اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افتتاح نخستین مرکز فروش تولیدات پوشاک مددجویان کمیته امداد در بابل

نخستین مرکز فروش تولیدات پوشاک مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد مازندران در بابل آغاز به کار کرد.

افتتاح نخستین مرکز فروش تولیدات پوشاک مددجویان کمیته امداد در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران شامگاه امروز در افتتاح نخستین مرکز فروش تولیدات پوشاک مجریان طرح‌های اشتغال کمیته امداد مازندران در بابل اظهار داشت: طرح خیاطی از جمله طرح‌های مهم اشتغال در قالب تولید پوشاک است.

ابراهیم باغبانی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: طرح مرکز خوشه پوشاک با هدف توسعه اشتغال خانگی و ایجاد درآمد قابل توجه برای خانواده کمیته امداد و حمایت از تولیدکنندگان داخلی اجرا شد.

این مسئول اذعان داشت: این مرکز توسط 11 تولید کننده از شهرهای بابل، آمل، ساری، نکا و نور راه‌اندازی شد که 380 زیر مجموعه آنها مشغول به کار خواهند شد و به عنوان مرکز عمده‌فروشی اقدام به عرضه تولیدات خود خواهند کرد.

باغبانی با اشاره به اینکه طرح خوشه پوشاک سبب کاهش سودجویی واسطه‌ها خواهد شد، تصریح کرد: بسیاری از تولیدات توسط تولیدکنندگان استان به تهران رفته و دوباره به استان بر می‌گردد و اینکه مشاهده شده بسیاری از این اجناس به بانه رفته و با مارک ترکیه به بازارهای داخلی برگشت داده شد بنابراین با اجرای این طرح دست واسطه‌ها کوتاه خواهد شد.

وی تامین نهاده‌ها را از دیگر مشکلات این بخش برشمرد و خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه تولیدکنندگان قادر به خرید پارچه به مقدار زیاد نیستند در کنار این خوشه بخش تمرکز در خرید مورد توجه قرارگرفت تا تولید کنندگان بتوانند به طور مستقیم از شرکت بروجرد پارچه را خریداری تا اجناس با قیمت مناسب تولید شود و قادر به رقابت با تولیدکنندگان بزرگ استان در بازار باشند.

باغبانی بیان داشت: از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در حمایت از تولیدکنندگان طرح خوشه پوشاک، مذاکره با سازمان همیاری در زمینه لباس مورد نیاز شهرداری‌ها، کارکنان و کارگران شهرداری و مراکز مختلف از جمله آموزش و پرورش برای تامین پوشاک مورد نیاز از سوی مرکز خوشه پوشاک است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: این تصور غلطی است که بازار فکر کند ما رقیب او بوده بلکه معتقدیم ما حلقه مکمل بازار هستیم.

باغبانی اظهار داشت: مهم‌ترین مشکل ما نداشتن آمار مناسب از نیازهای بازار در سطح استان است و هنوز نمی‌دانیم چه تعداد مانتو در سطح استان مصرف و یا چه تعداد از بیرون استان تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به راحتی قادر به صادرات خواهیم بود، گفت: یکی از خوشه‌هایی که در حال شکل‌گیری است بخش خوشه گل و گیاه در سطح استان است که در حال حاضر در تنکابن فعال بوده و افراد زیرپوشش کمیته امداد موفق به صادرات گل وگیاه اما با واسطه شدند که امیدواریم در بخش پوشاک نیز این شرایط فراهم شود.

انتهای پیام/86009/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول