اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

100 روستای چرام از آب آشامیدنی برخوردار هستند

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 100 روستای چرام از آب آشامیدنی برخوردار هستند.

100 روستای چرام از آب آشامیدنی برخوردار هستند

فیض‌الله پاسره امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام با بیان اینکه در اساسنامه شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی دو وظیفه در قالب دو برنامه به عنوان قانون پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: برنامه اول مطالعه و تامین و توزیع آب آشامیدنی روستاها و برنامه دوم مطالعه و ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری دفع بهداشتی فاضلاب در محیط‌های روستایی است.

وی با ابراز خرسندی از اینکه پس از شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه اول در شهرستان چرام طبق آمار گرفته شده از مجموع 120 روستای این شهرستان در 100 روستا تامین شده است، اظهار تاسف کرد که برنامه دوم در کل استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سطح کشوری پایین است.

مدیرکل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرستان چرام در بالادست سد کوثر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: 80 درصد آبی که مصرف شده به فاضلاب تبدیل می‌شود که 99 درصد این فاضلاب آب است.

این مسئول تصریح کرد: اگر بتوانیم این آب را جمع‌آوری و تصفیه کنیم به حفاظت از منابع آب زیرزمینی کمک کرده و هم در مناطق گرمسیری که مشکل تامین آب را دارند می‌توانیم از آب جمع‌آوری شده جهت آبیاری و موارد دیگر استفاده کنیم.

پاسره در ادامه اولویت اساسی شرکت آبفار کهگیلویه و بویراحمد را شناسایی منابع آبی پایدار برای رفع مشکل کم‌آبی در روستاها دانست و یادآور شد: مستندسازی اطلاعات از طرح‌های مهم آبرسانی جهت شناسایی ضعف‌ها و تقویت نقاط قوت از دیگر برنامه‌های مهم در شرکت آبفای روستایی این استان خواهد بود.

وی استفاده مطلوب از سدها را یکی از مهم‌ترین منابع پایدار دانست که در صورت تحقق آن مشکلات آب آشامیدنی در روستاهای استان تا حدود زیادی مرتفع خواهد شد.

مدیرکل شرکت آبفای روستایی ادامه داد: شرایط توپوگرافی، پراکندگی و سخت‌گذر بودن روستاها کار خدمات‌رسانی از جمله تامین آب آشامیدنی را در این استان با سایر استان‌های کشور متمایز کرده است.

انتهای پیام/82002/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول