اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان رضوی خبر داد

اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی در مجموعه‌های تاریخی خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی بر ارتقای سطح دانش مسافران نوروزی نسبت به تاریخ و فرهنگ این استان تاکید کرد و از اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی در مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی خبر داد.

اجرای برنامه‌های فاخر فرهنگی در مجموعه‌های تاریخی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان رضوی، رجبعلی لباف‌خانیکی گفت: تلاش تمام کارکنان و اعضای ستاد هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی باید معطوف به دگرگونی و ارتقای خدمات متناسب با شأن مردم و زائران بارگاه علی بن الموسی الرضا (ع) باشد.

وی با بیان این‌که در ایام نوروز 60 راهنمای دوره‌دیده استان در اماکن تاریخی فعال هستند، اظهار کرد: تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا با افزایش چشمگیر راهنماهای آموزش دیده در سطح استان و کمک از اعضای انجمن‌های میراث فرهنگی، مسافران نوروزی را به درستی با آثار و تمدن خراسان رضوی آشنا سازیم.

لباف‌خانیکی یکی از دلایلی که سبب بی‌انگیزگی مردم از تماشای آثار تاریخی شده را عدم ارائه صحیح اطلاعات و فقدان راهنمایان آگاه دانست و تصریح کرد: هر کدام از بناهای تاریخی در سطح استان حکایت و داستانی شیرین از گذشته یک قوم و فرهنگ است که این حکایت‌ها برای مردم همیشه شیرین بوده لذا پیشنهاد می‌شود اتاق معرفی آثار تاریخی در کنار تمام بناهای تاریخی مهم استان تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه ساعات بازدید از مجموعه‌های تاریخی و فرهنگی خراسان رضوی افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهمی که امسال باید در دستور کار قرار گیرد آسیب‌شناسی منظم در طول فعالیت ستاد نوروزی و برطرف کردن نقاط ضعف است.

لباف‌خانیکی ادامه داد: بدون در دست داشتن آمار صحیح و علمی از ورود مسافر نمی‌توان برنامه‌ریزی مناسبی انجام داد و ما در نوروز 93 با رویکرد واقع‌بینانه به این موضوع نگاه خواهیم کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه نوروز 93 برنامه‌های جنبی ما در دو بخش قبل از دهه فاطمیه و بعد از دهه فاطمیه خواهد بود، تاکید کرد: هر نوع برگزاری برنامه‌های جنبی باید با رعایت حفظ حرمت مشهدالرضا (ع) و دهه فاطمیه باشد.

وی ادامه داد: طبق اعلام آمادگی معاونت صنایع دستی بیش از 10 نمایشگاه صنایع دستی در سطح استان با تاکید بر عرضه صنایع دستی ایرانی و جلوگیری از ورود هر گونه صنایع دستی چینی و هندی در نوروز 93 برگزار خواهد شد.

دبیر هماهنگی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم ایام نوروز اسکان مناسب مسافران و به‌کار‌گیری تمام توان استان برای اسکان مناسب مسافران است لذا صاحبان منازل شخصی از هم‌اکنون با مراجعه به این اداره‌کل و تشکیل پرونده می‌توانند مجوز اقامتگاه فصلی خود را پس از تأیید، دریافت کنند.

انتهای پیام/2202/ز/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول