اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

شهرداری هم زیر برف ماند

بعد از بارش برف سنگین در همدان، نه تنها برخی از مناطق اصلی شهر روی شهرداری را به خود ندیده که کوچه‌‌ها و معابر فرعی نیز همچنان در انبوهی از برف گرفتارند.

شهرداری هم زیر برف ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شهر همدان این روزها با بارش برف سنگین مواجه و در اکثر مناطق عبور و مرور مردم را مختل کرده است.

شهرداری به عنوان متولی بازگشایی معابر عمومی، باید به موقع وارد عمل شده و حداقل خیابان‌های اصلی را در ساعات اولیه صبح باز کند، اما اکثر خیابان‌های اصلی شهر همچنان پر از برف هستند.

کار برف‌روبی در خیابان‌های اصلی به کندی پیش می‌رود، به طوری که چند دستگاه از ماشین‌آلات برف‌روب تنها در میدان آرامگاه بوعلی و نقاط اصلی شهر مشغول به کار است، اما اغلب مناطق پایین شهر و معابر فرعی، هنوز روی مأموران شهرداری را به خود ندیده‌اند.

با توجه به کاهش دما و یخبندان شدید، باقی ماندن برف بر روی زمین مشکلاتی را ایجاد می‌کند که باید فکری به حال این وضعیت شود.

با وجودی که مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان، پیش‌بینی بارش برف را کرده بود، مسئولان امر در شهرداری باید در آماده‌باش کامل بوده و به موقع نسبت به برف‌روبی معابر اقدام می‌کردند.

یک از شهروندان همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در زمستان‌های اخیر چنین برفی سابقه نداشت، گفت: باید شهرداری در زمینه برف‌روبی معابر به موقع وارد عمل شود.

وی که از ساعت هشت صبح به خاطر حضور در محل کار از خانه خارج شده بود، ابراز داشت: با ورود به خیابان، شاهد تلمبار شدن برف زیادی در سطح پیاده‌روها و خیابان‌ها بودم، به طوری که راه رفتن به سختی امکان‌پذیر بود.

این شهروند با بیان اینکه شهرداری اقدام به برف‌روبی کرده بود، اما بیشتر خیابان‌های اصلی را در برنامه دارد، گفت: این وضعیت باید تغییر یابد زیرا میزان برف در کوچه‌ها و معابر فرعی به حدی است که عبور و مرور شهروندان را مشکل می‌کند.

یک کارمند نیز در گفت‌و‌گو با فارس با بیان اینکه مأموران شهرداری برف‌ها را در کنار خیابان‌ها دپو می‌کند که این امر دردسرساز شده است، خواستار توجه به رفع این مشکل شد.

یک شهروند ساکن در خیابان مهدیه نیز با گلایه‌مندی از عملکرد شهرداری در ارتباط با برف‌روبی معابر گفت: با وجود حجم بسیاری از برف و حضور مأموران شهرداری برای رفع این مشکل، وقتی از آنها درخواست می‌کردیم مسیر را برای عبور و مرور مردم باز کنند، با بی‌توجهی و کندی عملکرد آنان مواجه می‌شدیم.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان در این زمینه در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به حجم بالای شهر پاکسازی و برف‌روبی معابر در دو مرحله انجام شد.

حسین خانجانی گفت: در مرحله نخست کار از ساعت 4 صبح آغاز شد و ساعت 6 صبح به اتمام رسید و مرحله دوم از ساعت 9 صبح از رینگ نخست شهر آغاز و به معابر فرعی شهر کشیده شد.

وی که اعتقاد دارد مشکلی در معابر اصلی شهر وجود ندارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه روزها ماشین‌ها در حاشیه خیابان‌ها پارک می‌کنند، نمی‌توان انباشت برف‌ها را انتقال داد به همین دلیل باید شبانه آن را انجام داد.

مدیر خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به اینکه پاکسازی معابر در رینگ نخست شهر در اولویت است، گفت: مأموران شهرداری به مرور معابر فرعی را در دستور کار خود قرار می‌دهند.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که بیشتر معابر فرعی و کوچه‌ها پر از برف هستند و کار برف‌روبی معابر اصلی نیز به کندی انجام می‌شود.

مشاهدات حاکی از آن است که مردم در برخی از مناطق شهر به سختی تردد می‌کنند و باید فکری به حال این وضعیت شود.

---------------------------------

گزارش از: مریم شهابی باهر

---------------------------------

انتهای پیام/89002/ب40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول