اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آبفای آبیک:

وضعیت آب شرب آبیک مطلوب است

مدیر امور آبفای شهرستان آبیک گفت: وضعیت آب شرب آبیک مطلوب است.

وضعیت آب شرب آبیک مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مهدی حسین‌خانی ظهر امروز در سخنانی در جمع مردم شهر آبیک در مسجد ولی عصر (عج) این شهر اظهار داشت: برای ساخت تصفیه‌خانه در شهر آبیک یک سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده که مقرر شده است طی دو سال آینده این تصفیه‌خانه احداث شود.

وی اذعان کرد: تاکنون 60 درصد از عملیات فاضلاب شهر آبیک به طول 75 کیلومتر اجرا شده است؛ این در حالی است که در شهرستان آبیک 17 هزار اشتراک آب وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: در آبیک، هشت حلقه چاه آب با ظرفیت 200 لیتر در ثانیه و 20 کیلومتر خط انتقال آب وجود دارد و تاکنون 150 کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب در این شهرستان صورت گرفته است.

مدیر آبفای شهرستان آبیک با بیان اینکه از نظر سلامت و بهداشت کیفیت آب شرب آبیک مطلوب است و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: گرچه از نظر سختی آب شرب شهر آبیک از حد استاندارد بالا است که تمهیدات لازم برای رفع این مشکل درآینده، اندیشیده شده است.

حسین‌خانی تصریح کرد: در آبیک 20 هزار متر مکعب ذخیره آب در مخازن وجود دارد که به ازای هر اشتراک، 1.1 متر مکعب آب ذخیره می‌شود ولی استاندارد کشوری به ازای هر اشتراک، یک‌متر مکعب است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر برای رفع مشکل کم‌آبی شهر آبیک، حفر سه حلقه چاه را در دستور کار داریم و در نظر داریم تا تابستان سال آینده، سه حلقه چاه به ظرفیت‌ چاه‌های این شهر اضافه کنیم.

این مسئول اذعان داشت: گرچه حفر چاه‌ها به عنوان یک مُسکن رفع کم‌آبی شهر آبیک محسوب می‌شود ولی در نگاهی بلندمدت، انتقال آب از سد طالقان به شهر آبیک در دستور کار قراردارد.

مدیر امور آبفای شهرستان آبیک افزود: انتقال آب از سد طالقان در دستور کار مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان قزوین قرار دارد و در حال پیگیری است.

حسین‌خانی بر صرفه‌جویی مردم شهر آبیک در مصرف آب تأکید و بیان کرد: مردم شهر آبیک باید در مصرف آب اهتمام جدی و ویژه داشته باشند تا در فصول گرم سال دچار کم‌آبی و جیره‌بندی آب نشوند.

وی ادامه داد: آب به عنوان یکی از مصداق‌های توسعه پایدار است و مردم باید طبق آموزه‌های دینی نسبت به پرهیز از اسراف در مصرف آب توجه جدی داشته باشند تا با بحران آب شرب مواجه نشوند.

این مسئول با اشاره به احداث مجتمع اقامتی و تفریحی 66 طبقه پردیس‌بان در آبیک در آینده نزدیک ابراز داشت: برای تأمین منابع آبی این مجتمع نیز مطالعات لازم در دستور کار قرار دارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.

مدیر امور آبفای شهرستان آبیک اظهار داشت: صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهینه ازاین مایه حیات، از مصادیق اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود که مطلوب است مردم در تحقق این تأکید مقام معظم رهبری گام ارزنده‌ای بردارند.

انتهای پیام/77006/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول