اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری گلستان:

شعب تخصصی ویژه اقتصادی دادسرای‎های گلستان ساماندهی می‌شوند

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری گلستان از ساماندهی شعب تخصصی ویژه اقتصادی در دادسرای‎های استان خبر داد.

شعب تخصصی ویژه اقتصادی دادسرای‎های گلستان ساماندهی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل گلستان، احمد فاضلیان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تقویت کار و سرمایه‎گذاری‎های مشروع، اظهار داشت: اتخاذ تدابیر لازم برای رسیدگی فوری به دعاوی مربوط به سرمایه‎گذاران، نظارت بر صدور قرارهای تأمین اموال، اقدام پیشگیرانه و حمایتی به منظور جلوگیری از ورشکستگی تجار و ارائه مشاوره اقتصادی به قضات در پرونده‎های وارده به محاکم از اقدامات دستگاه قضایی استان در راستای حمایت از سرمایه‎گذاری است.

وی با بیان اینکه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری استان تلاش می‎کند با برپایی جلسات متعدد با حضور سرمایه‎گذاران و مسئولان دستگاه‎های اجرایی، راهکارهای تسریع در روند سرمایه‎گذاری را بررسی کند، ادامه داد: تعامل و تبادل نظر با متولیان امور اقتصادی در سطح استان، ایجاد بانک اطلاعاتی به منظور شناسایی شرکت‎های سرمایه‎گذاری، ساماندهی هیئت‎های مشاوره، کارشناسی و داوری از برنامه‎های این کمیته در استان است.

رئیس کل دادگستری گلستان، تعامل نظام‎مند و مستمر با فعالان اقتصادی بخش خصوصی را از دیگر برنامه‎های این کمیته در سال‎های اخیر برشمرد و خاطرنشان کرد: سرمایه‎گذاران با مراجعه به این کمیته از حمایت‎های حقوقی در چارچوب قانون برخوردار می‎شوند.

فاضلیان، برخورد با فساد اقتصادی را از دیگر محورهای کاری این کمیته برای حمایت از سرمایه گذاری‎های مشروع و قانونی عنوان کرد و ابراز داشت: کشف سوءجریان‎های احتمالی در روند اجرای سیاست‎های اصل 44، شناسایی موانع صدور مجوز برای فعالیت‎های سالم اقتصادی، بررسی مستمر روند ورود و خروج سرمایه از استان و شناسایی و ارائه گزارش از موانع جذب سرمایه‎های خارجی به استان از جمله اقدامات این کمیته  به منظور ایجاد امنیت سرمایه‎گذاری در استان است.

وی در راستای کاهش تعارض بین‌ دستگاهی پیشنهاد کرد که نماینده‌ای از قوه قضائیه در ستاد جذب سرمایه‌گذاری استان‌ها به منظور مشاوره و تأیید‌های لازم از منظر قضایی حضور داشته باشد.

رئیس کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری گلستان اذعان داشت، افزود: کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری اواخر بهمن‌ سال 1386 و پس از ابلاغ دستورالعمل حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری توسط رئیس قوه قضائیه با تأسی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان گلستان نیز تشکیل شد.

ریاست این کمیته را رئیس کل دادگستری و دبیری آن بر عهده دادستان مرکز استان گلستان است.

دبیرخانه کمیته حمایت قضایی از سرمایه‎گذاری استان گلستان در گرگان خیابان شهید بهشتی بهشت 16 دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/2307/ذ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول