اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزارت کشور افغانستان: نیروهای امنیتی حق دخالت در انتخابات را ندارند

در حالی مسئله تامین امنیت انتخابات به دغدغه اول مقامات ارشد دولت کابل تبدیل شده که وزارت کشور افغانستان از لزوم عدم دخالت نیروهای امنیتی در انتخابات به بهانه امنیت آفرینی تاکید دارد.

وزارت کشور افغانستان: نیروهای امنیتی حق دخالت در انتخابات را ندارند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، وزارت کشور افغانستان در حالی به لزوم بی طرفی نیروهای امنیتی کشور در روند انتخابات تاکید می‌کند که مسئولان این وزارتخانه می‌گویند نیروهای امنیتی نبایستی به بهانه سلامت انتخابات در این روند مداخله کنند.

این مسئولان همچنین مدعی‌اند که نیروهای امنیتی کشور توانایی تأمین امنیت انتخابات را دارند.

در همین حال «ایوب سالنی» معاون امور امنیتی وزارت کشور افغانستان امروز در گفت‌و‌گو با شبکه تلویزیونی نور افغانستان گفت: نیروهای امنیتی کشور از توانایی خوبی برخوردار شده‌اند و 80 درصد عملیات‌های نظامی در کشور توسط همین نیروها انجام می‌شود.

وی تاکید می‌کند که به نیروهای امنیتی اجازه مداخله در امور انتخابات داده نخواهد شد و آنها تنها کارزارهای انتخاباتی کاندیداها و مراکز رای دهی را پوشش امنیتی خواهند داد.

معاون امنیتی وزارت کشور افغانستان همچنین می‌گوید که تاکنون بیش از 260 پایگاه نیروهای بین‌المللی در سراسر کشور به نیروهای امنیتی کشور واگذار شده است.

به گفته وی، اکنون امنیت مناطقی که از سوی نیروهای امنیتی کشور تامین می‌شود، بهبود یافته است.

اظهارات این مقام وزارت کشور افغانستان در حالی است که ارگان‌های امنیتی کشور پیش از این اعلام کرده‌اند که امنیت بیش از 93 درصد مراکز رای‌دهی را تامین می‌کنند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول