اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تربیت‌بدنی و سلامت کهگیلویه و بویراحمد:

مدارس روستایی کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب آشامیدنی است

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: 520 آموزشگاه مقطع ابتدایی روستایی کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب آشامیدنی است.

مدارس روستایی کهگیلویه و بویراحمد فاقد آب آشامیدنی است

حمید زرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، به وضعیت و سلامت آب آشامیدنی مدارس کهگیلویه و بویراحمد اشاره و اظهار کرد: آب آشامیدنی ارتباط مستقیمی با سلامتی دارد که نیاز است اصول بهداشتی در این خصوص رعایت شود.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مسئولان اجرایی و متولیان امور آب باید دانش‌آموزان را فرزندان خود بدانند و نسبت به رفع مشکلات بهداشتی مدارس اقدام کنند تا شاهد مشکل و خسارت جبران‌ناپذیری در مدارس نشویم.

زرافشان ضمن تاکید بر رعایت نکات بهداشتی آب آشامیدنی مدارس در سطح کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: لازم است سرویس‌های بهداشتی و آب‌خوری مدارس منفک شوند و اصول بهداشتی در سطح مدارس توسط مربیان بهداشت رعایت شود.

این مسئول به مدارس و آموزشگاه‌های فاقد آب آشامیدنی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 520 آموزشگاه مقطع ابتدایی در مناطق روستایی و هفت مدرسه شهری فاقد آب آشامیدنی و لوله‌کشی است که باید همه خود را مسئول بدانند و نسبت به رفع مشکلات آب مدارس اقدام کنند.

معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ضدعفونی کردن آب، برگزاری دوره‌های آموزشی افراد، برگزاری دوره‌های آموزشی برای اولیای دانش‌آموزان و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه ملی در راستای فرهنگ‌سازی آب سالم را از برنامه‌های مهم قابل اجرا در اصول بهداشتی آب آشامیدنی سالم برشمرد.

وی در ادامه ضمن تاکید بر رعایت اصول بهداشتی آب آشامیدنی و منفک کردن سرویس‌های بهداشتی با آبخوری‌ها عنوان کرد: آب و فاضلاب شهری و روستایی نسبت به رفع مشکلات آب آشامیدنی مدارس در روستاها و شهرها اقدام کند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم حصار‌کشی چشمه‌های آب آشامیدنی از سوی متولیان اجرایی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه مناطق روستایی آب آشامیدنی خود را از چشمه‌ها دریافت می‌کنند، حصار‌کشی این چشمه‌ها لازم و ضروری است.

انتهای پیام/82011/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول