اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

معاون استاندار اردبیل:

بودجه آموزش و پرورش باید از تولید ناخالص ملی تأمین شود

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: بودجه آموزش و پرورش باید از منابع تولید ناخالص ملی تأمین شود تا مشکلات پیش آمده در این باب برطرف شده و نارسایی‌ها از بین برود.

بودجه آموزش و پرورش باید از تولید ناخالص ملی تأمین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدباقر بهشتی عصر امروز در گردهمایی معاونان و مدیران آموزش و پرورش اردبیل اظهار داشت:‌ محدودیت منابع و اعتبارات حتی تا چند سال آینده اجازه نمی‌دهد که ما به جز تأمین بودجه‌های جاری و هزینه‌ای کشور سرمایه‌گذاری آن چنانی را در سایر بخش‌ها انجام دهیم که در این زمینه باید با ابتکار و خلاقیت از دیگر ابزارها و امکانات توسعه‌ای و ارتقای بهره‌وری در حوزه آموزش و پرورش استفاده کرد.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش خود می‌تواند با بهره‌گیری از ابزارها و امکانات موجود که یکی از مجموعه‌های توانمند و خلاق در مسیر توسعه، افزایش بهره‌وری و تولید ناخالص ملی کمک کرده و حرکتی را به وجود آورد تا کشور و منطقه اردبیل از این شرایط و موقعیت خارج شود.

بهشتی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: توسعه در برگیرنده همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است که توسعه کشور مستلزم توجه جدی به اصلاح آموزش و پرورش است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل با اشاره به اینکه هم بودجه و هم آموزش و پرورش باید اصلاح شود، اضافه کرد: بودجه آموزش و پرورش تا زمانی که درصدی از تولید ناخالص ملی نباشد با مشکل مواجه است و تا زمانی که معیشت معلم تأمین نشده و یک شغلی نباشد آموزش و پرورش اثربخش نیست.

وی در ادامه بیان کرد: ما آموزش و پرورشی می‌خواهیم که در آن نیروی انسانی ماهر، کارآمد و آموزش دیده بتواند بیش از هر زمان دیگر به آبادانی و استقلال این کشور کمک کند که در این باب نباید از حرکت‌های جهشی و توسعه‌ای غفلت کرد.

در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز گفت: آموزش و پرورش خلاق می‌تواند ابزار قوی در مسیر توسعه باشد به شرط آن که نیروی انسانی این مجموعه قدر دانسته شده و معلم به جایگاه اصلی و واقعی خود بازگردد.

صابر سپهری فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر و ضرورت برنامه‌ریزی برای گرامیداشت این ایام را خاطر نشان کرد و افزود: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به این ملت و کشور عظمت و بالندگی خاصی داد که هیچ وقت سرور و شادی آن از ذهن‌ها نمی‌رود.

انتهای پیام/62001/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول