اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران:

90 درصد تعهد اشتغال کمیته امداد مازندران محقق شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: تعهد کمیته امداد به کارگروه اشتغال استان 5 هزار و 450 فرصت شغلی است که نسبت تحقق به تعهد تا پایان آذر، 91 درصد صورت گرفت.

90 درصد تعهد اشتغال کمیته امداد مازندران محقق شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، ابراهیم باغبانی بعد از ظهر امروز در گردهمایی مدیران کمیته امداد امام خمینی شهرستان‌های تابعه مازندران با اشاره به اینکه سالانه 10 هزار شغل باید اضافه شود، اظهار داشت: مقدمات خوبی برای پایدارسازی مشاغل در سطح استان فراهم شد.

باغبانی با بیان اینکه در استان بستر مناسبی برای اجرای خوشه‌های کسب و کار وجود دارد افزود: اگر بخواهیم امنیت بهتری در شغل‌های خرد ایجاد کنیم باید نظارت را بیشتر کنیم تا آینده خوبی را در سطح کشور و استان شاهد باشیم.

وی رویکردهای جدید اشتغال کمیته امداد استان را ارائه تقویم زمانی با هماهنگی استانداری برای ایجاد بازارچه‌های فصلی و ... در سطح استان، هدفمندکردن آموزش‌ها، بررسی و شناسایی مشاغل نوین با توجه به بافت جغرافیایی و مزیت‌های نسبی و رقابتی منطقه، افزایش سطح علمی ناظران از طریق آموزش‌های کسب و کار و نحوه توجیه اقتصادی طرح‌های اشتغال، استانداردسازی مشاغل مختلف براساس میزان اعتبارات ابلاغی برای طرح‌ها و اختصاص بخش اعظم اعتبارات اشتغال به مددجویان عنوان کرد.

باغبانی بررسی راه‌های اجرایی از تامین منابع 16 گانه اشتغال‌زایی، تهیه بانک اطلاعاتی خیران آموزش (طرح زکات علم)، رویکرد جدید اصلاحی خوشه‌های کسب و کار و ارتباط دادن طرح‌ها و بررسی راه‌های اجرایی کوتاه کردن فرآیند ایجاد اشتغال و افزایش پایداری طرح‌ها را از دیگر رویکردهای جدید اشتغال کمیته امداد استان برشمرد.

وی از آموزش 14 هزار و 230 مددجو در بخش‌های مختلف تا پایان آذرماه خبر داد و گفت: برای این بخش 458 میلیون و 80 هزار تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با اشاره به اینکه تا پایان آذر ماه 42 هزار و 197 طرح در کمیته امداد استان اجرایی شده است افزود: 25 هزار و 905 طرح در دست اقدام است.

وی با اعلام اینکه 492.5 میلیارد ریال اعتبار این نهاد در سر فصل خود اشتغالی بوده است بیان داشت: 94 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی در بخش مشاغل خانگی است که در سرفصل بند 104 قانون بودجه، 321.993 میلیارد ریال از سوی بانک‌های عامل به شعب ابلاغ شده است.

باغبانی با اشاره به اینکه تعهد کمیته امداد به کارگروه اشتغال استان 5 هزار و 450 فرصت شغلی است که نسبت تحقق به تعهد تا پایان آذر، 91 درصد صورت گرفت تصریح کرد: میزان تعهد به کمیته امداد مرکز 9 هزار و 600 فرصت شغلی است که نسبت تحقق به تعهد تا پایان آذر 52 درصد انجام شد.

انتهای پیام/86018/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول