اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت، معدن ‌و تجارت‌ ریگان عنوان کرد

‌شناسایی و ساماندهی 500 نفر از قالیبافان‌ ریگان ‌

رئیس اداره صنعت، معدن ‌و تجارت شهرستان ریگان گفت: 500 نفر از قالیبافان شهرستان ریگان ‌شناسایی و ساماندهی شدند.

‌شناسایی و ساماندهی 500 نفر از قالیبافان‌ ریگان ‌

پرویز جلالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان با تشریح اقدامات یک ساله اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ریگان اظهار داشت: نخستین دوره رایگان آموزش به‌بافی فرش دستباف در شهرستان برگزار شد و 40 نفر در این کارگاه آموزش دیدند.

وی بیان داشت: هم‌اکنون دار قالی به صورت رایگان در اختیار حدود 20 نفر از آموزش‌دیدگان قرار گرفته و مشغول به فعالیت هستند و موجب اشتغال آنان شده است.

جلالی افزود: صدور کارت موقت قالیبافی برای متقاضیان و شناسایی و ساماندهی قالیبافان شهرستان از دیگر اقدامات است به طوری که ‌حدود 500 نفر از قالیبافان به صورت بانک اطلاعاتی مشخص شده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی ظرفیت قالیبافی در شهرستان و پیگیری برای به فعل در آوردن آنها و توزیع کالابرگ برای بیش از یک‌هزار و 200 خانوار نیز در این مدت انجام شده است.

جلالی گفت: بازرسی از نانوایی‌های شهرستان ریگان به‌ صورت مستمر انجام شده به طوری که هم‌اکنون اکثر نانوایی‌ها طبق ضوابط و مقررات اقدام به تولید می‌کنند و جلسات متعدد با واحدهای مذکور برگزار شده است. 

وی ابراز داشت: بازرسی از سردخانه‌های شهرستان به طور مستمر و پیگیری برای درجه‌بندی واحدهای مذکور و تعیین نرخ‌نامه نیز صورت گرفته است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ریگان تصریح کرد: ساماندهی واحدهای بدون پروانه کسب از دیگر اقدامات بوده به طوری که قبل از راه‌اندازی اداره صنعت، معدن و تجارت کمتر از 100 واحد صنفی پروانه کسب داشته و هم‌اکنون حدود یک‌هزار واحد صنفی پروانه کسب دریافت کرده و قانونمند شده‌اند‌.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات 10 اتحادیه و مجمع امور صنفی ریگان اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده تمام‌ امورات مربوطه به اصناف از جمله صدور پروانه کسب به صورت مستقل آغاز شده که هم‌اکنون حدود یک هزار واحد صنفی پروانه کسب دریافت کرده‌اند که پیش از این واحدهای دارای پروانه کسب به 100 واحد نمی‌رسید‌.

‌جلالی گفت: نظارت بر روند اجرای قوانین و مقررات به ویژه موارد صدور پروانه کسب، موارد مالی، بازرسی و نظارت بر عملکرد اتحادیه‌ها و مجمع از دیگر اقدامات بوده که به صورت ماهانه در جلسه کمیسیون نظارت گزارشی داده شده است‌.

‌وی با اشاره به پیگیری برای احداث ساختمان اداری اصناف، گفت: با مساعدت فرماندار‌ زمینی به مساحت 400 متر مربع در اختیار قرار گرفته و به زودی احداث آن آغاز می‌شود.

‌رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ریگان همچنین ساماندهی، شناسایی و پیگیری‌های لازم در مورد راه‌اندازی دوره‌های آموزشی رایگان و همچنین احیای کارگاه‌های دائمی که به زودی محقق شود را در دستور کار این اداره عنوان کرد.

وی با اشاره به نظارت بر توزیع آرد در شهرستان، گفت: در این زمینه ماهانه بیش از 100 بازرسی صورت می‌گیرد‌ و ‌نرخ‌گذاری بیش از 30 کالا و خدمت به صورت سالانه دوبار در کمیسیون نظارت شهرستان به تصویب رسیده است.

جلالی پیگیری برای ساماندهی دست فروشان و میوه فروشان دوره‌گرد را دیگر اقدام این اداره عنوان کرد و گفت: جلسات متعددی با حضور فرماندار با شهرداری و شورای شهر انجام گرفت و تا پایان سال جاری در قالب بازار روز شهرستان توسط شهرداری انجام گیرد.

‌رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ریگان عنوان کرد: همچنین برای راه‌اندازی کشتارگاه شهرستان پیگیری و جلسات متعددی در این زمینه انجام شد که به زودی مشکلات رفع می‌شود.

انتهای پیام/80014/غ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول