اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور امور بانوان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان:

نرخ بیکاری زنان در هرمزگان 23 درصد است

مشاور امور بانوان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری زنان در کشور برابر با 19.9 درصد است، گفت: این رقم در هرمزگان برابر با 23 درصد است.

نرخ بیکاری زنان در هرمزگان 23 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، زیبا عابدین‌زاده ظهر امروز در حاشیه نشست بانوان مشاور مدیران دستگاه‌های اجرایی هرمزگان، اظهار داشت: 49 درصد از جمعیت یک و نیم میلیون نفری استان را زنان شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری زنان در بعد کشوری برابر با 19.9 درصد است، گفت: این نرخ در هرمزگان برابر با 23 درصد است.

به گفته این مشاور امور بانوان، در حال حاضر در هرمزگان 42 هزار و 263 نفر زن شاغل و 51 هزار و 793 زن از مجموع جمعیت زنان دارای شرایط اشتغال، بیکار هستند.

مشاور امور بانوان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به این که از بین زنان شاغل تعداد هفت هزار و 979 نفر در 685 تعاونی مشغول به کار و فعالیت هستند، گفت: همچنین 21 واحد کاریابی خصوصی برای زنان در استان وجود دارد، که در سال جاری تعداد 2 هزار و 125 جوینده کار به آنها مراجعه کرده است.

به گفته این مقام مسئول، در استان برای زنان از طریق این کاریابی‌ها هزار و 347 فرصت شغلی ایجاد شده است، که تاکنون یک‌هزار و 46 نفر شاغل شده است.

مشاور امور بانوان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه همواره مشکلاتی در سر راه زنان نسبت به مردان برای اشتغال در جامعه وجود دارد، اضافه کرد: عدم تمایل کارفرمایان به استفاده از زنان، مشکلات بیمه‌ای، عدم مهارت‌های لازم در زنان از جمله مشکلات و مسائلی است که به گونه‌ای حوزه اشتغال را در رقابت با مردان در کنار دیدگاه‌های اجتماعی، برای زنان تنگ‌تر کرده است.

انتهای پیام/88007/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول