اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان مازندران خبر داد

بررسی طرح یک فوریتی کاهش سن بازنشستگی بیمه روستاییان در مجلس

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران گفت: کاهش سن بازنشستگی بیمه اجتماعی روستاییان در مجلس مطرح و طرح یک فوریتی آن در حال بررسی است.

بررسی طرح یک فوریتی کاهش سن بازنشستگی بیمه روستاییان در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی بشیری بعد از ظهر امروز در همایش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر مازندران که در سالن همایش‌های فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد، به فعالیت‌های خوب این صندوق در سطح کشور اشاره کرد و اظهار داشت: تلاش مسئولان سبب شد تا محدودیت‌های شرایط سنی برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان برداشته شود.

وی افزود: در گذشته آقایان بیش از 55 سال و خانم‌ها بیش از 50 سال نمی‌توانستند عضو صندوق باشند اما با مساعدت مسئولان افراد بیش از 18 سال می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند.

این مسئول نحوه پرداخت حق بیمه به صندوق را بخشی از اعتراضات کارگزاران بیمه‌ای دانست و ادامه داد: بر اساس آنچه آیین‌نامه صندوق محاسبه کرده است حداقل دو سوم مستمری و حدود درآمدی را بیمه شده به صندوق بیمه‌ای پرداخت می‌کند.

بشیری به بیمه کشاورزان غیرساکن در روستا اشاره کرد و گفت: برای ارتقا فرهنگ بیمه اجتماعی در روستاییان از 12 تا 30 بهمن فرصتی استثنایی است تا واجدان شرایط با تخفیف 10 درصدی عضو این صندوق شوند.

وی افزود: اصلاح سطوح درآمدی از دیگر فعالیت‌هایی است که مبنای حق پرداخت بیمه را تغییر می‌دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر مازندران با اشاره به اینکه کاهش سن بازنشستگی بیمه اجتماعی روستاییان در مجلس مطرح و طرح یک فوریتی آن در حال بررسی است، تصریح کرد: هدف ما ایجاد ارتباط مستقیم بین صندوق بیمه‌ای و کارگزاران است تا با روحیه مشارکت پذیری به توسعه این صندوق پرداخته شود.

وی با اعلام اینکه 50 هزار خانوار مازندرانی زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار دارند، یادآور شد: 510 خانوار مازندرانی به دلیل از کار افتادگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر برخوردار هستند.

انتهای پیام/86006/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول