اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

فارس گزارش می‌دهد

صالحی‌امیری از ناکامی در کسب وزارت تا معاونت رئیس‌جمهور و ریاست کتابخانه ملی ایران

«رضا صالحی امیری» وقتی از کسب کرسی وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم بازماند خبرها و احتمالا حاکی از ریاست وی بر کتابخانه ملی ایران بود که این مسئله با حکم ریس‌جمهور محقق شد.

صالحی‌امیری از ناکامی در کسب وزارت تا معاونت رئیس‌جمهور و ریاست کتابخانه ملی ایران

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، صبح امروز حجت‌الاسلام حسن روحانی رییس جمهور کشورمان طی حکمی سیدرضا صالحی امیری را برای چهار سال به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزید.

طی شنیده‌های خبرنگار فارس از حدود دو ماه گذشته بحث انتصاب رضا صالحی امیری برای تصدی این پست مطرح بوده اما بنا به دلایلی اعلام حکم انتصاب وی تا امروز به تاخیر افتاد.

صالحی‌امیری از جمله گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور برای وزارت ورزش و جوانان بود که با عدم رای اعتماد مجلس وی نتوانست بر کرسی وزارت نکیه بزند.

دکتر حسن روحانی هنگام معرفی وی به مجلس برای این وزارتخانه در توصیف وی گفته بود: «برای این مسئولیت آقای دکتر صالحی امیری برگزیده شد که اگر ایشان را فردی جامعه شناس و آگاه به مسائل اجتماعی با دید آسیب شناسانه معرفی کنند سخن گزاف نگفته‌ام.

آقای صالحی امیری از زمانی که معاون وزیر بود و با شورای عالی امنیت ملی همکاری داشت تا زمانی که خود در شورای عالی امنیت ملی مسئولیت معاونت را به عهده گرفت، و همچنین زمانی که در مرکز تحقیقات استراتژیک به عنوان مسئول فرهنگی اجتماعی منصوب شد همواره فردی دقیق، اخلاقی و پرتلاش بوده است.

وی از لحاظ علمی سابق نظر،‌ صاحب قلم،‌متخصص و پژوهشگر است و در مدت دو ماه سرپرستی به خوبی از عهده کار برآمده است.»

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس نیز در هنگام مخالف با وی گفت: «آقای صالحی در هر دوره‌ای به فراخور مدیری که داشتند چرخش کردند. از جناب آقای ری‌شهری تا مدیریت راست بر وزارت و از سال 76 که اصلاح‌طلب می‌شوند و تا سال 88 که در ستاد آقای موسوی حضور پیدا می‌کنند و بعد از آن خود را نماینده نظام عنوان می‌کنند و می‌گویند من از طرف نظام ماموریت داشتم و گزارش‌ها را می‌فرستادم!»

بر اساس این گزارش، «رضا صالحی امیری» در سال 1340 در شهرستان بابل به دنیا آمده و دارای دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است. رساله دکترای او با عنوان «مدیریت تنوع قومی در ایران و جهان» به نگارش درآمده است.

نکته جالب این که وی بعد از عدم رای اعتماد مجلس در زمره کاندیداهای کسب ریاست سازمان میراث فرهنگی نیز بود که در نهایت به سرانجام نرسید.

صالحی امیری به عنوان مدیر گروه مقطع کار‌شناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی، معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک و استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات بوده است. او هم‌اکنون معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک (مجمع تشخیص مصلحت نظام) و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم تحقیقات) است.

رضا صالحی امیری با سابقه اجرایی، مدیر گروه مقطع کار‌شناسی ارشد مدیریت امور فرهنگی، معاون پژوهش‌های فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک و استادیار و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بوده است، همچنین صالحی امیری کتاب‌هایی را با عنوان «مدیریت منازعات قومی در ایران»، «مبانی سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فرهنگی»، «مفاهیم و نظریه‌های فرهنگی، سرمایه اجتماعی، انسجام ملی و تنوع فرهنگی»، «فرهنگ و مدیریت سازمان‌های فرهنگی» و تألیف ده‌ها مقاله علمی و پژوهشی در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی نگاشته است.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول