اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور شعب پست‌بانک همدان خبر داد

آمادگی پست‌بانک در خدمت‌رسانی به صندوق تامین مالی خرد روستایی

معاون امور شعب پست بانک استان همدان از آمادگی کامل پست‌بانک در خصوص خدمت‌رسانی به صندوق تامین مالی خرد روستایی خبر داد.

آمادگی پست‌بانک در خدمت‌رسانی به صندوق تامین مالی خرد روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی ترکمان پیش از ظهر امروز در جلسه ایجاد صندوق تامین مالی خرد روستایی در همدان با بیان اینکه خدمت در نظام جمهوری اسلامی به یک نهضت تبدیل شده، افزود: دولت در تمام امور رفاهی روستاها همت ویژه گذاشته است تا مناطق محروم کشور نیز مانند شهرها از امکانات رفاهی خوب بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در راستای عمران و آبادانی روستاها پیشرفت خوبی داشتیم و در حال حاضر در مرحله افزایش کیفیت کار هستیم، بیان کرد: پست‌بانک یکی از نهادهایی است که در این راستا خدمت ویژه‌ای به دولت کرده است و خلا وجود بانک‌های بزرگ را در روستاها به خوبی پر کرده است.

معاون امور شعب پست‌بانک همدان با بیان اینکه عملکرد پست‌بانک در تمام شعب روستایی خود، مانند شعب پایتخت است، خاطرنشان کرد: خدمات بانکداری الکترونیک و آنلاین در روستاها مانند تمام نقاط ایران فعال است و روستاها نیز از تمام فناوری‌های بانکی بهره‌مند هستند.

وی از آمادگی کامل پست‌بانک در خصوص خدمت‌رسانی به صندوق تامین مالی خرد روستایی خبر داد و اعلام کرد: دولت دو وظیفه طراحی نرم‌افزار مخصوص عملیات بانکی و افتتاح حساب‌های قرض‌الحسنه برای اعضای صندوق را به پست‌بانک محول کرده است.

ترکمان ادامه داد: 80 درصد تسهیلات اعطا شده به روستاها مخصوص اشتغالزایی است و بقیه برای احتیاجات ضروری مثل درمان، ازدواج و شهریه دانشگاه اختصاص یافته که درمان در اولویت قرار دارد.

وی در خصوص مبالغ تسهیلات نیز گفت: مبلغ وام بخش درمان 2 میلیون تومان، وام ازدواج 3 تا 5 میلیون و وام اشتعال 10 میلیون تومان است که تمام وام‌ها با بازپرداخت 36 ماهه خواهد بود.

معاون امور شعب پست بانک استان همدان کارمزد این تسهیلات را چهار درصد خواند و بیان کرد: پیگیری اولیه وصول مطالبات بر عهده پست‌بانک است، اما مراحل بعدی به عهده هیئت امنای صندوق گذاشته شده است.

به گفته وی در صورت عدم بازپرداخت به موقع، توانایی پرداخت تسهیلات در نوبت‌های بعد وجود نخواهد داشت.

ترکمان اعلام کرد: دستورالعمل کامل این بخشنامه تا آخر ماه جاری به بانک‌ها ارسال می‌شود و جزئیات بعدی را در آن بخشنامه به اطلاع دهداران خواهیم رساند.

انتهای پیام/2499/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول