اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/24

عبدالله عبدالله: تقلب‌های گذشته در انتخابات آینده تکرار نشوند

کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با تاکید به برگزاری شفاف انتخابات این کشور، اظهار داشت که انتخابات ریاست جمهوری آینده باید شفاف و به دور از تقلب برگزار شود.

عبدالله عبدالله: تقلب‌های گذشته در انتخابات آینده تکرار نشوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالله عبدالله» کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز (سه شنبه) در مراسم حمایت «شورای همبستگی اقوام افغانستان» از کاندیداتوری وی، گفت که انتخابات آینده ریاست جمهوری افغانستان بطور شفاف برگزار شود و نبایستی تقلب‌های گذشته تکرار شوند.

وی معتقد است که اگر دولت آینده افغانستان بر اساس تقلب قدرت این کشور را به دست گیرد، بدون شک موفق  نخواهد بود و هرگز برای ملت افغانستان بطور دلسوزانه کار نخواهد کرد.

عبدالله افزود: دولت در انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان بیطرف باشد اجازه تقلب به کسی ندهد همچنین در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری از امکانات دولتی استفاده نشود.

کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان همچنین نقش کمیسیون مستقل انتخابات را مهم دانسته و اظهار داشت اگر کمیسیون مستقل انتخابات مسئولیتش را بادقت انجام ندهد، بدون شک افغانستان بسوی بحران جدیدی خواهد رفت.

وی در ادامه از حمایت شوراهی همبستگی اقوام افغانستان تشکر کرد و گفت که این حمایت بر اساس رقابت‌های انتخاباتی نیست بلکه این شورا و شوراهای مردمی دیگری که از وی حمایت کرده‎اند، بر اساس توانایی او است.

عبدالله خاطر نشان کرد که هر وعده‌هایم در برابر ملت افغانستان عمل خواهم کرد و پس از پیروزی آن را اثبات خواهم کرد.

با این حال «غازی نواز تنی»، رئیس شورای همبستگی اقوام افغانستان نیز در این مراسم اظهار داشت که در چند سال اخیر فساد در کشور افزایش یافته است که دولت آینده افغانستان بایستی آن را از بین ببرد.

وی تاکید کرد که فقط افغانستان با وحدت ملت، پیشرفت خواهد کرد.

رئیس شورای همبستگی اقوام افغانستان در ادامه از کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان خواست تا تلاش کند انتخابات ریاست جمهوری آینده شفاف برگزار شود.

در ادامه تنی با اشاره به حمایت شورای همبستگی اقوام افغانستان از کاندیداتوری عبدالله، گفت که ما با همه احترامی که به سایر کاندیداهای ریاست جمهوری قائل هستیم اما از عبدالله عبدالله حمایت می‌کنیم.

این در حالی است که 10 روز از آغاز رقابت‌های انتخاباتی در افغانستان می‎گذرد و این رقابت‌ها تا 2 ماه دیگر ادامه خواهد یافت.

همچنین قرار است که در 16 فروردین ماه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری با 11 کاندید در افغانستان برگزار شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول