توجه به مخاطبانشان به منظور جلوگیری از رجعت بی‌سوادی و تحول اهداف سازمانی خود به آموزش مشارکت لازم را داشته باشند.

سرداری با بیان اینکه همه دستگاه‌ها اقدامات عملی خود به ویژه فعالیت‌های سوادآموزی را تا پایان سال جاری به آموزش و پرورش ارسال کنند، گفت: فرمانداران نسبت به تشکیل جلسه ستاد سوادآموزی شهرستان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه بخشداران و دهیاران درباره شناسایی، جذب و آموزش بی‌سوادی اقدام کنند، یادآور شد: همچنین دستگاه‌های فرهنگی استان درباره فرهنگ‌سازی در زمینه سوادآموزی اقدام جدی داشته باشند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان به جشنواره تقدیر از دستگاه‌های برتر اشاره کرد و اذعان داشت: سال گذشته در این جشنواره هفت دستگاه اجرایی استان زنجان به عنوان برتر انتخاب شدند.

این مسئول در پایان متذکر شد: امید است آموزش و پرورش استان زنجان با همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی به زودی جشن ریشه کنی بی‌سوادی را برگزار کنند.

انتهای پیام/73008/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول