اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز:

بودجه فعالیت‌های مذهبی بسیار کمتر از جشنواره‌ها است

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز گفت: بودجه فعالیت‌های مذهبی بسیار کمتر از جشنواره‌ها است.

بودجه فعالیت‌های مذهبی بسیار کمتر از جشنواره‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محی‌الدین طاهری بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت این شهر با سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب آن قدر که به مسائل غیرفرهنگی توجه شد به مسائل فرهنگی نپرداختیم در حالی که انقلاب اسلامی مردم ایران انقلابی فرهنگی و ماهیت حرکت حضرت امام (ره) نیز فرهنگی بود.

وی افزود: انتظاری که از مسئولان این نظام می‌رود این است که نخستین قدم آنان در هر اقدامی در راستای فرهنگ جامعه باشد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز ادامه داد: اگر فرهنگ جامعه درست شد، سیاست و اقتصاد و سایر امور نیز به سامان خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: تا به امروز آن چه کار بزرگ فرهنگی و اقدامات ارزشمند در این حوزه انجام شده مردمی بوده و از حسینیه‌ها و مساجد برخاسته است.

طاهری با تأکید بر اینکه نظام اسلامی از مردم جدا نیست، بیان کرد: به سبب بودجه و امکانات گسترده دولتی انتظاری که از متولیان فرهنگی می‌رود این است که در اسلامی شدن تمام ابعاد فرهنگ جامعه تلاش کنند.

وی ابراز داشت: در برخی جشنواره‌ها به جای ارزش‌ها ضد ارزش‌ها تبلیغ می‌شود و هنرپیشه‌ای آنچنانی و دارای سابقه در ضدیت با رای مردم، مورد تجلیل قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز عنوان کرد: این عجیب است که بازیگرانی که پیش از انقلاب فیلم‌های مبتذل بازی می‌کردند به عنوان هنرمند به جامعه معرفی شده و تجلیل می‌شوند.

طاهری اضافه کرد: بودجه فرهنگی آن‌گونه که بیان می‌شود کم نیست اما برای کنسرت‌ها و جشنواره‌های نامناسب که محل ترویج روابط نامشروع است، میلیاردی هزینه شده و نوبت به مساجد و تبلیغات مذهبی که می‌رسد به خرید چند بنر و پارچه‌نوشت قناعت می‌شود.

تولیت آستان سید علاءالدین حسین(ع) تصریح کرد: در ذهن مردم این است که دولت جمهوری اسلامی مساجد را اداره می‌کند و این صحیح نیست که وضعیت مساجد نامطلوب باشد.

گنبد و گلدسته انسان نمی‌سازد، محتوای متعالی تولید شود

دبیرکل بنیاد صیانت از نهاد خانواده استان فارس اذعان داشت: برخی گمان می‌کنند با اختصاص بودجه به ساخت مساجد و ترفیع گلدسته تکلیف ادا شده و اگر چه این اقدامات خوب است اما باید توجه کرد که گنبد و گلدسته انسان‌ساز نیست و باید محتوای متعالی تولید شود.

وی تأکید کرد: در بحث نظافت مساجد باید اقدام جدی صورت گیرد و مسجد در شمار پاکیزه‌ترین، آراسته‌ترین و معطر‌ترین مکان‌های عمومی باشد.

طاهری با اشاره به این که مساجد پایگاه‌های انقلاب بوده‌اند، ادامه داد: مساجد باید محلی برای حضور مردم و جوانان باشد که البته در حال حاضر نیز جوانان متشرع و متدین بسیاری در مساجد حضور می‌یابند، اما لازم است که نقش مسجد در زندگی اجتماعی مردم پررنگ‌تر شود.

به گفته وی، در کنار مساجد در برخی محلات برای وهابیت، بهائیت و ... تبلیغ می‌شود و لازم است که این پایگاه‌های فرهنگ اصیل اسلامی هر چه بیشتر تقویت شوند.

حسینیه خوب است، اما جای مسجد را نمی‌گیرد

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز با بیان اینکه در برخی مناطق مسجد به تعداد کافی وجود ندارد، افزود: این امر که مردم و خیران برای ساخت حسینیه اقدام می‌کنند در جای خود خوب است اما تاکید ما باید بر ساخت مسجد باشد چراکه در حسینیه امکان حضور هرگونه فردی هست اما در مسجد افراد طیب و طاهر وارد می‌شوند.

وی با بیان این جمله خطاب به پایگاه‌های مقاومت مساجد، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و سایر مراکز فرهنگی سخنان خود را به پایان برد که «اول مسجد، دوم مسجد و آخر مسجد.»

انتهای پیام/2448/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول