اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان:

4 درصد جمعیت دزفول عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: چهار درصد جمعیت دزفول عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

4 درصد جمعیت دزفول عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، لفته منصوری صبح امروز در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی نیایش در شهر شمس‌آباد شهرستان دزفول اظهار کرد: استاد شهید مرتضی مطهری در کتاب «پیرامون انقلاب اسلامی»  راجع به ویژگی‌های انقلاب شکوهمند اسلامی نوشت: «اگر قرار باشد نظیری برای انقلاب اسلامی ایران پیدا کنیم، شاید بتوانیم انقلاب صدر اسلام را مثال بزنیم».

وی ادامه داد: انقلاب‌های بزرگ چون انقلاب 1789 فرانسه، اکتبر 1917 روسیه، 1949 چین، 1959 کوبا و 1962 الجزایر نه در ایدئولوژی نه در رهبری و نه در آرمان با انقلاب کبیر اسلامی قابل مقایسه نیستند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان افزود: عدم توانایی انقلاب‌های جهانی در انتقال آرمان خود به نسل‌های بعد و گسست نسل‌ها، سیر قهقرایی و تحجر و انجماد را در آرمان‌های اولیه انقلابیون ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: اما انقلاب اسلامی ایران به مدد ولایت فقیه و ایمان و همبستگی مردم پرفروغ‌تر و با نشاط‌تر از گذشته آرمان‌های عدالت‌طلبانه و آزادی‌خواهانه خود را ذیل ایدئولوژی شیعی – اسلامی پی می‌جوید.

منصوری با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای بنیان‌گذاری این نظام مقدس به مردم اعتماد داشتند و در سال‌های مبارزه از طریق منبر و کتاب و نوار پیام‌های خود را به مردم می‌رساندند، افزود: امروز جامعه اسلامی و شیعی هم به انقلاب دائمی نیاز دارد و انقلاب دائمی به آگاهی مستمر و منبع آگاهی و کتاب و کتابخوانی نیازمند است.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال یار امام و روحانی انقلابی و عارف نامی دزفول آیت‌الله سید مجدالدین قاضی دزفولی تاکید کرد: دزفول با مختصات ویژه‌ای چون عالم‌پروری، دلیری و شجاعت و حزب‌اللهی بودن افتخار استان، ایران و تشیع است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان با تشکر از شورای اسلامی و شهردار شمس‌آباد که ساختمان کتابخانه «نیایش» را با مساحت 330 متر مربع و زیر بنای 160 متر مربع شامل یک سالن مطالعه، بخش مخزن، بخش کودک، بخش اداری و سرویس بهداشتی در اختیار نهاد کتابخانه‌ها قرار دادند، با تجهیز و بهره‌برداری از این کتابخانه بیست و چهارمین کتابخانه عمومی شهرستان دزفول و دویست و پنجمین کتابخانه عمومی خوزستان متولد شد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون به ازای هر 17 هزار و 800 نفر دزفولی یک کتابخانه وجود دارد که در این شاخص از متوسط استان و کشور وضعیت بهتری دارد.

منصوری اضافه کرد: به ازای هر 100 نفر جمعت ساکن دزفول 3.33 متر مربع فضای کتابخانه‌ای و 67 جلد کتاب در کتابخانه‌های عمومی داریم و چهار درصد جمعیت دزفول عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.  

به گزارش خبرگزاری فارس، آیین افتتاح کتابخانه عمومی «نیایش» با حضور آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری؛ حجت‌الاسلام قاضی دزفولی امام جمعه دزفول؛ مخمل‌زاده مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان؛ لفته منصوری مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان؛ احسانی‌نیا فرماندار ویژه شهرستان دزفول؛ شهردار و شورای اسلامی شهر شمس آباد و دیگر مسئولان شهرستان دزفول و شمس آباد؛ اصحاب رسانه و عموم مردم در کوی توحید شهر شمس آباد دزفول برگزار شد.

انتهای پیام/72001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول