اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان خبر داد

ایجاد 5500 شغل جدید در زنجان

استاندار زنجان مجموع اشتغال ایجاد شده در سطح استان را از آغاز سال جاری تاکنون 5 هزار و 500 شغل اعلام کرد.

ایجاد 5500 شغل جدید در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری ظهر امروز در جلسه شورای اشتغال استان زنجان با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه توسط دستگاه‌های مختلف اظهار داشت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سهم اشتغال 2 هزار و 800 نفری بخش صنعت و معدن، یک هزار و 800 شغل محقق شده است.

وی تعداد اشتغال محقق شده بخش کشاورزی را در سال جاری 300 شغل اعلام و اضافه کرد: سهم اشتغال این بخش یک‌هزار شغل برای سال جاری بوده است.

استاندار زنجان تعهدات کمیته امداد امام خمینی را برای اشتغال سال 92 در سال جاری 5 هزار عنوان و تصریح کرد: در این بخش فقط یک‌هزار شغل از تعهدات عملیاتی شده است.

این مسئول از تحقق 550 شغل از تعهدات صندوق مهر امام رضا (ع) در سال جاری خبر داد و گفت: مجموع تعهدات این صندوق 850 شغل بوده است.

انصاری به تردیدهای موجود در مورد اشتغال بخش مسکن اشاره کرد و ابراز داشت: اگر آمار این بخش با راه‌کارهای موجود محاسبه شود، آمار اشتغال این بخش حدود یک هزار و 500 شغل می‌شود.

وی مجموع اشتغال ایجاد شده در سطح استان را از آغاز سال جاری 5 هزار و 500 شغل اعلام کرد.

استاندار زنجان آمار بیکاری استان زنجان را حدود 40 هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: اشتغال ایجاد شده در مقایسه با این آمار و همچنین ورودی‌های سال‌جاری بسیار کم است.

این مسئول با جدی دانستن مشکلات بخش اشتغال تاکید کرد: نگرانی‌های بخش مسکن در مورد اشتغال جدی‌تر از بخش‌های دیگر است.

این مسئول با اشاره به متفاوت بودن وضعیت مسکن نسبت به بخش‌های دیگر در مورد رکود افزود: پیشگیری از رکود این بخش غیرقابل اجتناب است و امکانی برای حمایت‌های اجتماعی در این مورد وجود ندارد.

انصاری با اشاره به تغییرات به وجود آمده در سیاست‌های دولت در بخش‌های مختلف از جمله مسکن خاطرنشان کرد: دولت در این بخش تزریق بودجه‌ای انجام نمی‌دهد.

وی تاکید کرد: رکود ایجاد شده در بخش مسکن منجر به افزایش نرخ بیکاری می‌شود.

استاندار زنجان با یادآوری عدم وجود چشم‌انداز مناسب در مورد اشتغال ادامه داد: جهت‌گیری تصمیم‌گیری‌ها هم باید در این حوزه تغییر کند.

این مسئول جذب سرمایه‌گذاری‌های متفاوت را از جمله راه‌کارهای در نظر گرفته شده برای رونق بخشی به اشتغال دانست و گفت: وجود گزارش‌های جامع در حوزه اشتغال به برنامه‌ریزی‌ها کمک می‌کند.

انصاری از برگزاری یک جلسه دیگر کارگروه اشتغال تا پایان بهمن ماه خبر داد و ابراز داشت: نحوه گزارش‌دهی اشتغال دستگاه‌ها باید تغییر کند.

وی تاکید کرد: مدیران دستگاه‌های مختلف باید گزارش‌های اشتغال را براساس آمارهای سال جاری ارائه دهند.

استاندار زنجان همه مجوزهای صادر شده برای تاسیس و پروانه‌های احداث باید توسط دستگاه‌های اجرایی جمع‌آوری و ارائه شود تا برآورد دقیقی از اشتغال استان زنجان وجود داشته باشد.

این مسئول مشخص شدن سرانه اشتغال در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت و معدن را از مزایای روشن شدن آمار اعلام کرد.

انصاری پیش‌بینی تحقق تعهدات اشتغال را از دیگر ضرورت‌های گزارش‌های ارائه شده به جلسات کار گروه اعلام کرد و افزود: میزان تسهیلات این بخش هم باید در گزارش‌ها مندرج و ارائه شود.

وی ادامه داد: تسهیلات بانکی و آورده خود سرمایه‌گذاران هم باید در گزارش‌های مسئولان دستگاه‌های اجرایی لحاظ شود تا آمار واقعی سرمایه‌گذاری انجام شده و سرانه به صورت واقعی مشخص و ارائه شود.

استاندار زنجان به برنامه‌ریزی انجام شده برای حمایت از فعالیت‌های تولیدی مندرج به اشتغال اشاره کرد و افزود: این حمایت خارج از سیستم بانکی خواهد بود.

این مسئول خطاب به مدیران اجرایی گفت: بخش‌های مختلف اگر طرح‌های بزرگ با مشخصات خاص از جمله تعطیلی به دلیل عدم وجود سرمایه در گردش دارند که راه‌اندازی آنها منجر به ایجاد اشتغال می‌شود، معرفی شوند تا بتوان از آنها به صورت ویژه مورد حمایت قرار گیرند.

انصاری تاکید کرد: طرح‌های بزرگ بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی به شرط افزایش ظرفیت اشتغال می‌توانند از ظرفیت ایجاد شده برای حمایت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه عدم پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی به فراخوان حمایت طرح‌های بزرگ به معنی عدم وجود این پروژه‌ها در این دستگاه‌ها تلقی می‌شود، یادآور شد: این حمایت از طرح‌های انجام می‌شود که مشکل سرمایه در گردش دارند و سهم اشتغال خود را کاهش داده‌اند.

انتهای پیام/73004/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول