اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه خبر داد

عضویت 2 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی سلطانیه

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه گفت: دو هزار و 330 نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه عضو هستند.

عضویت 2 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی سلطانیه

حسین اخوان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در طول سال برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه هفت باب کتابخانه عمومی در سطح شهرستان سلطانیه فعالیت می‌کند، متذکر شد: از این تعداد شش کتابخانه روستایی و یک کتابخانه شهری است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه به تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه اشاره کرد و بیان داشت: در کتابخانه عمومی ولیعصر شهر سلطانیه 650 نفر عضو است.

این مسئول تعداد اعضای فعال کتابخانه بوعلی روستای «سنبل‌آباد» را 630 نفر اعلام کرد و افزود: 220 نفر در کتابخانه عمومی 15 خرداد روستای «قره بلاغ» عضو هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه 350 نفر در کتابخانه عمومی حافظ روستای «گوزل دره» عضو هستند، تصریح کرد: 150 نفر در کتابخانه عمومی ولایت روستای «خیرآباد» عضو هستند.

وی تعداد اعضای فعال کتابخانه عمومی قائم روستای «ویر» را 180 نفر اعلام کرد و ادامه داد: 150 نفر در کتابخانه عمومی علوی روستای «یوسف‌آباد» عضو هستند.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه ادامه داد: مجموعاً 2 هزار و 330 نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه عضو هستند.

* مراجعه 2720 نفر به کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه

این مسئول با اشاره به اینکه در ماه گذشته 2 هزار و 720 نفر به کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه مراجعه کرده‌اند، بیان داشت: از این تعداد یک‌هزار و 750 نفر زن و 970 نفر مرد است.

اخوان به تعداد کتاب‌های امانتی ماه گذشته کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه اشاره و یادآور شد: 2 هزار و 900 نسخه کتاب از کتابخانه‌های عمومی شهرستان امانت گرفته شده است.

* برگزاری مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی در سطح شهرستان سلطانیه

وی در ادامه با اشاره به اینکه ماهانه در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان مسابقات مکتوب و آنلاین کتابخوانی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این مسابقات با موضوعات مختلف برای علاقه‌مندان در گروه‌های سنی برگزار می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه با بیان اینکه هر هفته دو جلسه درباره کتاب و برنامه قصه‌گویی برای کودکان عضو کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود، اضافه کرد: نمایشگاه کتاب و مسابقات مختلفی در طول سال برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه مسئولان و کارشناسان کتابخانه‌های عمومی در مناسبت‌های مختلف در سطح مهد کودک‌ها و مدارس شهرستان سخنرانی می‌کنند، گفت: این برنامه برای توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی در سطح کتابخانه‌های شهرستان اجرا می‌شود.

اخوان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مقطع راهنمایی و متوسطه بیشترین مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی شهرستان سلطانیه را تشکیل می‌دهد، متذکر شد: پس از دانش‌آموزان دانشجویان بیشترین مراجعه‌کننده به کتابخانه‌های عمومی را تشکیل می‌دهند.

وی در پایان اذعان داشت: دانش‌آموزان، دانشجویان و همه آحاد جامعه می‌توانند با حضور در کتابخانه‌های عمومی از برنامه‌های در نظر گرفته شده استفاده کنند.

انتهای پیام/73008/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول