اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده انجمن صنفی کشاورزان گلستان:

بیمه محصولات کشاورزی از انحصار خارج شود

نماینده انجمن صنفی کشاورزان گلستان خواستار خروج بیمه محصولات کشاورزی از حالت انحصار شد.

بیمه محصولات کشاورزی از انحصار خارج شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد سعیدی عصر امروز در گردهمایی ملی برنامه‎ریزی سالانه دانه‎های روغنی که در سالن کوثر جهاد کشاورزی استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: بیمه محصولات کشاورزی باید مانند سایر بیمه‎ها رقابتی شود که این اقدام قطعا به نفع کشاورزان خواهد بود.

وی با بیان اینکه کشاورزان برای بیمه محصولات خود دچار مشکلات زیادی هستند، تصریح کرد: یکی از مباحثی که خاطر کشاورزان را آسوده می‎کند و استرس‎ را از آنان دور خواهد ساخت ساماندهی منطقی بیمه محصولات کشاورزی است.

دولت مراقب وضع کشاورزان باشد

نماینده انجمن صنفی کشاورزان گلستان با تاکید بر اینکه دولت باید مراقب وضع کشاورزان باشد، افزود: درآمد کشاورزان باید به قدری باشد که بتوانند زندگی آبرومندانه‌ای داشته باشند.

سعیدی خاطرنشان کرد: سیاست‎هایی که دولت اتخاذ می‎کند باید قابلیت اجرایی شدن داشته باشد در غیر اینصورت ثمره‎ای به دنبال نخواهد داشت لذا سیاست‎ها باید بر مبنای پاسخگویی به نیازهای کشاورزان برنامه‎ریزی شود.

وی به انگیزه‎هایی که کشاورز می‎تواند مطابق خواسته‎ها و سیاست‎های دولت حرکت کند، اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به رقم‎های سازگار بذرها با اقلیم، توجه به نوع کیفیت سموم مفید موردنیاز، توجه به کود مناسب و به موقع با میزان موردنیاز، تدبیر قرار دادن دست کشاورزان سنتی در دست کارشناسان بخش کشاورزی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

تولید مطلوب نیازمند خدمات آسان، سریع و ارزان است

نماینده انجمن صنفی کشاورزان گلستان یادآور شد: برای دستیابی به محصول مطلوب با توجه به حفظ منابع آب و خاک باید خدمات آسان، سریع و ارزان اختصاص پیدا کند.

سعیدی خواستار یارانه دولت برای کشت محصول مطلوب شد و بیان داشت: سامان بخشیدن بیمه کشاورزی و محصولات آن باید در اولویت قرار بگیرد، هول دادن بیمه کشاورزی از معرکه تامین اجتماعی به بیمه عشایری آسیب جدی به کشاورزان وارد می‎کند.

وی با بیان اینکه سهم آورده دولت در بیمه کشاورزی سنگین شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه مجلس که در سال‎های 1360 و 1361 ارائه شد کشاورز باید بیمه شود معطلی آن به خاطر فعالیتی بوده که از نظام صنفی کشاورزی در سال‎های 1388 و 1389 برآورده شد.

سعیدی بیان داشت: معلوم است وقتی که حقی 30 سال بر زمین مانده اکنون برای دولت سنگینی می‎کند که امید است این قضیه با هم‎اندیشی خانواده کشاورزی و مسئولان دولتی به نفع کشاورز، تولید، سلامت و تغذیه مناسب منجر شود.

انتهای پیام/83001/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول