اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز

مانور تشکیلاتی یاوران انقلاب برگزار شد

در حضور تنی چند از مسئولان استان همدان، مانور تشکیلات یاوران انقلاب توسط اعضای تشکل‌های فرزانگان استان همدان اجرا شد.

مانور تشکیلاتی یاوران انقلاب برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز مانور تشکیلاتی یاوران انقلاب با اجرای برنامه‌هایی توسط اعضای تشکلات فرزانگان برگزار شد.

در این مراسم تنی چند از مسئولان اداره آموزش و پرورش نواحی یک و 2، معاون جمعیت هلال احمر، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره آموزش و پرورش، رئیس ستاد اقامه نماز و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان حضور داشتند.

مراسم با احترام حمل قرآن، تلاوت چند آیه از کلام‌الله مجید و همنوایی با سرود ملی آغاز شد.

سپس مانور حلقه نور، امداد و نجات و گره‌ها و چوب‌بند‌ی‌ها با فرامین گنگ، فرامینی بدون ادا کلام و در سکوت توسط اعضای تشکلات فرزانگان و به مدیریت مجید سرکانی رئیس مربیان کشور و مربی ارشد تشکیلات ادامه یافت.

سرکانی از برنامه کتاب یار مدرسه در مدارس با همکاری مدیر سازمان دانش‌آموزی و مدیرکل کتابخانه‌های مرکزی استان همدان خبر داد و افزود: هم‌اکنون 700 دانش‌آموز در مدارس نواحی یک و 2 استان همدان مشغول‌ مطالعه کتاب در مرکز ‌هستند.

وی از برنامه‌های عملیات کوه‌پیمایی، جهت‌یابی و چادریابی در تشکل‌های فرزانگان اشاره کرد.

در ادامه با همنوای حلقه نور در خواندن سوره والعصر سرانجام نوبت به سخنرانی رئیس سازمان دانش‌آموزی استان همدان رسید.

یونس کرمی، دهه فجر را سرآغاز طلوع اسلام و خاستگاه ارزش‌های اسلامی دانست و افزود: دهه فجر مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ این ملت است که گذشته را از آینده جدا می‌کند.

وی افزود: دهه فجر تولد انقلاب اسلامی بود که در دوران قبل از دهه فجر وجود نداشت و رابطه شاهان با مردم به صورت سلطان و رعیتی با غلبه بر مردم خلاصه می‌شد.

رئیس سازمان دانش‌آموزی همدان با اشاره به تلاش دشمنان در فروپاشی نهال نوپای انقلاب خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با قیام علیه سیستم معیوب باعث ایجاد نقطه عطفی در تاریخ اسلامی شدند که دشمنان زبون و خوار برای ریشه‌کنی درخت نوپا از هیچ حمایتی فرو‌گذار نکردند.

وی ادامه داد: حمایت از مخالفان، اعمال کودتا، جاسوسی و جنگ تحمیلی و هم‌اکنون تحریم‌های سیاسی و اقتصادی از تلاش‌هایی است که دشمنان علیه ایران دارند.

کرمی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی افزود: اگر ولایت فقیه نبود نظام شاهنشاهی در کشور حکومت می‌کرد و تحقق استقلال و آزادی میسر نمی‌شد.

وی با اشاره به هدف والای امام خمینی(ره) در تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اگر عالم فقیهی که اندیشه‌های او بر دل‌ها جاری می‌شد وجود نداشت، هشت سال دفاع مقدس امکان‌پذیر نمی‌شد.

بعد از اجرای گروه سرود، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان نیز به روی سن آمد و ضمن تبریک میلاد امام حسن عسگری(ع) و قرار گرفتن در آستانه بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی به خاطره‌گویی از دوران انقلاب پرداخت.

حجت‌الاسلام مرتضی حسنی‌حلم اظهار کرد: تشکل‌های دوران قبل از انقلاب اسلامی در مدارس باعث ایجاد وحدت، یکپارچگی، تعاون و همکاری در بین دانش‌آموزان می‌شد و آنها را به سردادن شعار انقلاب، پخش اعلامیه‌ها و دیگر امور تشویق می‌کرد.

وی عامل نتیجه‌بخش تشکلات فرزانگان را وحدت دانست و افزود: همدلی، یکپارچگی، تعاون، ایثار و خودگذشتگی عوامل پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز بوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان خطاب به دانش‌آموزان تشکل‌های فرزانگان افزود: شما در بین دانش‌آموزان دیگر برتری خاصی دارید که باید از نظر اخلاق، رفتار، علم، تخصص و دانش نسبت به دیگر تشکل‌ها سرآمد باشید.

سپس معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش استان همدان با رضایتمندی از اجرای برنامه‌ها توسط دانش‌آموزان تشکل‌های فرزانگان اظهار کرد: چیزی که باعث تحمل سختی‌ها در بین دانش‌آموزان شده است قدرت تشکل‌ها است.

بهروز مهری قدرت تشکل‌ها را بسیار دانست و خاطرنشان کرد: یکی از برکات مهم انقلاب اسلامی که ریشه و بنیان آن توسط بنیانگذار انقلاب بوده، تشکیل تشکل‌هاست که امروزه در مدارس نیز به خوبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به هدف اجرای برنامه‌ها توسط دانش‌آموزان فرزانگان در جنگیدن و احیاگری افزود: موفقیت علمی و کسب‌ رتبه‌های بالا طی امروزه موهبتی است که اگر تلاش در این راستا نباشد آرمان‌های حضرت امام(ره) در آینده دچار مشکل خواهد شد.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش همدان رشد و ارتقای علمی دانش‌آموزان را مهمترین پیام انقلاب دانست.

وی خطاب به دانش‌آموزان تشکل‌های فرزانگان گفت: شما امروز میراث انقلاب اسلام را به خوبی صیانت کرده‌اید که میراث فرهنگی و انقلابی ما برگرفته از اسلام و از تبلور ذهن مردم بوده است.

مهری در پایان افزود: امیدواریم میراث فرهنگی انقلاب اسلامی از نسلی به نسل بعد تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول